mixer

meloyoungster

Ouwe rot
ik ben op zoek na een goed klinkende mixer de eisen zijn:

- Goede klank
- Synth aan kunnen sluiten
- Een effect kunnen aansluiten
- Eerst vanuit de pc iets na de mixer toe sturen op het paneel bewerken en dan weer terugsturen. dat moet mogelijk zijn, zodat ik mijn nummer bijvoorbeeld een beetje kan clippen of een externe reverb en dan terug sturen

Doe de zoekdans... deze vraag is al een paar keer voorbij gekomen.

ik weet dat die dingen vaker worden gesteld maar ik heb bijvoorbeeld andere eisen als een andere ook mn budget zal niet even groot zijn als dat van een ander
waarom is de een nou zoveel duurder als de andere (vanwege meer sporen?) ik heb aan een 10 sporen zeker genoeg

Ooit gehoord van leestekens en ABN?

Verder kun je op een site als bv Thomann.de zat mixers bekijken en hun mogelijkheden.
Daarna kun je op de site van de fabrikant wat meer info opzoeken als je dat nodig hebt.

Er zijn zoveel mixers die voldoen aan de eisen die je in je eerste post omschrijft.

Heb je trouwens al de zoekfunctie gebruikt?

Wat wil je precies bereiken met het kopen van een mixer en tegen welke problemen loop je nu aan? Ik snap je niet helemaal.

Heb je al gedacht aan een audio interface met bijvoorbeeld 8 ins en outs?
Mixen is namelijk prima te doen in bijvoorbeeld cubase. Heb je geen externe mixer voor nodig.

ik wil eigenlijk mijn nummer naar buiten sturen en dan door een analoge compressor halen, en met het effect van de compressor weer terug na binnen in mn daw op een ander kanaal. ik heb een tascam au 1641 met 8 inputs

ik wil dus analoge effecten kunnen toepassen

je meent het? wat voor een kabels heb ik dan nodig? om die vanuit de compressor weer in de tascam de pc in te sturen?

jaja een echte in the box werker.:D

wat voor kabels?
wat voor aansluitingen zitten er op je geluidskaart, wat voor aansluitingen zitten er op je compressor? het zal wel gewoon jack - jack of jack - xlr zijn, maar dat had je zelf vast ook wel kunnen bedenken.

welke compressor ga je er op aansluiten ?

Als je niet eens weet wat voor kabels je nodig hebt om van je out naar je compressor te gaan, zou ik als ik van jou was niet eens aan compressie beginnen! Niet om af te zeiken, maar leer eerst eens deftig met de hardware werken die je hebt en je zal versteld staan wat je daar allemaal al mee bereikt!

als je nog geen compressor hebt / kent waarvan je weet dat hij 'net dat ene' geeft dat je niet uit software kan halen;

ga dan eerder shoppen voor een paar goede plugins.

het lijkt allemaal wel interessant enzo, maar je maakt het jezelf onnodig lastig.
hoeveel wil je uitgeven aan een goede compressor? wat voor resultaat heb je in gedachte?

Bedenk je ook dat je geen totall recall meer hebt, mij maakt het niet uit ik hou van outboardgear en kan prima met de ongemakken omgaan maar als je alleen maar software gebruikt zou ik er nog wel ff twee keer over nadenken.

Al is het overzicht houden met 1 compressor nog wel te doen met 4 verschillende hardware effecten word het al wat ingewikkelder als je geen studioboek bijhoudt (zoals ik :P )

Back