MS-20 probleem: knetter en ruis

elektrofunk

THE ROBOTS ARE COMING
Hi, Ik heb hier een ms-20 staan waar na lang niet aan gehad
te hebben (aantal maanden) ineens spontaan super veel knetterige ruis
op zit. Schrik er best wel van, maar heb helemaal niets met het beestje gedaan, heeft iemand een idee wat dat kan zijn? dmv (amp) envelopes erop
dooft het geluid als wel de ruis tegelijkertijd weg.... dus misschien sluit dat dingen weer uit... verder lijkt alles normaal te functioneren... voor zover ik weet en snap :P

De ms is best wel stoffig moet ik bekennen, zou het daar aan kunnen liggen?
bijgevoegd een mp3tje om het probleem te laten horen

helluppp iemand ? :?

Attachments

• Ms20 ruis.mp3
    3 MB · Bekeken: 111
ik denk aan slechte contacten, waaronder soldeerverbindingen, met name in de voeding.

wellicht contacten reinigen en alle soldeerverbindingen opnieuw aantippen.

ergens een onderdeeltje kaduuk, zal toch eens "geserviced ende wvni "moeten worden denk.
kan niet al teveel zijn want een groot aantal onderdelen lijken het wel normaal te doen.

Dit klinkt voor mijn quasi-lekenoor niet echt als ruis door een slechte verbinding, eerder als een torretje dat op pensioen is gegaan. Of natuurlijk een slechte verbinding bij een torretje.

Wat ik van een bevriende reparateur opgevangen heb, is een "bliksemknetter" namelijk vaak het teken van rebelse torretjes.

Maar ik ben geen guru in dit soort zaken hoor.

Het knettert en het ruist idd behoorlijk. Welnu dat doet mijn behringer mengpaneel ook weleens, dat sla ik er een keer hard op en dan is het weg. Behringer is daarop gebouwd, ik zou dat bij je mS20 niet doen....

Zoiets of gelijkaardig, deze moeten vervangen in een roland.
Is toch iets voor de meer gevorderde leek of professional lijkt me.

guilty.JPG

Laatst gewijzigd:
ok en zon opampje, dat is natuurlijk een bepaald type ? (leek)
en hoe weet ik dan wat te vervangen of zit er maar 1 opampje in? (super leek)...

gewoon even door iemand laten doen die het wel weet.

niet zelf gaan knoeien als je niet weet wat je doet.

:mega:

Back