Ja, ik bedoel: real-time video capturen van cam naar pc en er tegelijkertijd ook real-time de audio van mijn pc bij recorden. In één slag.
Heb iets gelezen omtrent een USB audio grabber of een video-capturing kaart voor mijn pc. Mijn Lumix heeft volgens mij maar 1 uitgang: usb 2.0.
Kan het dan niet puur software-matig via de bestaande usb-aansluiting ?
Iets dat je digicam in een webcam omzet waarlangs je meteen ook kan recorden ?
Dat baart me ook zorgen. Die onduidelijkheid omtrent de gebruikte compressie.
Ik wil iets youtube-vriendelijks zodat ik zelf niet te veel meer moet converteren en dus mijn kwaliteit zo optimaal kan houden.
Als je een video kaart hebt met een video- en een audioinput kan je prima beiden tegelijk opnemen zonder dat je achteraf er nog mee moet knutselen.
Je gaat wel richting de wat meer pro opzet en zal je dus wat tijd moeten investeren in het leren van de manier waarom dit goed gaat.
Compressie moet je je niet druk om maken. Hoe beter je opneemt des te beter wordt het eindresultaat. YouTube gebruikte Mpeg1 en heeft daar nu Flash 9 video aan toegevoegd (h264).
In de regel geldt, neemt groter op dan wat je eindresultaat moet zijn.
Dit is wat ik bedoelde: je neemt je audio op, rechtstreeks van je daw maar ook via de mic van je camera. Met je montagesoftware vervang je de klank van de microfoon door de klank van je daw-opname. dat is niet zo omslachtig.
als je allebei tegelijk op je compu opneemt hoef je niks meer te syncen achteraf
dat blijft een manuele tussenkomst. Of is de software intelligent genoeg om het geluid van de mic te matchen aan het geluid van de DAW en dan beiden simpelweg te swappen en automatisch te syncen ?
(heb geen ervaring met montagesoftware)
Ik had graag een real-time capturing gehad van
- video uit mijn cam
- audio uit mijn daw
in sync.
de hardware synct de boel. audio en video starten gelijk en lopen daarna onafhankelijk aan de klok van de compu. als je beide signalen (audio & video) tegelijk opneemt is 't altijd sync. maar je moet dan wel audio en video opnemen in een video editing app. je kan niet tegelijk in een DAW en een video app opnemen (tenminste dat kan vast wel maar ik zie niet in waarom je dat zou willen als beiden op dezelfde compu draaien...
Ik heb een firewire video capture kaart gekocht voor 90 euro 2e hands,
Datavideo DAC 100
Daar hang ik mijn oude video 8 camera aan (paar tientjes op mp) en de audio rechtstreeks uit de mixer/pc. Alles capturen in adobe premiere elements (75 euro) en converten naar een youtube vriendelijk formaat.
http://www.comcom.nl/p/adobe/videosoftware/65045809/premiere_elements_v8
Als je camera een analoog video uit heeft maakt het niet uit wat z'n framerate is, dat bepaalt dan de software via de videocapture kaart. En die kan je meestal zelf aanpassen.
Nog wat gevonden:
mac only:
http://www.feedback.nl/computer-video/blackmagic/video-recorder
een video 8 camera met een firewire uitgang?
natuurlijk maakt de framerate uit. als de camera halverwege het schrijven van een beeld is en de computer begint met een nieuw beeld opnemen loopt 't echt niet goed hoor... dan krijg je van die zwarte balken in je beeld.
alsof 2 platen niet gelijk lopen.
Nee dat bedoelde ik niet.
Lees mijn vorige posts: real-time !
alles in een video editing programma opnemen (windows: AVID of Premiere, mac: AVID, FCP)
Misschien vergis ik me maar montage software die audio 'vanzelf' synced ken ik niet, hoewel het technisch wel zou moeten kunnen. Ik gebruik Final Cut Pro en daar kan dat in ieder geval niet 'vanzelf'. Het is niet moeilijk, maar 'vanzelf' gaat het zeker niet.
je kan in AVID (en vast in FCP ook) syncen op tijdcode. dat gaat vrij automatisch. maar, hoef ik jou niet te vertellen, om die tijdcode in je materiaal te krijgen zal je behoorlijk wat geld moeten uitgeven...