Novation Nova voedingsprobleem

The Untitled

Ouwe rot
Hoi,

Mn Novation Nova heeft wel eens van die streken dat ie net even uitvalt.
Als je wat aan de kabel friemelt doet de Nova het vaak weer wel maar ik vraag me toch af wat het probleem precies is.
Ik heb er in een ver verleden wel eens eerder iets over dit euvel gehoord.
Het is ook een vreemde voedingskabel, het heeft meer van een midi kabel dan de stroomkabels die je normaal gesproken tegenkomt.

Iemand any clues?

Heb er nog geen problemen mee. Probeer eens te kijken of het aan het snoer of de Nova zelf ligt. Als je de stekker goed stil houd en je beweegt het snoer en hij valt uit ligt het waarschijnlijk aan het snoer. Als je de stekker beweegt en hij valt uit, dan kan het een printbreukje zijn van de voedingsaansluiting.

Mijne deed ook vreemd en heb ik laten maken door een synth dokter daarna nooit geen problemen mee gehad.
Ik weet de kosten niet meer maar was niet veel in verhouding tot de 250 euro die ik er een jaar van te voren voor betaalde.(of in verhouding hoeveel plezier ik eraan beleef ;) )

zijn vast wel mensen die er naar willen kijken als je het zelf niet kunt. Wil het ook wel doen, woon in Dordrecht

Zelf heb ik het idee dat het meer intern ligt, waarschijnlijk printbreukje in de voedingsaansluiting dus, in plaats van dat het aan de kabels/adapter ligt ...
Ik denk dat ik de Nova dezer dagen eens open maak en kijken hoe het er daar heen ligt.
Gewoon kijken, verders niks eerst 8D.

Ik zou betere voeding geven. 's Ochtends hoge voltage en in de avond wat lagere voltage (vet arm natuurlijk). Als er een optreden aan komt geef je hem de dagen er voor natuurlijk wat meer. Hij moet niet verhongeren. Ze hebben nu eenmaal een grote eetlust. :D
:D

Oke ik heb het zonet eens even open gehaald alleen kan ik niks met mn boere oog ontdekken.
Ik wil de nova wel weer helemaal in orde hebben want wil er in het najaar weer mee gaan optreden.
Er moet naar dit voedingsprobleem gekeken worden en de mainoutputs zijn ook niet meer wat het geweest is.

Weet iemand ook een synth-reparatie service in het noorden van het land?
Of voelt iemand zich geroepen of weet iemand een aanrader als ik het toch verzenden moet?

Back