raad nodig voor multi-fx voor men synths

benjaminb

Stamgast
Hey,

Graag had ik wat raad gehad over muti-fx bak om met mijn synths te gebruiken.

men vereisten (moeilijke mens ! )

- zou iets willen dat ik niet in een rack hoef te plaatsen, moet op men synth kunnen resten indien mogelijk, wil hem ook voor optredens en repetities kunnen meesleuren

- reverb, delay (moet goed instelbaar zijn), chorus, phaser (the usual synth stuff ;-) )

Ik dacht dat die T-resonator iets voor me zou zijn maar was me veel te chaotisch, wil liever propere effecten die beter zijn dan wat ik al in men roland stuff heb zitten. zou het ook mee willen kunnen nemen naar repetities en live optredens...

men setup :

prophet 08 (heeft niks fx en mis ik serieus)

JP8000 (gebruik ik voor leads te maken, zit al what phaser, chorus en delay op, van de delay ben ik wel heel tevreden, de rest is niet geweldig)

JD990 (zit al wel wat fx in maar overstuurt snel, ben eigenlijk enkel tevreden over delay en reverb)

Analogue systems modular (ook niks van fx'en, een reverb en delay zouden dit ding fantastisch doen klinken)

budget <700€

alvast bedankt

Sony DPS-V77 is fantastisch en valt binnen je prijsklasse.
Ensoniq DP4+ is ook heel mooi.
Verder vallen de PCM80 en PCM90 binnen je mogelijkheden.

Kan je dan bv delay en reverb tegelijk gebruiken op die bakken ?

alex grey rules indeed :-) :biertje:

Dat is gewoon een kwestie van programmeren. Er zitten al gecombineerde presets in en je kunt ze ook naar eigen believen aanpassen of 'from scratch' programmeren.

ik heb een onlangs een SDE2000 van roland gekocht, bleek die mono te zijn verdomme... op zich geen al te groot probleem hoor maar had em liever stereo gehad.

Deze heeft geen presets en is leuk om mee te werken.

Zal is op zoek gaan naar een lexicon voor reverb...

Erg handig voor on stage is een Lexicon LXP1 of 5. 1/2 19" doosjes en klinken erg goed. Er staat op marktplaats ook een Zoom 9120. Vergis je niet ... dat is een heel fijne multiFX bak.

Heb er 3 van lexicom

mpx110 mpx550 mpx1

De 550 bevalt me het meest kwa reverb, de mpx1 is ook zeer goed en de 110 zuigt is wel heel simpel te bedienen doch beperkt

Je kan ook voor een boss doosje gaan bv RE-20

wat denken jullie van de mx400 ? die is ook nog 2de hands te vinden zo te zien, user interface via pc lijkt me niet slecht voor een beginner als mezelf...

voor live moet het niet al te kwalitatief zijn, je gaat zo hard... voor studio das iets anders natuurlijk ;-) .

nog is even een oplijsting :

TC electronics FireworX
lexicon mx400
Sony DPS-V77
Ensoniq DP4+
PCM80
PCM90

op soundonsound net mooie review gelezen over de mx400, tof dat je 2 aparte fx bakken in 1 hebt... aangezien ik een hoop synths heb kan dit nog wel leuk zijn dan. de rest nog niet veel over opgezocht moet ik bekennen.

v77 :

zou dit inhouden dat ik bv knoppen of schuivers op mek akai mpk49 kan instellen om bep parameters live aan te passen ? neem nu je maakt een patch op die fx bak die goed is en je wil 3/4 param's kunnen aanpassen, zou een serieus pluspunt zijn moest je dit kunnen vind ik.

Additional live manipulation is available via real-time control. Parameter access via MIDI is now de rigeur on all but the most budget units, and the V77 is no exception. For each patch, up to six MIDI control sources can be assigned to affect the parameters of your choosing. This includes MIDI Clock as an option, so delays and modulated effects can be slaved to the tempo of your track (see 'MIDI Control Sources' box).

Laatst gewijzigd:
Back