trek een kaart

cyan_circle

_beware of perverts_
ik moet NU [nou ja... wel binnenkort] een nieuwe geluidskaart hebben voor in mijn pc.
zoals jullie misschien wel weten ben ik een fervente softsynther dus wat het belangrijkste is is de latency en ondersteuning voor ASIO 2 enz.
ook een goede opnamekwaliteit [op 24/96] is noodzakelijk, eventueel meerdere inputs / outputs.

ik zit nu te twijfelen tussen de Hoontech DSP 24 en de Echo Mia. als leo z'n sek'd siena niet zo snel had verkocht had ik die gekocht [2x midi in/out!].

als iemand betere ideeen heeft of ervaring met een van deze kaarten hoor ik het graag *D

weet ik, heb ik naar gekeken... is alleen 20 bits, en niet echt lage latency...;{

van latency heb ik geen verstand, dat gaat om milliseconden enneh... als ik na een c een f wil spelen duurt het sowieso een minuut of 2,3 voor ik de goede toets gevonden heb.
maar 24 bits, 20 bits, maakt dat nou echt zoveel uit? wat ik hoor is wat ik hoor en die layla klinkt echt niet minder dan bv de siena. ik heb ook wel eens een aardvark 20/20 gehoord, was ook niet verkeerd. een 16 klepper skoda is toch ook anders dan een 16 klepper bmw... of zie ik nu iets over het hoofd? (behalve dan dat skoda en bmw geen synth-merken zijn.)

overigens, als het goed is (de laatste tijd vaak meegemaakt dat mensen eerder gemaakte afspraken niet nakwamen) heb ik nu een delta1010 gekocht. daarvan ken ik de software, spartaans, maar biedt wel wat ik zoek. heowel de monitoring en routing mogelijkheden beperkter zijn dan die van de layla, kan je mono signaal weer pannen. de delta kan dus prima zonder mengtafel worden ingezet. daarom gaat dus de layla weg (en daarvoor de siena); uiteindelijk ben ik nog duur uit, ik had liever gehad dat de siena of de layla me hadden geboden wat ik zocht, want het geluid van beide kaarten was wat mij betreft prima in orde, en nu wordt het wel steeds kostbaarder.

als ik pieken had kocht ik gelijk de RME Hammerfall DSP multiface....ASIO in hardware, 2ms latency, supergoeie drivers en convertors...echt de top, en niet eens belachelijk duur....

maargoed, zoveel pieken heb ik niet.....dus bij mij wordt het waarschijnlijk een m-audio audiophile 2496...heb je altijd nog 2 mono ins en outs.....support qua drivers is ook goed, lage latencies..alleen maar goeie verhalen..ook nog eens een midi in en uit....

ander alternatief is de echo mia....die is ongeveer hetzelfde als de audiophile, maar dan zonder midi maar met 8 *virtuele* ins en outs....zodat je tussen software heen en weer kan routen....

Olaf

Wat heb ik als softsynther, en waarschijnlijk over een tijdje hardsynther als de geldboom weer aan het uitlopen is, aan MIDI in en out op een sndcard? Anders ga ik ook voor de Echo. *Ben leek* :)

Olaf> Er staat trouwens ook nog een Audiophile op marktplaats.

Laatst gewijzigd:
dat je geen extra midi interface hoeft te kopen om met een masterkeyboard je softsynths te triggeren..

ohja..die op de marktplaats voor 275 euro is wel beetje duur als je em nieuw bij thomann.de voor 211 euro kan kopen ;)

overigens, bij nader inzien zal ik toch eerder de m-audio delta44 kopen.....2 extra ins en outs vinnik wel prettig, zeker voor het opnemen van jamsessies op aparte sporen...de midi en digitale I/O heb ik niet echt nodig.....kost maar ietsje meer dan de audophile....

Olaf

Laatst gewijzigd:
Kan RME gewoon geen 4in/uit 24 bits kaart in mekaar knutselen voor het ondersegment van de markt?

Het is dan wel een Promix++ maar eh, herrie kun je er wel mee maken. ;)

Orgineel geplaatst door krz
Olaf> Er staat trouwens ook nog een Audiophile op marktplaats.

eh ja... en ik ben degene die in een vlaag van verstandsverbijstering €15 over jou heen heeft geboden... kan ik dat ook undo-en [ctrl+z] :confused:

Orgineel geplaatst door cyan_circle

eh ja... en ik ben degene die in een vlaag van verstandsverbijstering €15 over jou heen heeft geboden... kan ik dat ook undo-en [ctrl+z] :confused:

Ik had idd ook geboden in een vlaag van verstandsverbijstering, dus al ik 'm op mag halen stuur ik 'm wel door naar jou. Maar ik hoor er niets meer van, dus reken er maar niet meer op. :)

ik heb lekker nix geboden ;)

Olaf

'k heb zelf een hoontech dsp2000 set. Dus 24/96, 10 I/O (8 an. en 2 dig.), en midi in en 2 out.

Ik werk nu nog met mijn oude Cubase 3.7r2, dus op 16 bit. Met 24 bit haal je een lagere latency, maar nu klinkt het ook al prima. En die 8 out gebruik ik graag voor het masteren via mijn analoge mixer.
En ook de converters vindt ikzelf prima voor budget-kwaliteit.

En nog belangrijker: bij mij is ' ie 100% stabiel met W98se en Cubase 3.7.

Ik wacht in volle spanning op mijn net aangeschafte Terratec EWS 88 MT af!
8x8 24bit/96khz + 1x1 16/48khz losse monitoring.
Hij kreeg een goede review op de SOS website! En hij is redelijk betaalbaar.
Ik las daar, dat je er op moet letten dat 20bit niet altijd slechter is als 24bit! De echo kaarten zijn qua dynamisch bereik erg close tot de 24bit van terratec (terratec is niet echt een pro merk).
Natuurlijk blijft de terratec goed!

Terratec biedt veel waar voor zijn geld en de nadelen zijn niet onoverkomelijk. Ik raad Terratec niet af hoewel er betere (en meteen dan ook duurdere) alternatieven zijn.

Echo Mia werkt prima en gebalanceerde +4dBu in en outputs!
Ik had alleen wat meer in en outputs gehad, alleen dat lag toen niet in mijn budget.

Alleen die virtual outputs? wat moet ik er nou mee, want ik begrijp er geen aars van. Wat is er handig aan?

hopen dat jullie me kunnen helpen

CU,

J-Run

als je meerdere audio programmas tegelijkertijd met elkaar wilt laten connecten

Olaf

Orgineel geplaatst door bikkel
Terratec biedt veel waar voor zijn geld en de nadelen zijn niet onoverkomelijk. Ik raad Terratec niet af hoewel er betere (en meteen dan ook duurdere) alternatieven zijn.

Ik raad Terratec wel af. Heb er zelf rampen mee gehad en heb slechte verhalen van anderen gehoord. Nou ja, ook wel wat goede maar het gros ervan was niet erg bemoedigend.

En qua specs als ik een 1010 tegen een multiface moet zetten, dan weet ik het nog niet zo.

TerraTec maakt schitterende geluidskaarten, maar ze kunnen gewoon geen bug-vrije drivers/software schrijven. Ik heb er ook een gehad (een EWS64/XL) en dat was dan ook meteen de laatste...

Ik heb de mijne maar weer in de vuinisbak geflikkerd!

Ik had hem weer opnieuw geinstalleerd en geupdate
en meteen kwam hij weer aan met z'n error dit, error dat.
GRAAAAH! Dus even door sparen voor 'n nieuwe.
Inderdaad, Terratect (EWS 64) is niet vet.

Back