Zomers nummertje

8) Hmmm, lekker zonnig hoor! dat retro-orgeltje mag er ook zeker zijn!!! toppie
Welke apparaten heb je ingezet voor deze track?? Ben benieuwd!
:biertje:

zeker een leuke track
echter het geheel is net niet lekker swingend doordat de percussie niet helemaal lekker loopt, beetje chaotisch daardoor..
volume verhoudingen kan ook nog wat aan worden geschaafd, bas sowieso meer naar voren

lekker :)

alleen had ik dat whahwhah lead dingetje iets meer reverb of delay gegeven, klinkt nu ietswat droog.
drums vind ik wel ok, die trommeltjes zijn errug lekker.

yeah! mijn pc speakertjes bij mijn ouders zuigen echt, maar wat er nog overblijft klinkt erg lekker!

ik vindt hem lekker!

Hey, niet verwacht dat ik in zo'n korte tijd al zoveel reacties zou krijgen, zomer in de bol zeker???

Het Wahwah pianotje is eigenlijk een heel envoudig An1x piano geluidje, maar ik heb er uiteraard het 1 en ander aan verandert. Er zit wel Reverb en delay op, maar ik heb er eerst een audio file van gemaakt en toen stukken tussen de noten uit geknipt, waardoor er in het loopje noten zijn die wel reverb/delay hebben en sommige niet. Daarna heb ik er nog een phaser aan toegevoegd.

Aangezien ik niet zo'n ster ben met congo's en bongo's, heb ik voor die trommeltjes een sample gebruikt. En ik denk niet dat je van zo'n loop kan verwachten datie rete strak is, omdat het toch met de hand is ingespeeld. Maar ik vind het juist wel iets hebben dat het niet allemaal even netjes loopt. De beat zelf heb ik redelijk eenvoudig gehouden, alleen een swing quantize erover voor het lekker.

Het melodietje in het eerste stuk is een geluidje wat ik in de Nova heb gemaakt.

Het orgel melodietje in het tweede stuk komt uit de Roland RD-500 piano.

Ik heb de mixdown nog een keer door T-Racks heen gehaald en daardoor zijn de volume verhoudingen misschien iets verandert. Ik had het nummer al op cd gezet om ergens anders te luisteren en daar zat er zoveel bas in dat ik in T-Racks wat bas heb weggehaald....

Bedankt voor de reacties....

het geheel klinkt lachen maar ik erger me wel aan die percussie trommeltjes die niet in de maat lopen.

je zegt dat die conga dingen een loopje is? wel dan is het loopje echt niet hetzelfde BPM als je track hoor en dat stoort wel vind ik ;)

als je dat zou veranderen loopt het allemaal veel lekkerder. nu stoort het.

Ik vind het een prima nummer. Beetje die Bloomingdale-sound. Enigste echte minpunt is die BrEeZah slogan als naam voor je liedje;)

alles prima!

persoonlijke smaak:

ik zou die hammond later in het nummer vervangen door wat disco-femalevocals in dezelfde melodie. Maar het ook al eerder in het nummer gebruiken.

:L

Hij is lekker vrolijk. En woei die bas!

De balans in de mix is niet optimaal, maar dat gaf je zelf aan. Bijv zit er teveel stereo/FX op de hihats etc en dan springen ze heel snel uit de mix. Beetje EQ'en in panning aanpassen kun je al heel snel resultaat behalen. ;)

jaaa lekker :)

lijkt mij ook heel leuk om de mainmelody te horen als vocal

die gefilterde an1x is lekker hoor

aan het begin vond ik de conga's wel een beetje storend maar eenmaal in
de track vind ik het ook wel wat hebben dat ze zo los zijn

jammer dat de congas een loop zijn want een vette solo van die
trommeldingen zou heel erg leuk zijn

Klinkt goed hoor! De soundjes zijn echt lekker.

Wat betreft die conga's, misschien kun je het loopje door ReCycle gooien of zo en sommige slices wat pitchen. Komt ook de variatie ten goede. Het huidige loopje begint op een gegeven moment idd lichtlelijk te vervelen.

Maar al met al naar mijn idee een prima nummertje!

Wel een zonnig nummer Ja!

In de mix kan inderdaad nog wel het een en ander verbeterd worden. De onderlinge geluiden,reverbs, volumes kunnen zorgvuldiger op elkaar worden afgestemd, zodat er meer één geheel ontstaat.

Misschien dat je die accoorden die je als slot hebt gebruik ook een keer halverwege het nummer kunt toepassen, bij wijze van break.

Die Hammond vind ik persoonlijk meer iets voor een Keyboard-DemoSong (haal op zijn minst die reverb eraf)

suc6

als dj zijnde is het heel vervelend luisteren naar producties waarbij 2 beats achterelkaar aan lopen, maar jah. Dat moet aan te passen zijn. Verder erg lekker allemaal. Ik zou voor die eerste een extra geluid eronder zetten, klinkt een klein beetje cheap, vind ikzelf, klein klein beetje maar.

Voor de rest klinkt het echt toppie allemaal !

Wel relax nummer vooral voor in de zomer, maar het mag wel wat expressiever, en wat beknopter, dat eerste melodietje moet je weer terug laten komen, dat van tudedutetudeu. Voor de rest vind ik het een goei nummertje. O Ja gebruik is andere drumkits, (basskick is goed) misschien kan ik daar geen goed oordeel over geven omdat ik ze zelf ook heb en er een beetje gek van word, groeten uit roel en samland!

Lekker zomers!! alleen de percussie loopt op een gegeven moment toch wel uit de maat, wat wel gaat irriteren. Verder klinkt ie lekker, lead op 1:50 klinkt zeer goed naar mijn mening, evenals t orgelmelodietje :okdan:

Het zomerse gevoel zit er zeker in.
Maar het lijkt wel of alles niet lekker midi getimed is, om een swingende track te maken moet alles retestrak getimed zijn waarna je pas met shuffletjes kunt gaan klooien.
Orgeltje is lekker en de bas moet een stukkie harder en voller.
Wat kleine percussie edits om het nog meer op te bouwen.
Dan ben je al bijna op weg naar ibiza
;)

Suc6

Wah, echt een vet lekker nummertje.... moet je echt effe strakker timen en zorgen dat ie op vinyl komt....is het zeker wel waard....het melodietje op 1:57 zou ik 1 keer meer terug laten komen... in welk prog het je hem gemaakt...of heb ie hem live ingespeeld en opgenomen???

Back