damnskippy
Ingeburgerd
Sinds een aantal jaren heb ik een slaapkamer/thuis-studio'tje waar ik muziek componeer en opnames maak.
Ik streef voor de hoogst haalbare kwaliteit, en naar horen zeggen heeft zelfs de stroomvoorziening/stroomtoevoer invloed op de geluidskwaliteit.
Op dit moment sluit ik mijn apparatuur aan op de on-geaarde stopcontacten in deze kamer. Omdat het een huurwoning is, kan ik helaas niets aan de kamer of woning wijzigen.
Is het de moeite en geld waard om een apparaat aan te schaffen die ik tussen mijn apparatuur en stopcontact(en) kan plaatsen om de apparatuur van "schone" en "stabiele" stroom te voorzien?
Heeft dit grote invloed op de geluidskwaliteit, of is dit te verwaarlozen?
Welk apparaat kunt jullie mij eventueel aanbevelen?
In totaal heb ik ongeveer 10 apparaten in mijn studio die stroom nodig hebben:
1. pc
2. monitor
3. externe soundcard
4. mixer
5. pre-amp
6. keyboard
7. platenspeler
8. platenspeler-amplifier
9 & 10: actieve monitor speakers
en ik heb 3 ongeaarde stopcontacten in deze ruimte.
Graag jullie uitleg/hints/tips/aanbevelingen/etc. THANKS!!!
Ik streef voor de hoogst haalbare kwaliteit, en naar horen zeggen heeft zelfs de stroomvoorziening/stroomtoevoer invloed op de geluidskwaliteit.
Op dit moment sluit ik mijn apparatuur aan op de on-geaarde stopcontacten in deze kamer. Omdat het een huurwoning is, kan ik helaas niets aan de kamer of woning wijzigen.
Is het de moeite en geld waard om een apparaat aan te schaffen die ik tussen mijn apparatuur en stopcontact(en) kan plaatsen om de apparatuur van "schone" en "stabiele" stroom te voorzien?
Heeft dit grote invloed op de geluidskwaliteit, of is dit te verwaarlozen?
Welk apparaat kunt jullie mij eventueel aanbevelen?
In totaal heb ik ongeveer 10 apparaten in mijn studio die stroom nodig hebben:
1. pc
2. monitor
3. externe soundcard
4. mixer
5. pre-amp
6. keyboard
7. platenspeler
8. platenspeler-amplifier
9 & 10: actieve monitor speakers
en ik heb 3 ongeaarde stopcontacten in deze ruimte.
Graag jullie uitleg/hints/tips/aanbevelingen/etc. THANKS!!!
Je trekt dan 2 dozen uit das scheelt ook weer ipv. al je losse stekkers.