Manual Motu Midi Express 128 gezocht

murdock

Ingeburgerd
Hoi,

Heeft er iemand een manual van de motu midi express 128? of een link?

alvast bedankt!

Wel even een account aanmaken op motu ;).

edit: ik zie dat dit de manual is van de 'clockworks' ipv express!

Laatst gewijzigd:
Wat voor informatie denk je uit de manual te kunnen halen die je nog niet weet?
8 in, 8 uit en usb.
Midi In met Out poorten op apparaten verbinden en Midi Out met midi In Poorten op apparaten verbinden.
USB naar usb poort op je computer en op de computer de drivers installeren (32 bit voor 32 bit os en 64 bit voor 64 bit os)

wel ja, ik dacht dat er misschien nog wat extra informatie in zou staan, mijn audio interfacen heeft bvb ook een midi in en out, moetk die ook aan de motu midi express hangen, of moetk van de motu midi express rechtstreeks in live gaan?

en hoe zit het met de instellingen op de toestellen zelf? elk toestel op een ander kanaal veronderstel ik, en de clock?

De audio interface met midi in/out is gewoon een extra midi poort.
En per midi poort heb je 16 midi kanalen.
Midi clock wordt door je app geregeld en niet door je interface

Door je 8 out kan je dus 8x16= 128 verschillende apparaten aansturen OF op 1 poort een apparaat multitimbraal gebruiken over 16 kanalen (mit het apparaat dit ondersteund natuurlijk)

Bij deze een van mijn beter bewaarde geheimen: ongeveer zo zit alles bij mij aangesloten (behoudens wijzigingen welke na het maken van deze tekening zijn gedaan)

Ik heb de png image in een zip gezet omdat het forum de resolutie van de tekening niet aankan.

PS: Niet verder vertellen dat dit ook mijn gearlist is.

Bekijk bijlage Studio A3 Nov 2008.zip

Nice gearlist ;)

Khebbet eens bestudeerd, maar uhm , op welke basis stel je je midikanalen in? welke zijn je 'masters'?

Een deel van de instellingen van de midi kanalen is historisch gegroeid toen ik minder midi in/out had.
Ieder apparaat heeft z'n output naar een input op de midi express dus heb ik niet echt een master.
Maar aangezien ik een luie bastard ben die niet ieder keer op een patchbay inputs wil swappen kan ik nu dus alles tegelijk gebruiken.

nog niet helemaal, om niet te zeggen helemaal niet , maar dat ligt niet aan jou, midi blijft een speld in een hooiberg voor me momenteel....

Het zal me vast wel lukken, ben ook thuis in programmeren in visual studio enzo, dus moet midi in principe een makkie zijn...

de bekabeling is me natuurlijk volledig duidelijk, enkel de clock en channel instellingen nog niet...

Heb je dan apparaten welke per se een midi clock nodig hebben?
En je kanaal instellingen...tja...
Hmmm...visual studio zeg je? In welke taal?

Hoi, Neuromancer,

heb jij je motu midi expressen ook verbonden met je pc/mac?

of enkel gebruikt om de apparaten onderling te verbinden? gaat dat ook?

ik heb namelijk een oude motu midi express XT met enkel een parallelle poort op de kop getikt, m'n laptop heeft geen parallelle poort dus... wat doe ik best?

dus... wat doe ik best?

...ik dacht dat je de XT ook standalone kon gebruiken, nu ja, ik kan me vergissen want ik heb de gewone midi express. Die hangt via USB aan een afgedankte computer, daarop draait midi-ox, en daarmee regel je het hele midi verkeer. Ik heb de pc zodanig ingesteld dat hij tijdens het opstarten ook de midi-ox opstart met m'n standaard setup.
Je maakt een paar setups, geeft de poorten een verstaanbare naam en afhankelijk van wat je wil doen laad je een setup in midi-ox. Extra voordeel : je kan je midi data filteren, heel handig om ongewenste program changes uit de midistroom te filteren als je met een buggy RS7000 sequencer werkt.

Zo hangt alles altijd netjes aan elkaar.
Werkt feilloos.

Ik zou in jouw geval ofwel een ouwe pc met parallelpoort gebruiken ofwel verkoop je de XT op marktplaats...en spaart even door voor een usb versie.

Of je gaat op zoek naar een USB-> paralel poort interface welke ook bestaan.
Ik heb de beide midi expressen aan m'n computer hangen, stand alone doen ze niets.

ik heb momenteel zo'n verloopkabel parallel naar usb besteld, zou dat werken? volgens jou wel dus, ik hoop het :)

Back