SIEL EXPANDER 80 tuning

synthebin

Ingeburgerd
Hoi,

Ik heb hier een EXpander 80 synthmodule van Siel staan. Omdat ik deze weinig gebruik (heb namelijk ook een Siel DK70 en Korg Poly800 staan) was ik van plan deze te verkopen.
De laatste maal dat ik deze module gebruikte werkte deze nog perfect... maar bij de test gisteren bleek dat de synth niet meer "in tune" blijft? Als ik de synth stem, begint deze stilaan te detunen.
Weet iemand wat de oorzaak kan zijn? Heb de printplaat eens bekeken en dit ziet er allemaal nog zeer goed uit, geen ontplofte onderdelen :)

alvast bedankt.

groetjes,
Tim

Dat is balen...het levert niet genoeg op om een reparatie te verantwoorden...

Het is een leuke synth!

K Heb de tune trim-pot meter (100kOhm) op het hoofd-print-board al vervangen, zonder resultaat. Nu nog de pot meter op het frontpanel vervangen... en als dat geen resultaat oplevert... is ie voor het stort:) of als recup materiaal. Zitten nl. 2 SSM chips en een TDA chip in :)

groetjes....

als je de expander op dual zet, gaat dan de (de) tuning in beide voices gelijk ?
zowel, dan is het vrijwel zeker de tune pot.
moet in principe simpel op te lossen zijn.
er zit een simpel hoofdoscillatortje in, daar kan niet echt veel misgaan.
:mega:

Hoi,

Zowel op single osc als bij double osc, gaat deze "out of tune". Dus hopelijk is het de Hoofd-tune potmeter op de front. Is wel niet zo simpel te vinden denk ik? Misschien bij RS components of farnell??
Of iemand ander idee?

groetjes....

Back