Wasp Special

Hooihuis

Acta est fabula
Op Marktplaats is een Wasp Special te koop voor 1.500 euro.

Mooie bak om te zien en je komt ze niet vaak tegen! Al bekruipt mij het gevoel dat je, als het puur om synthpower cq. mogelijkheden gaat, voor dat geld beter iets anders kunt kopen. Zal met name de zeldzaamheid zijn die de meter doet doorslaan.

(waarmee ik, om eventuele discussies voor te zijn, niet direct zeg dat de prijs onredelijk is :))

link

Re: Wasp Special

Origineel geplaatst door Hooihuis
(waarmee ik, om eventuele discussies voor te zijn, niet direct zeg dat de prijs onredelijk is :))

maar als ik het goed begrijp, spaar jij liever even door tot je 6000 bij elkaar hebt voor een putney-setje?

en om aan te haken bij je mks80 of a6 draad:

zo voor om en nabij dezelfde prijs, zou ik eerder voor een andromeda gaan, dan voor een wasp. hoe leuk die ook is.

Re: Re: Wasp Special

Re: Re: Wasp Special

Origineel geplaatst door Leo
maar als ik het goed begrijp, spaar jij liever even door tot je 6000 bij elkaar hebt voor een putney-setje?

Haha, ik moest wel even denken aan die draad ja. Dit onderwerp blijft erg gevoelig....maar ik kan me op dit moment niet voorstellen dat er ooit een dag komt dat ik 6000 kan en wil uitgeven voor een synth (waarmee ik weer niet wil zeggen, dat die dag nooit komt :)).

En voor mij is de Wasp niet bijzonder interessant eigenlijk. Ik zou hem natuurlijk graag willen hebben, dat wel, maar ik zou voor dat bedrag gewoon eerder een andere keuze maken.

Re: Re: Re: Wasp Special

Re: Re: Re: Wasp Special

maar ik kan me op dit moment niet voorstellen dat er ooit een dag komt dat ik 6000 kan en wil uitgeven voor een synth (waarmee ik weer niet wil zeggen, dat die dag nooit komt :)).

Als je nog even wacht kost ie € 7000,- :)

Gauw uit je hoofd zetten Erwin veel veel te duur daar kun je gewoon 2 EDP Wasp's voor krijgen.
De gangbare prijs is 750.............heb er zelf 1 heb de prijs voor betaald heb er geen spijt van maar vindt de prijs erg pittig voor wat je krijgt.......bedoel het geluid is geweldig maar hij is van plastic en best wel fragil dus met beleid omgaan.
Maar ja nu 't aansturen kom bijna nooit een kentonPro-4 tegen.........=(

Re: Wasp Special

Op Marktplaats is een Wasp Special te koop voor 1.500 euro.

Mooie bak om te zien en je komt ze niet vaak tegen! Al bekruipt mij het gevoel dat je, als het puur om synthpower cq. mogelijkheden gaat, voor dat geld beter iets anders kunt kopen. Zal met name de zeldzaamheid zijn die de meter doet doorslaan.

link

gekken werk
ok = verzamelaars ...app.
maar mr nick nova herrinerdeikme ..heefter een [wel rack mounted voor 700
sonic wise istie ...byna t zelfde scheeld 800 eu ...
[sorry richard ,...!}

nog een topic over de wasp! onee de pixie ,..wel met wasp pixels

:D https://www.synthforum.nl/forums/sh...=24476&perpage=20&highlight=wasp&pagenumber=2

De EDP Wasp vind ik echt 1 van de tofste monosynths.
Maar 1500 euro voor een wasp special is echt maf hoor.
900 a 1000 euro maximaal imho.
Of zullen we over prijen van synthi's gaan ouwehoeren?
Dan is deze tread ook zo weer op slot.

Als ik m'n spaarloon weer mag opnemen dan weet ik wel wat de volgende dure aanschaf wordt:) maar ja effe wachten.

je zei het al in de vcs3thread, over die van pierre, Mono: de tijd gaat soms harder dan je denkt. het is alweer even geleden natuulijk, tijd vliegt, maar aan het begin van het euro tijdperk kwam er nog wel eens een wasp voorbij voor 300-350. wat een tijden!

ik geloof dat jed agen over prijzen kan zeiken, zonder dat een thread gesloten wordt, zolang het een beetje over de prijzen blijft gaan en niet iedereen ruzie maakt en een hekel aan elkaar krijgt over zoiets onbelangrijks.

analog usa heeft de was special nog een stukkie duurder staan, maar goed, die vragen ook $3400 voor een sonic6.

het blijft een lastige kwestie, synthprijzen. zo heb ik daarnet zelf ook voor mijn gevoel (of verstand eigenlijk) teveel geld betaald voor een bepaalde synth, maar ik verheug me er erg op om het te betalen en dat ding mee te nemen.

Analoog word gewoon steeds ouder net zoals wij.
De waarde van die klasiekers gaat gewoon mee omhoog.
Wij zijn meestal geen ruk meer waard op latere leeftijd en soms nu al :)
Maar de prijs voor een normale wasp ligt echt alweer een poosje rond de 700 a 750 euro.
En ik vind dat helemaal niet zo gek voor dat leuke ding.

Maar goed spaarloon vrij komen?
Dat moet ik is na gaan kijken want ik moet wel inversteren in mijn pensioen (gear) :)

Origineel geplaatst door mono-poly
De EDP Wasp vind ik echt 1 van de tofste monosynths.
Maar 1500 euro voor een wasp special is echt maf hoor.
900 a 1000 euro maximaal imho.
Of zullen we over prijen van synthi's gaan ouwehoeren?
Dan is deze tread ook zo weer op slot.

discussen oft soundpotentieel t waard is een wasp [deluxe] voor 1500.-
vindt ik moet kunne :gaap:
tis blijk baar voor veel mensen een zeer gewardeerd bakkie
en weers geen copy van een andere synth [ook wat waard ...]

een tb heeft ook maar net niks ...aan parameters
maar wat en sound potentieel :halleluja

kheb eg geen idee waar je een wasp mee kan vergelijken
ik heb wel t mam filter [en doepfer clone ] gehoord ,..
best ok !

Origineel geplaatst door R-ond
discussen oft soundpotentieel t waard is een wasp [deluxe] voor 1500.-
vindt ik moet kunne :gaap:
tis blijk baar voor veel mensen een zeer gewardeerd bakkie
en weers geen copy van een andere synth [ook wat waard ...]

een tb heeft ook maar net niks ...aan parameters
maar wat en sound potentieel :halleluja

kheb eg geen idee waar je een wasp mee kan vergelijken
ik heb wel t mam filter [en doepfer clone ] gehoord ,..
best ok !

1500 is echt te veel betaald 1000 lijkt mij realistischer.
De kracht van de Wasp zit hem vooral in de burst envelopes samen met de filter en vca.

Back