Hulp bij 'maken' synth sounds

tivaro

Nieuwkomer
Wij willen graag het nummer gaan uitvoeren en ik heb de noten ook al redelijk uitgevogeld.
Het lukt me echter niet zo goed om het geluid redelijk nat te bootsen op mijn Nord Stage (classic) ik ben namelijk niet zo bekend met synthesisers.
Zou iemand mij uitkunnen leggen hoe dit ongeveer moet (wat voor oscilator, sound, voices, vibrato, eq, enveloppe, lp filter en dat soort dingen) of gewoon een programm voor mij kunnen schrijven?
Ik heb al geprobeerd om door de bestaande patches te bladeren en aan de knopjes te draaien maar heb daarmee alleen het basgeluid kunnen produceren.
Weten jullie ook wat het effect op 1:37 is en hoe ik dit zou kunnen bereiken?
Ik vind de synthesiser een geweldig ding maar zelf patches maken is nog wel erg moeilijk.

Groetjes,

Deze geluiden zijn zo basic dat je met een basispatch (alleen zaagtand ofzo, alles default om van daaruit een geluid te editen (handleiding)).
Neem dus gewoon een blokgolf voor de bas en de melodie en een zaagtand voor de accoordjes.

Dat effect is gedaan met een hele snelle lfo. Staat ook in je handleiding.

Verwacht niet dat alles meteen zo klinkt, maar met de handleiding en veel proberen kom je een heel eind!

Wat niet wegneemt dat dit het meest energieke nummer is OOIT! die lui van Slagsmalsklubben hebben zichzelf weer overtroffen. een maat van me beweerde laatst dat dit nummer beter werkt dan 2 blikken energydrink en ik denk dat hij gelijk heeft.
bij het live optreden brak de hel los toen ze deze in de toegift speelden :D

Back