analoge modeling bak

SpaceAgent202

Sinds 2001
questione agian:

ben, na mijn cs1x te hebben weggedaan) op zoek naar een nieuw synthje voor mijn collectie... (heb er om precies te zijn al één :p)

ben aan het denken over een waldorf (micro) Q of een access virus B
Nou heb ik een leuke AN1x.

Bij een nord lead ben ik helemaal bang dat mijn an1x overbodig wordt. is dat bij de andere 2 voorgenoemde synths ook zo?

euh.. HELP?! *D weet het even niet meer

had zelf ook een An1x en heb die weggedaan toen ik een nordlead2 kocht (zelfs al een maand eerder), Nordlead 2 klinkt (in mijn oren) beter (minder dun), maar dat hangt natuurlijk van je smaak af, is wat interface betreft makkelijker en je hebt 4 nordleads(2) in 1, dus 4x stapelen. de An1x heeft wat meer functies maar die gebruikte ik toch nooit...
maar ik heb dan ook (sinds kort) een voor dit forum afwijkende filosofie: minder is beter (heb trouwens een AN1x, DX7 en een Korg Monopoly weggedaan, om o.a. geld en ruimte te creeren voor een NL2, en er geen spijt van gehad), tenzij je oneindig veel geld, ruimte, tijd en energie hebt..

over de acces en de Q kan ik je niet veel vertellen..

Als je die AN1X houdt, heb je in ieder geval nog toetsen in huis.

En ik denk dat de AN1X, de Micro Q en de Virus B wel zodanig van klank verschillen, dat de een niet wegvalt tegen de ander.

Oh, oh, oh, oh ,oh, oh ,oh, Roel toch...

Net twee maanden een An1x en nu wil ie al weer een nieuwe synth. ;)

Wat Synic zegt klopt als een bus, de AN1x, MicroQ en Virus klinken totaal verschillend.

Maar wat voor spullen heb je op dit moment? AN1x en RM1x?
En ga nou nog een sampler kopen? Die kan namelijk ook heel goed van pas komen.

De Nord heeft geen effecten, de VirusB kost 500 euro meer dan de rack versie en de MicroQ. Mischien is de Novation Nova wel wat? of de microQ lite....of de A-station....moeilijk hoor.

minder = meer

net begonnen maar de smaak te pakken?

net begonnen maar de smaak te pakken?

jaa jaa :L

an1x bevalt prima en die gaan we dus niet weg doen, ook niet voor een nl2

heb een rm1x en een an1x momenteel, en een yamaha 12/4 mixer.
mijn verlanglijstje is voorlopig:

-sampler
-nl/virus/q/supernova (dat zoeken we nog op)
-en dus daarmee een grotere of extra mixer omdat mijn 12 kanaaltjes dan al niet meer toereikend zijn

weet niet of ik eerder de synth of eerder de vette lead bak wil halen...
heeft beide zo zijn voordelen en nadelen....

PS davysan... een dx7 weggedaan??? :confused:

Back