Boozy Woozy

Origineel geplaatst door BCA303
Er zou een wet moeten komen tegen alle gasten die zich hier aan storen. Je hebt toch een uitknop of zapknop? Wat is je punt precies?

Ironisch bedoeld........

Ik vind het zo godvergeten jammer dat er zo veel muziek uitkomt waar geen enkel gevoel meer inzit en Boozy Woozy is daar het ultieme voorbeeld van.

Een track kan commercieel zijn maar toch goed omdat hij met passie en gevoel gemaakt is.......

Tsja, oppervlakkigheid scoort nu eenmaal, gebrek aan diepte verkoopt.
Maar sinds zo'n pak m beet 7 jaar geleden is echt elke echte emotie wel weg uit veel pop muziek. Het is ook een vicieuze cirkel. Het gaat ongemerkt. Het is normaal geworden. Triest eigenlijk.

Origineel geplaatst door Naton.Rozenburg
Tsja, oppervlakkigheid scoort nu eenmaal, gebrek aan diepte verkoopt.
Maar sinds zo'n pak m beet 7 jaar geleden is echt elke echte emotie wel weg uit veel pop muziek. Het is ook een vicieuze cirkel. Het gaat ongemerkt. Het is normaal geworden. Triest eigenlijk.

loik voorbeeld is die dat nummer met dat stukkie van "ain't nobody" (origineel van Shaka Khan & Rufus)...
damn zeg wat is dat nummer gestripped... de hele diepgang is weg (die bassline is tot nihil teruggebracht qua compo)

Waar ik me meer aan stoor dan BW is de verkrachting van zgn "all time classics" zo'n beetje de hele Top Honderd Aller Tijden wordt door de kaastrensmachine gehaald.

Het zusje van mijn vriendin (15) denkt soms zelf dat het originelen zijn... :r =(

Ik vraag me toch af, al vanaf die begintijd toen de commerciele muziek zenders ontstonden, hoe lang dat gaat duren. Men wordt dat toch zat? Het zal wel een generatie probleem zijn. De moderne 'klassieke' muziek is al even saai. Ik kan gewoon niet geloven dat dit nog lang gaat duren.:)

Origineel geplaatst door BasicSystem
Ironisch bedoeld........

Ik vind het zo godvergeten jammer dat er zo veel muziek uitkomt waar geen enkel gevoel meer inzit en Boozy Woozy is daar het ultieme voorbeeld van.

Een track kan commercieel zijn maar toch goed omdat hij met passie en gevoel gemaakt is.......

Ironisch? Het is gewoon precies zoals ik het zeg en of dat ironisch is? Het zou zomaar kunnen. Je kunt je overal wel aan storen dan, helemaal als het om muziek gaat. Als het me niet bevalt zet ik het uit, zo simpel is het. Vroeger kon ik me ook nog wel storen aan heel veel commerciƫle crap en vooral aan al die talloze belachelijk slechte covers die uitkwamen en nog steeds met regelmaat het daglicht zien. Nu interesseert me dat eigenlijk geen :kont: meer. Het is er gewoon, je bant het niet uit en het hoeft ook niet uigebannen te worden. Er zijn altijd wel mensen die het wel goed vinden.

ok boozy woozy is veel te makkelijk blablabla,
maar ondertussen heeft ie zijn eigen "sound" gecreerd. Uit 20 verschillende commcerciele platen, kan je er makkeljik de boozy woozy uithalen. Hetzelfde met de klubbheads.
het publiek is ervoor of niet. Klaarblijkelijk vinden de doorsnee jongeren dit goed. Waarschijnlijk omdat dit een apparte kick geeft in een fuifzaal. Hun favo rap melodie wordt plots een plaat om op te springen.
Als boozy woozy zichzelf goedvoelt bij z'n muziek laat hem maar doen. Dit gebeurd niet alleen in commerciele dance muziek, ik denk dat dit ook gebeurd bij rock of metal groepjes.

greetzzz

djoene

Origineel geplaatst door The Q
Waar ik me meer aan stoor dan BW is de verkrachting van zgn "all time classics" zo'n beetje de hele Top Honderd Aller Tijden wordt door de kaastrensmachine gehaald.

Het zusje van mijn vriendin (15) denkt soms zelf dat het originelen zijn... :r =(

Amen!!! Dat wilde ik ook zeggen... 1 cover is nog wel grappig, de 2e wordt al vervelend, maar als zo'n beetje elke jaren 80 hit door de gooi-er-een-beat-onder-en-het-verkoopt-machine wordt gehaald dan krijg ik toch braakneigingen... :r

Maargoed, cover na cover komt in de top40... Dus het loont zich blijkbaar!

(Heb vroeger zelf ook wel es Marco Borsato door de gabber-mangel gehaald... Wel leuk om te doen btw :duivels: )

Origineel geplaatst door BCA303
Ironisch? Het is gewoon precies zoals ik het zeg en of dat ironisch is? Het zou zomaar kunnen. Je kunt je overal wel aan storen dan, helemaal als het om muziek gaat. Als het me niet bevalt zet ik het uit, zo simpel is het. Vroeger kon ik me ook nog wel storen aan heel veel commerciƫle crap en vooral aan al die talloze belachelijk slechte covers die uitkwamen en nog steeds met regelmaat het daglicht zien. Nu interesseert me dat eigenlijk geen :kont: meer. Het is er gewoon, je bant het niet uit en het hoeft ook niet uigebannen te worden. Er zijn altijd wel mensen die het wel goed vinden.

Mijn opmerking over dat er een wet moet komen was ironisch bedoeld..............

Ik vraag me toch af, al vanaf die begintijd toen de commerciele muziek zenders ontstonden, hoe lang dat gaat duren. Men wordt dat toch zat? Het zal wel een generatie probleem zijn. De moderne 'klassieke' muziek is al even saai. Ik kan gewoon niet geloven dat dit nog lang gaat duren.:)

Ik ben bang dat het nooit meer over gaat......

De houdbaarheid van bands en popsterren wordt ook steeds korter, amusement wordt platter en platter. Je ziet het niet alleen bij muziek maar ook bij televisie.

En het draait allemaal om geld.

Tsja.. als je de media wilt bereiken [en wie wil dat nu niet, laten we eerlijk wezen] , ontkom je niet aan het marketing aspect. Hoe breng je je muziek aan de man? Je kan nog zo afgeven op Boozy Woozy, maar hij weet z'n muziek goed in de media te brengen [of er zijn mensen die goed weten hoe dat moet]. Daar heb ik wel bewondering voor,.
Marketing is onlos makelijk verbonden met de muziek die je maakt.

Want je kunt nog zulke goeie muziek maken, als je het niet naar buiten brengt dan hoort niemand het..
nog een leuke enquete.. hoe breng je je muziek aan de man? wat doe je om populairiteit te winnen? of interesseert het je niet..

Deze maand in de interface, een kijkje in de studio van de heren. Ik zap ook altijd als er weer zon hit van hun langs komt.

"All music has come to an end...."

tsja, het is wel grappig dat ze zulke troep aan de man weten te brengen, ze hebben in het begin misschien wat moeite moeten doen om zich te vestigen in dat wereldje... en een beetje geluk zullen ze ook wel hebben gehad
maar nu, nu is het gewoon uitbuiten die handel... en het heeft niets met muziek te maken...
pfff dan heb ik nog meer 'bewondering' voor een straatmuzikant die amper een instrument kan bespelen en in weer en wind buiten staat om een paar centen te verdienen voor nieuwe drugs....

Origineel geplaatst door MadThijs
Deze maand in de interface, een kijkje in de studio van de heren. Ik zap ook altijd als er weer zon hit van hun langs komt.
Ik heb het zitten lezen... er staat opzich nog wel leuk spul in hun studios. Toch komen er ook wat bekendere namen bij Digidance vandaan... alleen een beetje jammer dat de Klubbheads en Boozywoozy solo zulke slechte muziek produceren.

Origineel geplaatst door Backdrop
Je kan me toch niet wijsmaken dat dat iets met de verkoopcijfers te maken heeft? Het is toch eerder zo dat de platenmaatschappij vindt dat het een hit moet worden en dan plek op TMF "koopt" Die verkoopcijfers (charts) zijn toch ook alleen maar de inkoop van de platenzaken en niet wat er weer terug komt ?
Ik bedoel, het is een self fulfilling prophecy: als de platenmaatschappij vindt dat je een hit hebt zorgen zij ervoor dat het op TV gedraaid wordt en in de charts komt waarna het publiek door herkenning van steeds weer hetzelfde nummer gaat denken dat het een gaaf nummer is en het gaat kopen.
Dit kan je natuurlijk niet voor elke "artiest" doen maar als je iets in je stal hebt wat al flink verkocht heeft, krijg je die tweede (en derde) single zo ook nog wel door de strot geduwd.

EXACT! backdrop je hebt hier 100% gelijk...zo werkt het dus voor 99% van alle muziekjes op de radio......

maarrre ik stel ff voor dat we hier op het forum gewoon met z'n allen een shitload aan boeziewatsiewoesie-treks in mekaar gaan knutselen, en dan allemaal naar digidance opsturen........zoveel tijd kan het niet kosten: sample een hitje van vroeger, gooi er wat vette drumloops onder die je van een skihut cd trekt, en vervolgens speel je het simpelste melodietje dat je maar kan bedenken (suggesties: vader jacob, boer daar ligt een kip in het water etc.) met een soort trancegeluidje over de hele boel heen.....en als je het helemaal wilt afmaken: laat een of andere leipe em-cee over je trek heen bleren alsof ie in cafe de lollige skihut samen met ab normaal op de bar staat...... ben benieuwd mensen! ;)

Ik snap ook niet wie nou zulke muziek koopt,dat snap ik van heel veel muziek niet trouwens

Tsja.. als je de media wilt bereiken [en wie wil dat nu niet, laten we eerlijk wezen] , ontkom je niet aan het marketing aspect. Hoe breng je je muziek aan de man? Je kan nog zo afgeven op Boozy Woozy, maar hij weet z'n muziek goed in de media te brengen [of er zijn mensen die goed weten hoe dat moet]. Daar heb ik wel bewondering voor,.
Marketing is onlos makelijk verbonden met de muziek die je maakt.

Want je kunt nog zulke goeie muziek maken, als je het niet naar buiten brengt dan hoort niemand het..
nog een leuke enquete.. hoe breng je je muziek aan de man? wat doe je om populairiteit te winnen? of interesseert het je niet..

Kun je daar niet ff een nieuwe thread over aanbreken,ik denk dat de meesten dat onderwerp wel interreseerd!!!

Back