Gratis VST editors voor verschillende synths

Ja klopt, een panel is i.d.d. wel handig voor al die functies die niet ff snel onder een knop zitten

...en voor total recall.
Ideaal om je patches in de (cubase) songfile te hebben staan ipv in de synth.

Vet, heb m voor de Matrix1000, echt onmisbaar. Ik was al bezig op het forum daar om de nodige info te verstrekken van een oude DP/4 editor die hier nog draait op OS9. Kon die helaas niets mee, want de DP/4 is ook zo'n bak die om een editor vraagt....

Daarnaast de Mopho en Pulse kan die handig voor zijn. Alhoewel ik de Pulse nog redelijk vind in de bediening. Voor synths met veel knoppen (voyager e.d.) wil je toch geen VST editor lijkt me?

Vet project dat btw, hij heeft er al aardig wat gemaakt. Niet alle looks zijn even mooi en overzichtelijk, maar je kan ook zelf nog een hoop aanpassen geloof ik..

Ik ben sinds een week bezig met de virus A editor van http://sourceforge.net/projects/ctrlrv4/files/Windows/ en die van rekon.
Het tweaken gaat lekker snel en werkt uitstekend, de enigste min punt vind ik dat als ik een patch gemaakt hebt (in single mode) en die opsla in de editor zelf (draait onder cubase es 4) doet de virus vreemd / raakt een beetje van slag.
Ook als ik de patch weer aanklik in de editor, zie je de virus denken maar het geluid poef foetsie of je hoord een kleine tik sound.
Ook hier door ben ik bepaalde leads kwijt geraakt omdat hij door de editor veranderd is door het opslaan, wat jammer is.

Heeft iemand anders dit probleem ook ervaren?
Het moet toch mogelijk zijn om je patches net als een vst instrument te kunnen opslaan en te laden in cubase ( via de virus editor)?

Ik zal morgen midi quest eens proberen, hopelijk dat dat wel werkt qua je patches opslaan :okdan:

Dat probleem is iets wat ik me al meermaals afvroeg.

Hoe sla je die aangepaste patch data op ?
(tenzij mee in de song-data)
N.m.i. gebruiken de meeste van die vst-editors afzonderlijke sysexstrings en niet een complete sysex-patch (bulk).
Dat lijkt me ook de reden dat bij het verzenden van een patch je toestel raar begint te doen.
Al die afzonderlijke sysexstrings worden dan (waarschijnlijk) verzonden en dat vraagt mogelijk om korte rustpauzes tussen elk afzonderlijke string.

Midi Quest, SoundDiver etc. bewaren/ontvangen/verzenden normaal complete sysex-patches (bulk).
Je kan dat verschil detekteren met o.a. MidiOx.

He jammer, alle hardware waarvoor ik wel een editor kan gebruiken wordt niet ondersteund.

- Korg Prophecy (hel om te programmeren)
- Roland SRJV 1080
- Nord Rack 1
- Novation bass station

Als er geen knop voor een parameter is, al dan niet virtueel op mijn scherm, kom ik er meestal niet aan.

Ben inmiddels gestart met het maken van de plugin, heb al een aardig gedeelte overgenomen van de CC lijst.
Maar ben nog lang niet klaar, eerst alle CCs / Poly aftertouch / SYSEX (alleen de relevante) in SE zetten en dan GUI maken en layout uitwerken.

Huidige staat van de plugin:
:okdan:

het layout gedeelte is altijd het meeste werk (vinnik), knoppen bouwen, passen en meten, een goed ende logisch overzicht ect... onder de motorkap is wat dat betreft redelijk peanuts (helemaal als je alleen maar met midi boodschappen hoeft te stoeien)...
...en voor total recall.
Ideaal om je patches in de (cubase) songfile te hebben staan ipv in de synth.
yup, alles als een pakketje bij elkaar (een beetje zoals vroeger met de modfiles :D)

Heeft iemand anders dit probleem ook ervaren?

Ik maak bank B leeg, alles op init,
en dan save ik de patch die ik gebruikt heb in de eerstvolgende lege plaats....
achteraf een prg change, en ik heb de patch terug

en tja... sounddiver kan dat... gewoon aan een knob draaien van bv. de virus, en sounddiver volgt...

Laatst gewijzigd:
Het zou zo fijn zijn als er een editor (Mac) komt voor de Yamaha PLG150-AN board....we blijven hopen!

Dat probleem is iets wat ik me al meermaals afvroeg.

Hoe sla je die aangepaste patch data op ?
(tenzij mee in de song-data)
N.m.i. gebruiken de meeste van die vst-editors afzonderlijke sysexstrings en niet een complete sysex-patch (bulk).
Dat lijkt me ook de reden dat bij het verzenden van een patch je toestel raar begint te doen.
Al die afzonderlijke sysexstrings worden dan (waarschijnlijk) verzonden en dat vraagt mogelijk om korte rustpauzes tussen elk afzonderlijke string.

Midi Quest, SoundDiver etc. bewaren/ontvangen/verzenden normaal complete sysex-patches (bulk).
Je kan dat verschil detekteren met o.a. MidiOx.

De aangepaste patch sloeg ik op door de standaard cubase save preset optie (het kleine disk icon, die je bij elke vst ziet)
Zie >> http://www.traxmusic.org/TraXmusic_files/albino-rudi/list.gif (even snelle voorbeeld gepakt van het internet)
Helaas zodra ik een patch opsloeg of herlade, raakte de virus van slag.

Het is trouwens wel gelukt met midi quest :okdan:
Hij is niet zo overzichtelijk als bij "Rekon Virus vst editor" maar evengoed nog makkelijk te tweaken en het belangrijkste... je patches opslaan en weer terug inladen :halleluja

Het heeft waarschijnlijk inderdaad te maken met wat je vermelde qua de sysexstrings.
Maar gelukkig is het opgelost ;)

Ik maak bank B leeg, alles op init,
en dan save ik de patch die ik gebruikt heb in de eerstvolgende lege plaats....
achteraf een prg change, en ik heb de patch terug

en tja... sounddiver kan dat... gewoon aan een knob draaien van bv. de virus, en sounddiver volgt...

Zo had ik het vanmiddag ook een paar keer gedaan, werkt best handig :)

Blijkt dat je nog niet veel moeite hebt gedaan hoor.
Zegt een Yamaha site je iets ?
ehmmm, zou dat nog werken onder de huidige OSX !?? iets van in 2000??

het layout gedeelte is altijd het meeste werk (vinnik), knoppen bouwen, passen en meten, een goed ende logisch overzicht ect... onder de motorkap is wat dat betreft redelijk peanuts (helemaal als je alleen maar met midi boodschappen hoeft te stoeien)...

Klopt, dat is zeker het meeste werk. :)

Ik ben zelf alweer gestopt met de VST MIDI plugin nadat ik een gratis editor vond die ook standalone te gebruiken is voor mn Virus B rack op deze site: http://sourceforge.net/projects/ctrlrv4/files/Windows/ . Volgensmij zijn alle controls daarin goed uitgewerkt, en de GUI ziet er mooi uit.

Dus ik verplaats mn aandacht weer naar andere zaken:
Programmeren van modules, al mn oude modules omzetten naar SDK3 en bugs vinden in Jeff zijn nieuwe Synthedit releases ( zodat we snel een final release hebben van SE1.2 ).

:doei:

Btw 6trak:
Ik heb nogsteeds een oud pm berichtje van je uit 2004, toen was je wel eens bezig met Synthedit.
Tegenwoordig ook nog of ben je ermee gestopt? :)

Laatst gewijzigd:
Back