een bepaalde stroming acid house

Origineel geplaatst door Nerve
No way, jij herinnert je waarschijnlijk gewoon dat Amiga demo'tje waar ze Stakker Humanoid volledig in gesampled hadden... Is natuurlijk gewoon met een 303 en synths gemaakt (en een sample van een oude Lunapark kast, ik denk dat het 'Gorf' was of zoiets)

Ja inderdaad, dat demootje op de Amiga....

Origineel geplaatst door Nerve
No way, jij herinnert je waarschijnlijk gewoon dat Amiga demo'tje waar ze Stakker Humanoid volledig in gesampled hadden... Is natuurlijk gewoon met een 303 en synths gemaakt (en een sample van een oude Lunapark kast, ik denk dat het 'Gorf' was of zoiets)

Je kunt best eens gelijk hebben, maar die acid lijn in die track is iets raars mee, het klinkt niet echt als een 303.
altijd gemeend dat het geen 303 was, of een synth of een kloon, als ze die toen al hadden.

Humanoid

Klinkt wel als een 303 vind ik.

Origineel geplaatst door trash
Je kunt best eens gelijk hebben, maar die acid lijn in die track is iets raars mee, het klinkt niet echt als een 303.
altijd gemeend dat het geen 303 was, of een synth of een kloon, als ze die toen al hadden.

In die tijd bestonden nog geen 303 klonen. Waar ik je gelijk in geef is dat er inderdaad iets extra vuils is aan die klank, kunnen ze gedaan hebben met distortion, of menpaneel oversturen (werd toen veel gedaan), of misschien is het een MC-202 die ook wel dicht aanleunt bij de 303.

Altijd gedacht dat het een 303 was maar nu begin ik ook weer te twijfelen.. MC202 kan ook wel..

Is toch algemeen bekend dat Stakker Humanoid een MC-202 was (of SH-101, bijna hetzelfde). Zo ook bv. Winx 'Higher State of Consciousness'. Dit kan je horen aan de zelfoscillatie die de 303 niet heeft. Ik vind een 101/202 dan ook veel lekkerder klinken dan een 303, maar dat terzijde.

Origineel geplaatst door Breed
Zo ook bv. Winx 'Higher State of Consciousness'. Dit kan je horen aan de zelfoscillatie die de 303 niet heeft. Ik vind een 101/202 dan ook veel lekkerder klinken dan een 303, maar dat terzijde.

Blijf me toch altijd afvragen waar deze mythe vandaan komt. Dhr Wink heeft zelf gezegd dat het gewoon een 303 was. Hij heeft wel toegegeven, de interne trimpots wel eens te verstellen voor een aggressievere resonantie... (in hoeverre dat geen broodje aap is).

HIGHER STATE OF CONSCIOUSNESS

hemel wat haat ik dat nummer

zo'n lelijke ontregelde 303 :stupid

armando , hahah die heb ik ook nog wel ergens maar dat valt bij mij niet echt onder de noemer acid.
Meer oldskool/vroege club.
:)

Volgens mij kan het inderdaad wel eens een 101 of 202 zijn in Humanoid. Bij de 303 klinkt de filter envelope toch iets sneller, strakker. Verder klinkt de resonance in mijn oren net niet helemaal als een 303.

armando , hahah die heb ik ook nog wel ergens maar dat valt bij mij niet echt onder de noemer acid.

Errrr...volgens mij kan je geen puurdere acid hebben dan Land of Confusion, World Unknown en 151 en nog een hele waslijst.

Origineel geplaatst door DerRhino

:stupid

Origineel geplaatst door DerRhino

Ik ben inderdaad ook blij dat je er zelf om lacht.

Ik vind "High Frequency" van de CD "Flying High" van The Irresistible Force (Mixmaster Morris) ook een meesterwerkje. Een bewijs dat een TB303 niet perse op de voorgrond hoeft.

http://www.discogs.com/release/33965

E

Attachments

• r-33965-1081589736.jpg
    r-33965-1081589736.jpg
    67,7 KB · Bekeken: 142
Wat ik trouwens ook een waanzinnig nummer vind is: Everybody needs a 303 van Fatboy Slim... geen oldskool, vrij nieuw, maar wel VET

Mag er ook een "acid" plaat tussen, zonder 303, maar welke wel knalveel op acid party's gedraaid werd?

Attachments

• r-73506-001.jpg
    r-73506-001.jpg
    15,1 KB · Bekeken: 148
Die deadkirks hebben die hele gimmick , de sample helemaal gejat van 4hero, die kwamen daarmee als eerste met hun ravey breakbeat.

fokking hell, vandaar dat ik altijd uitkom op die kut kirks!!! De sapmle herken ik wel, maar dan gaat die track niet zo loos als ik me meende te herinneren.....dus het orgineel is toch een lekker acid(ig) nummer?

ook smullen: Armani - Ambulance & Bam Bam - Where is your Child

p.s. Kent iemand een nummer dat begint met een heksenstem die zeg: 'leaving so soon are you? Why, my little party is only just beginning.....' ca. '92 acid met old skool beats?????

Bij Higher State zijn toch alleen die twee pwehp pwhehp nootjes 303? Mainline klinkt voor mij als een juno106 met tafeldistortion. (niet mijn minst favoriete geluid)
Dat nummer met die lach van Wink....dat is bruut.

Hoi,

Oe,oe,oe, een thread over acidhouse hehehe,. woot, was acidhouse verslaafde vroeger :D

Dit kan ik nog bijdragen aan deze thread :

Helaas weet ik niet meer wat ik vroeger op plaat had aan acidhouse, maar ik was er zeker dol op.
Ik heb helaas al me platen weggedaan jaren geleden, maar ik heb nog wel een paar oude CDs met wat acid ( achtige ) muziek erop :) :

Na het uitzoeken wat ik nog heb aan acidhouse op CD, was ik toch wel weer blij om een aantal oude tracks weer eens te beluisteren :D

Dit is wat ik nog heb :P ..'t is nie veel meer :(

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ACID FLASH 5 :

Van die ( dubbel ) cd vind ik een aantal nummers erg vet ( buren ook :P ..not ) :

CD 1 :

DJ E.B.O - Acid Trek

CD 2 :

- Josh Wink & woody McBride - stairway to headphones ( DJ slip remix )
- Acid Junkies ( dat dit nog niet genoemd is in dit topic :P ) - Space Frame !
- Cascade - Art of choice
- TheRiot - The wicked ( lange intro, maar daarna is het wel lekker )
- RobAcid ( duitse DJ / producer ) - Der Agent ( heerlijke track ! ..beetje spacy enzo )

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
HARDHOUSE : ( 4 cds ( 1998 ) )

The trip :
- Temple of Acid - Confront the void ( relaxte acid )
- Overhead noise - In the heat of the night

The Darkside :
- DJ Misjah & Tim - Purple road ( Zeeeeeer nice acid trackje ! )

Acid Funk :
- Ice station zebra - Temple of acid
- Dj misjah & Groovehead - Trippin' out
- Dj misjah & Tim - Keep your love

The Mix : troep.

Emmanuel Top : ( deze 3cd album is uit 2002, ken zijn werk vooral van Attack records ... en ik dacht dat hij deze tracks gemaakt had met hulp van ( sony ) acid pro en geen cubase .. weet het niet helemaal meer zeker. )

Veel tracks op de eerste 2 cds zijn VET.. echt goede oldschool acidhouse :)

cd 1 :
- Acid Phase ( original club mix (..alleen het is niet echt clubby :P ))
- Turkish Bazar
- Climax v1.1
- Tone
- So Cold
- Throb
- This is a..

cd2 :
- Ecsta-Deal
- Rubycon
- Equilibrism
- La pipe à eau
- Shotgun

cd3 : troep, vooral mixes enzo.

Verder zijn er nog genoeg acid tracks die erg vet zijn, maar waarvan ik de naam niet meer weet. En ik die niet in me bezit heb, erg jammer.

En van de newschool acidhouse ken ik niks helaas, aangezien ik me op DnB richt tegenwoordig.

Wat ik ook wel erg goed vond klinken was 1 van de eerste acid tracks, dat zat in de video over de geschiedenis van de roland TB303.

Laterz,.
:W

Laatst gewijzigd:
Back