Hulp gevraagd bij chaosbox-circuit (signaalvervormer met op-amp)

Iceman344

Stamgast
Hallo

Ik was wat aan het rondprutsen op de falstad circuit simulator en kwam met iets ongelofelijk , nu heb ik alle onderdelen besteld en alles in elkaar gezet , en tot de conclusie gekomen dat het niet werkt
nu dacht ik of de slimme koppen van synthforum hier iets op wisten
hier een afbeelding + de falstad code voor in de sim

circuit1.png

C = 10µF
R = 100 ohm
en de pots 1k

Attachments

• Chaosbox.txt
    772 bytes · Bekeken: 74
Wat wil je dat hij doet?

Wat doet hij in werkelijkheid?

Een beetje meer omkadering kan geen kwaad...

Eneuh, je hebt toch voedingslijnen naar je opamp he. ;)

Ja , ben ik zeer zeker van , hij zou het 1ste signaal moeten vervormen met het 2de signaal en in werkelijkheid doet hij niet veel

Niet veel is in ieder geval iets.
Wellicht wordt omdat de 2 signalen dezelfde frequentie hebben, de som nagenoeg 0 en gebeurt er inderdaad niet veel. Als je een van de signalen omkeert, gebeurt er dan iets? Of als je de frequentie van de een verandert? (welke zie je als de carriër eigenlijk?)

deze schakeling is in weze een capacitief tegen en meegekoppelde comparator.
met een positieve en negatieve voeding, en signalen die in de buurt van elkaars drempel (dc) zitten, zouden wel wat herrie moeten maken.

eum , dus ik heb perongelijk iets gemaakt waar ik blijkbaar weinig van snap ,
een positieve en negatieve voeding , wat betekend het eigenlijk ? wisselspanning ?
en ik heb het met 2 synth geprobeert , de ene synth komt er wel door maar de andere niet , en als ik aan de pots draai gebeurt er niet meer dan de synth die er wel doorkomt een soort van lowpass komt op te staan

Bericht door een moderator:
Ik heb de titel van de discussie verduidelijkt, graag de volgende keer een duidelijke titel vermelden bij het aanmaken van een nieuwe discussie. Bedankt!

Back