Demo's Fantom S / S88 online

Jeroen, bedankt voor de info...ik zit nu de handleiding door te lezen....ben eergisteren nog eventjes in de feedback wezen pielen en vond de korgs eigenlijk ook erg sexy klinken (zeker ook de Karma....die je op de sampler na, ook als backbone sound module en workstation kan gebruiken).....keuzes, keuzes....aaargh....dit kan zo wel weken duren!

Zijn er eigenlijk mensen die de Fantom of de Fantom S hebben en die daar iets over kwijt willen?

Ik heb de motif en de triton.
Als ik mocht kiezen werd het de triton. (en later een motif rack)
pro's Triton:
- touchscreen, makkelijk bedienbaar
- prachtige geluiden ++++

cons Triton:
- mindere piano
- prijs

pro's motif
- prachtige geluiden, vooral de piano +++
- coole uitbreidingsmogelijkheden + aansluitingen

cons motif
- moeilijk bedienbaar
- mindere brass-sounds

Maar je moet zelf luisteren. Mocht je zelf toch voor Triton gaan, kun je naar m'n site: www.tritonhaven.com
(vooral het forum en downloads) en anders ga je naar www.motifator.com :)

@ Bazziman:

Ik ben net nieuw op dit forum en heb dus meteen gezocht wat er verteld werd over de Fantom-S88, aangezien ik die zelf heb (ongeveer een jaar nu).

Ik ben student en heb dus niet veel geld om verbeteringen aan te brengen in mijn gear.
Wat ik vooral nu gebruik is de fantom samen met een laptop met cubase VST32.
Natuurlijk heb ik na een jaar nog geen verstand van alle ingewikkelde effecten die jullie noemen.
Ik zal je even noemen waar ik van onder de indruk was:

- De pianogeluiden: Ik ben iemand die vrij veel gebruik maakt van piano en EP's. Deze zijn redelijk tot erg goed. Ikzelf ben erg onder de indruk van de pianosound van de yamaha p250, helaas vind je dat niet terug in de fantom. Inmiddels zou ik als ik het geld ervoor had wel de nieuwe SRX-11 kopen met andere pianogeluiden. Vooral 'First Star' vind ik een erg mooie patch.

- De drumpads en de pad trigger. Er makkelijk om live te gebruiken, hoewel ik de laatste tijd vaker eigen drumkits gebruik die ik trigger via cubase.

- De realtime control knobs: Gebruik ik bijvoorbeeld voor een pianosound waar vrij veel strings in zitten, live kun je die strings er vrij makkelijk uit filteren.

- Effecten: Niet veel verstand van, maar er zijn wel effecten die ik regelmatig gebruik en die zijn dan ook makkelijk te gebruiken.

- Overzichtelijke en grote display.

- Sampling, erg handig, mits je het wel uitgebreid hebt.

- Audio Input. Heb live eens een roland VK-8 gebruikt en waar ik tegenaan liep was dat het volumepedaal de hammond niet helemaal stil kon krijgen. Ik heb hem toen op de audio input aangesloten en op die manier kon ik erg makkelijk het geluid dempen.

Enige punt wat me wel zwaar tegenvalt is de polyfonie. Ik heb wel érg vaak dat er geluiden uitvallen. Zet bijvoorbeeld de FS strings maar eens naast een pianosound. De pianosound valt helaas dan erg snel weg.

Iemand nog tips hoe ik het beste uit de fantom kan halen?

Origineel geplaatst door GertNerd
Ik ben net nieuw op dit forum en heb dus meteen gezocht wat er verteld werd over de Fantom-S88, aangezien ik die zelf heb (ongeveer een jaar nu).
Da's heel mooi, maar ik zou wel even kijken naar de datum van een thread ;). Als het ouder is dan een jaar kun je over 't algemeen beter een nieuwe starten met "ik heb gezocht en heb thread x wel gevonden, maar die gaat niet over onderwerp y", dan komt men ook niet er mee aan dat je eerst moet zoeken.

Iemand nog tips hoe ik het beste uit de fantom kan halen?
Ja. Wat begrijp je niet precies aan de effecten - wat ze doen of de instellingen daarvan? En was je al bekend met www.fantomized.info ?

Oeps, datum helemaal niet gecheckt, gewoon zoekterm ingetikt, sorry :) Zal voortaan ff naar de datum kijken:eureka: (nieuw op het forum he ;))

Ik was bekend met fantomized.info, maar de laatste tijd eigenlijk niet meer op gekeken, vooral omdat er geen nieuwe versie meer komt van OS-update waarschijnlijk. Ik heb de OS update 1.09 daar namelijk weggehaald, dat was wel nuttig.

Wat ik aan effecten nog niet helemaal snap is inderdaad wát ze doen, maar dat kan ik wel opzoeken op internet. Wat ik ingewikkelder vind is de routing ervan (zal wel makkelijk zijn, maar ik heb het gewoon nog steeds niet door) en dat in de Patch-mode ik dezelfde patches vind, om maar een voorbeeld te noemen: Categorie Pulsating: Eureggae, die in de Layer/Split-mode weer anders klinken. Ik heb geprobeerde de effecten die in de Patch-mode staan als hetzelfde op die patch in de Split-mode te zetten, maar toch krijg ik niet dat mooie Stereo-panning effect zoals ik het dan maar even noem zoals die in de Patch-mode is.

Je zult misschien dus wel merken dat ik een beginner ben *D

Mocht je weten hoe ik dit kan aanpakken hoor ik het graag :)

Back