NI Maschine Standalone Virtual i/o Problem..

Jasonhamer

Ingeburgerd
He,

Ik heb een probleem met NI Maschine.
Ik wil het in standalone laten draaien naast mijn logic project.
Het vervolgens aansturen met midi vanuit logic en audio terug krijgen in logic.
Ik heb de virtual i/o ingeschakeld, en alles lijkt zo'n beetje goed te zijn.

Op een ding na en dat is op elke midi kanaal wat aanstuur via logic krijg ik de zelfde sound terug van maschine. Het maakt dus niet uit welk kanaal ik kies maschine ziet het blijkbaar allemaal al een pot nat.

Iemand ervaringen mee,

bij voorbaad dank!

Werk je met versie 1.1 van Maschine? Zo ja, hoe heb je de MIDI instellingen in Maschine staan? Want standaard zal Maschine alleen de sound afspelen die je geselecteerd hebt.

Werk je met versie 1.1 van Maschine? Zo ja, hoe heb je de MIDI instellingen in Maschine staan? Want standaard zal Maschine alleen de sound afspelen die je geselecteerd hebt.

YouTube- Maschine 1.1 Part 1/3: New MIDI Features

He,

jaa ik heb gewoon de nieuwste update, alles werkt heel netjes als ik maschine als een AU-plugin gebruik.

Alleen ik gebruik 'm nou als stand alone, ik laat midi binnenkomen via de virtual input. Die midi word uitgestuurd door logic.
Dat werkt dus nog niet helemaal goed want al mijn ik kan blijkbaar nu maar 1 sound triggeren, de reden? geen idee.. midi channels ingesteld in logic en in maschine! toch triggert ie maar 1 sound over alle 16 channels.....

ik gebruik ableton and maschine vst.
waarom zou ik ze naast elkaar aanzetten, en maschine in stand alone modus aanzetten? ik zie meer mensen erover lullen op ni forum... maar zie daar de voordelen helemaal niet van... en ben benieuwd

Back