Geluiden voor de EMU ESI 32

Bluesky

Stamgast
Wie zou mij kunnen helpen met geluiden voor de EMU ESI 32 sampler? Ik heb vooral blazers geluiden nodig.

Klinkt gek maar mischien eens een plaat met blazers opzetten en die samplen?

Tegen de tijd dat je een kopie van een CD - want nieuw zijn ze niet meer te krijgen - hebt gevonden die op de ESI werkt zou je ook kunnen vakkenvullen of bij de McDonalds vragen of mensen er saus bij willen, want die inspanning zou je genoeg geld opleveren voor zeg, Kontakt 4, waar tenminste een fatsoenlijke library in zit.

Ik ben een enigszins verbitterde ESI4000-bezitter :D. Door enige mazzel heb ik een paar kopietjes van de toendertijd erbij verstrekte ESI factory CDs gekregen (ik was net te vroeg voor die aanbieding). Alles wat er in zat heb ik naar Kontakt geimporteerd. Het is niet om over naar huis te schrijven - sterker nog, best wel om te huilen eigenlijk.

De kopersectie is een van de delen die nog niet helemaal fatsoenlijk zijn opgelost in sampler-land; zeker niet in oude-sampler-land waar je gewoon een paar noten uitgerekt over het toetsenbord krijgt met een beetje ademruis voor de attack.

De ESI leest meen ik ook Emulator II en III formaat. Misschien zou je het daar eens kunnen proberen.

De Esi-32 leest Emax II , EIII en zijn eigen formaat de ESI-32, of die ESI 2000 en 4000
geluiden laad dat weet ik niet.
De EIII library is nog steeds top en deze moet je ook afspelen
op een hardware sampler , helaas maken softsamplers er soms een puinhoop van vooral
met oude geluiden :(
Ik gebruik zelf softsamplers ( Kontakt , Emulator X )en voor de nieuwe library zijn ze
prima maar voor de iets oudere geluiden zou ik gewoon
bij een hardware sampler blijven.
Je zou bijvoorbeeld van de Emulator X verwachten dat die
EIII geluiden gewoon kan overzetten maar het is soms
echt =(

Hier is een lijst van de originele EMU library zoals indertijd op de website stond.

EMU VOL 01 - Standards
EMU VOL 02 - More Standards
EMU VOL 03 - Orchestral
EMU VOL 04 - Sound FX
EMU VOL 05 - World Instruments
*EMU VOL 06 - World Percussion
EMU VOL 07 - Classics
*EMU VOL 08 - Vintage
*EMU VOL 09 - psychic horns
*EMU VOL 10 - Elements 1mb
*EMU VOL 11 - Elements 2mb
*EMU VOL 13 - dance2k
*EMU VOL 14 - General Midi
*EMU VOL 15 - Dan Dean Bass
*EMU VOL 16 - 26 Studio Drums
*EMU VOL 17 - Heavy Guitars

De CD's met een * ervoor zoek ik nog. Kan iemand me daar aan helpen? Ruilen?

Hier een review uit 2000 met een overzicht van enkele CD-Roms: http://www.soundonsound.com/sos/may00/articles/emuesi.htm

Laatst gewijzigd:
Ik dacht dat de ESi serie ook Akai formaat samples kan importeren?
Is wel weer een tijdje geleden dat ik met een ESI bezig was dus dat weet ik niet helemaal zeker.

Ik heb dacht ik nog wel een serie oude emu cd 's liggen (ja, ook die met een sterretje ervoor....)

Sorry voor het ophalen van een oude draad, maar misschien kan ik jullie helpen.
De zoekers alhier hebben al een PM van mij ontvangen.

De sample CDs voor de ESI zijn hartstikke bruikbaar, vind ik zelf.
Voor sommige moet je wel 32MB geheugen hebben, maar de meeste doen het ook met minder.
Op nr. 14 na, is mijn collectie compleet en daarnaast heb ik nog de Essential Virus.
Die is minder bruikbaar, maar toch leuk om te hebben :-)

Ik ook

vinger_opsteken.jpg

Back