Gratis VST editors voor verschillende synths

Tijs

Ouwe rot
VST editors voor de volgende bakken:

KORG MS2000 BR
Behringer Virtualizer PRO DSP2024P
Syntecno TeeBee
MAM MB33 mkII/Terratec Sine
Yamaha DX21/TX81Z
Roland Juno-106
Novation Drumstation
JoMoX MBase01
Roland Alpha Juno 2
Waldorf Pulse
Dave Smith Instruments Mopho
Dave Smith Instruments Evolver
Alesis ION/Micron AKAI Miniak incomplete

Ideaal voor ableton aangezien die normaal geen sysex ondersteund. In de group zijn er mensen die de alpha in ableton 8 kunnen aansturen.

Zijn vooralsnog beta versies maar het is een actieve groep dus dit belooft wat.

Ook geeft hij aan dat er een generieke tool komt om zelf je eigen editor te bouwen (dat die al niet een paar jaar eerder gemaakt is....)!!

Vooralsnog voor de meeste synths alleen windows maar zojuist een mail gehad waarin hij meldt dat er asap mac builds gepost worden.

link: http://code.google.com/p/ctrlr/

Bedankt voor de tip :okdan:, dit zijn echt perfecte vst midi controllers

ik gebruik ze inmiddels voor mijn alpha juno binnen ableton live, die voor de pulse en evolver moet ik nog testen

ze werken goed (makkelijk toe te wijzen aan midi cc op je midikeyboard)
ze zien er goed uit en zijn bovendien gratis

precies wat ik zocht

Alphajuno Controller.jpg

Ik waag te betwijfelen dat jij met synthedit iets kunt produceren dat op de Mac draait (zoals deze editors...) ;)

Hahaha,.nee voor MAC lukt dat niet.
Dat had ik niet gezien, keek ff snel op de voorpagina.
Dacht dat het alleen voor windows was.. 8o)

edit:

Deze editors zijn niet alleen voor MAC hoor:

Current Platforms Available:
Windows - VST 2.4
Mac - VST 2.4

Het schijnt trouwens wel mogelijk te zijn om plugins op windows te maken, en dan te saven als AU d.m.v. JUCE framework geloof ik:
http://www.maizesoft.cn/cms/?q=node/20
http://www.kvraudio.com/forum/viewforum.php?f=113

Dit is ook voorgesteld aan Jeff M. ...maar of hij dit gaat doen betwijfel ik aangezien een licentie op JUCE duur is.

@Niel: nee, niet voor de Mirage. Die kent alleen sysex en daar heb ik al een editor voor gemaakt.
Maar wel voor m'n Microwave en m'n 4 Pole, mischien voor m'n Proteus/1 en wat ik eventueel verder nog interessant tegenkom..
Eerst eens kijken hoeveel moeite het kost.

Maar mijn Virus staat er niet bij, wel op RekonAudio.

Is het dezelfde Virus als die ik heb? -> Access virus B rack classic?
Ik ben van plan om er een VST MIDI plugin voor te maken, heb alle codes die nodig zijn. Maar kan nog wel even duren, omdat ik nog meer te doen heb. En ik kan het alleen voor Windows maken.

CC / Polyaftertouch en SYSEX is mogelijk.

Is het dezelfde Virus als die ik heb? -> Access virus B rack classic?
Ik ben van plan om er een VST MIDI plugin voor te maken, heb alle codes die nodig zijn. Maar kan nog wel even duren, omdat ik nog meer te doen heb. En ik kan het alleen voor Windows maken.

CC / Polyaftertouch en SYSEX is mogelijk.

Ben inmiddels gestart met het maken van de plugin, heb al een aardig gedeelte overgenomen van de CC lijst.
Maar ben nog lang niet klaar, eerst alle CCs / Poly aftertouch / SYSEX (alleen de relevante) in SE zetten en dan GUI maken en layout uitwerken.

Huidige staat van de plugin:

Attachments

• viruscontrol.jpg
    viruscontrol.jpg
    146,4 KB · Bekeken: 119
Ik waag te betwijfelen dat jij met synthedit iets kunt produceren dat op de Mac draait (zoals deze editors...) ;)
Wie met Logic werkt (op Mac of PC) kan zelf volledige editors aanmaken in de Environments-afdeling,
inclusief patch-geheugens (zoals op de echte synth zelf). Op m'n website vind je daar enkele voorbeelden van.
Synthedit heb je daar zelfs niet voor nodig. Gewoon, niets meer dan Logic en wat midi kennis. :D

kan ook in Cubase met "studio modules"

Maar ik snap het niet, eerst wil men midi remotes om de hardware feel te krijgen en nu onscreen knopjes om controllers in te draaien? al die hardware bakken sturen ook al direct hun knobs uit via CC's of NRPN's of ben ik nou gewoon "oldskool" ?

kan ook in Cubase met "studio modules"
Haha, dat dit ook in Cubase kan ... leuk (van die zelfbouw wist ik niet).
Maar ik snap het niet, eerst wil men midi remotes om de hardware feel te krijgen en nu onscreen knopjes om controllers in te draaien?
al die hardware bakken sturen ook al direct hun knobs uit via CC's of NRPN's of ben ik nou gewoon "oldskool" ?
Niet alle hardware bakken hebben knoppen voor al hun funkties (bvb. een DX7 of een VL),
maar voor deze die dit wel hebben, vind ik die software evengoed een overbodig iets.

Ja klopt, een panel is i.d.d. wel handig voor al die functies die niet ff snel onder een knop zitten

Back