Hey, niet verwacht dat ik in zo'n korte tijd al zoveel reacties zou krijgen, zomer in de bol zeker???
Het Wahwah pianotje is eigenlijk een heel envoudig An1x piano geluidje, maar ik heb er uiteraard het 1 en ander aan verandert. Er zit wel Reverb en delay op, maar ik heb er eerst een audio file van gemaakt en toen stukken tussen de noten uit geknipt, waardoor er in het loopje noten zijn die wel reverb/delay hebben en sommige niet. Daarna heb ik er nog een phaser aan toegevoegd.
Aangezien ik niet zo'n ster ben met congo's en bongo's, heb ik voor die trommeltjes een sample gebruikt. En ik denk niet dat je van zo'n loop kan verwachten datie rete strak is, omdat het toch met de hand is ingespeeld. Maar ik vind het juist wel iets hebben dat het niet allemaal even netjes loopt. De beat zelf heb ik redelijk eenvoudig gehouden, alleen een swing quantize erover voor het lekker.
Het melodietje in het eerste stuk is een geluidje wat ik in de Nova heb gemaakt.
Het orgel melodietje in het tweede stuk komt uit de Roland RD-500 piano.
Ik heb de mixdown nog een keer door T-Racks heen gehaald en daardoor zijn de volume verhoudingen misschien iets verandert. Ik had het nummer al op cd gezet om ergens anders te luisteren en daar zat er zoveel bas in dat ik in T-Racks wat bas heb weggehaald....
Bedankt voor de reacties....