wat is een mackie template?

de wouzer

Ingeburgerd
Ik zie het vaak staan, en weet eigenlijk nog steeds niet wat het is. Zou iemand mij hierover iets kunnen uitleggen, of kunnen linken?

Een template wil vaak zeggen dat er een reeks van vaste waarden voor een bepaalde controller zijn vastgelegt. In dit geval een Mackie. Dit betekend dat je niet handmatig bv CC's moet toewijzen aan draaiknoppen of schuiven maar dat de template deze automatisch toewijst aan je controller.
Toch? ;)

Een template wil vaak zeggen dat er een reeks van vaste waarden voor een bepaalde controller zijn vastgelegt. In dit geval een Mackie. Dit betekend dat je niet handmatig bv CC's moet toewijzen aan draaiknoppen of schuiven maar dat de template deze automatisch toewijst aan je controller.
Toch? ;)

Oke, een template weet ik.
Maar deze mackie template lijkt speciaal... en niet alleen toepasbaar voor mackie, maar ook bijvoorbeeld voor Maschine, evolution uc33e, enz.

Maar waarom is die mackie speciaal?

Misschien bedoel je het Mackie Hui protocol. De Mackie Hui was een van de eerste controllers met gemotoriseerde faders die je kon gebruiken om je DAW te besturen. Het Hui-protocol is daarna een soort van standaard geworden die allerlei andere controllers ook gebruiken om met je DAW te kunnen praten.

Back