Nee, ik heb echt langer in de feedback rondgehangen dan de gemiddelde junk achter Centraal Station....en ik ben niet geslaagd....ech ik heb ECHT geprobeerd om de Fantom mooi te vinden maar de sounds deden me HELEMAAL NIKS...en als je de presets toch niet kan overschrijven (zoals op de triton) dan is het toch wel prettig als ze je inspireren...qua geluidskwaliteit ontsteeg de fantom naar mijn smaak de soundcanvas of de mc303 niet al te veel...wel 'betere' en 'meer' samples maar er zit een naar, muf sausje overheen....de geluiden uit mijn oude d50 klinken spannender...de pads waren lastig te bespelen (te 'hard' en te knopperig, geen akai pads)....voor de rest klopte wel alles aan het apparaat....de effecten, het samplen, het scherm...maar als ik 2400 ofzo neer moet leggen dan wil ik wel iets hebben waar ik een stijf latje van krijg...
De Triton en de Motif klinken een stuk beter....ben ook een beetje verliefd op de Karma geworden....dus ik zit heel, heel erg in dubio:
of ik koop een Motif 6 (wat een prachtbak, alleen ik twijfel over de bediening en veel van de geluiden klinken toch wel een tikkie bekend voor iemand die al een a4k, een an1x, een cs2x en wat xg spul gewend is)....de kwaliteit is natuurlijk super van de geluiden...maar het is wel typisch yamaha...
of ik koop een Triton Le + sampler optie + Motif rack (wat klinkt dat ding heftig)
Maar ja, die Karma is natuurlijk heel erg geil....als daar nu een smartcard inkon en een sampleroptie zou de keuze ZO VEEL makkelijker zijn geweest......(ik wil namelijk af van de a4k....de cs2x mag ook wel weg als ik de motif aanschaf....)
2e hands ben ik een beetje huiverig voor...maar ik ben blij dat Ken me niet heeft gepusht om de Le+MoRack te kopen (stond bijna met creditcard klaar)...toch fijn als verkopers je tegenhouden bij al te voorbarig spendeergedrag. Ik ben wel een beetje gevallen voor het Korg geluid...dat klinkt toch erg lekker (ondanks weinige ROM, boeit mij eigenlijk ook niet, dat soort specs)