Is er nog een gratis vst plug editor voor de alpha juno 1?
De VST editor die je hier vindt voor de Alpha Juno 2 zou ook met de Juno 1 werken:
http://sourceforge.net/projects/ctrlrv4/files/Windows/
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Is er nog een gratis vst plug editor voor de alpha juno 1?
Ja klopt, een panel is i.d.d. wel handig voor al die functies die niet ff snel onder een knop zitten
Ben inmiddels gestart met het maken van de plugin, heb al een aardig gedeelte overgenomen van de CC lijst.
Maar ben nog lang niet klaar, eerst alle CCs / Poly aftertouch / SYSEX (alleen de relevante) in SE zetten en dan GUI maken en layout uitwerken.
Huidige staat van de plugin:
yup, alles als een pakketje bij elkaar (een beetje zoals vroeger met de modfiles...en voor total recall.
Ideaal om je patches in de (cubase) songfile te hebben staan ipv in de synth.
)Heeft iemand anders dit probleem ook ervaren?
Dat probleem is iets wat ik me al meermaals afvroeg.
Hoe sla je die aangepaste patch data op ?
(tenzij mee in de song-data)
N.m.i. gebruiken de meeste van die vst-editors afzonderlijke sysexstrings en niet een complete sysex-patch (bulk).
Dat lijkt me ook de reden dat bij het verzenden van een patch je toestel raar begint te doen.
Al die afzonderlijke sysexstrings worden dan (waarschijnlijk) verzonden en dat vraagt mogelijk om korte rustpauzes tussen elk afzonderlijke string.
Midi Quest, SoundDiver etc. bewaren/ontvangen/verzenden normaal complete sysex-patches (bulk).
Je kan dat verschil detekteren met o.a. MidiOx.

Ik maak bank B leeg, alles op init,
en dan save ik de patch die ik gebruikt heb in de eerstvolgende lege plaats....
achteraf een prg change, en ik heb de patch terug
en tja... sounddiver kan dat... gewoon aan een knob draaien van bv. de virus, en sounddiver volgt...

Als je met Logic werkt kijk dan eens op m'n website, daar staat er één.Het zou zo fijn zijn als er een editor (Mac) komt voor de Yamaha PLG150-AN board....we blijven hopen!
Blijkt dat je nog niet veel moeite hebt gedaan hoor.Het zou zo fijn zijn als er een editor (Mac) komt voor de Yamaha PLG150-AN board....we blijven hopen!
ehmmm, zou dat nog werken onder de huidige OSX !?? iets van in 2000??Blijkt dat je nog niet veel moeite hebt gedaan hoor.
Zegt een Yamaha site je iets ?
het layout gedeelte is altijd het meeste werk (vinnik), knoppen bouwen, passen en meten, een goed ende logisch overzicht ect... onder de motorkap is wat dat betreft redelijk peanuts (helemaal als je alleen maar met midi boodschappen hoeft te stoeien)...