hoe vocals laten syncronizen met beat in ableton

beun_co

Stamgast
Hallo, kan er mij aub iemand wat tips geven hoe ik best tewerk ga in ableton om een vocal sample te syncronizen met een beat of een synthloop? Ik weet alleszins dat het redelijke complexe materie is maar ik slaag er niet echt in,vandaar mijn vraag.

veel greetz dries

Kijk eens rond op youtube..
Staan tal van tutorials op, moet niet zo moeilijk zijn om daar iets te vinden.

het is zaak om in de clip van de vocal de warpmarkers goed neer te zetten zodat zij het tempo goed aangeven. beste een simpele beat of de metronoom laten meelopen om meteen te zien of je goed zit.

hoeveel markers je moet neerzetten ligt er een beetje aan, soms kun je met 1 of 2 toe en dan loop alles goed, soms moet je verderop in de clip nog wat markers neerzetten om em strak te houden

blingsel, jij hier? dat had ik nou nooit gedacht :D

hm, ik zou het zelf iets ouderwetser aanpakken. knippen en plakken in de wave editor.

hey heb ik reeds gedaan maar vond het niet zo een super uiteenzetting op youtube

merci voor je hulp

bij het warpen van vocals is het vrij belangrijk rekening te houden met hoe een vocal in de track zit. begint de vocal precies op de kick, of net iets later. Als je dat al goed hebt is het warpen vrij simpel.

Back