nieuw geluid:) The Outcome

Unic

El Musica
Mogguhhhhhh,

Heb in een aantal avonden het volgende in elkaar geknutseld. Ik ben helaas nog niet zo tevreden nog over het resultaat. Ik heb hem op wel 100 manieren gemaakt, maar omdat ik niet de juiste apperatuur heb moet ik alles handmatig doen en een aantal keren "live"er over heen spelen:")
En nadat het voor de zoveelste keer niet klopt, laat je wel eens wat zitten:)
Is gemaakt met rebirth, roland d70, yamaha hs7, goldwave voor de flanger effecten en een "ideaal" progje om er telkens een nieuw geluid overheen te spelen.:)

Graag uwer reactionen!!!!

GruBennnnnnn

(het bestandje heet test.mp3, met een andere naam download hij niet!??!!??!)

The Outcome

Klinkt allemaal goed, alleen bespeur ik wat oneffenheden. Ik vind persoonlijk het begin iets te droog en vraag me af, waarom die breakbeat gelijk uitfade. Verder klinkt het allemaal heel goed gemaakt, qua melodie, ondanks dat het niet mijn stijl is. Misschien iets te veel flanger/phaser en filter af en toe, of de rate ligt te hoog.(waardoor je het iets TE overduidelijk hoort) En als de beat en alles erin komt, dan hoor ik de snare om en om hard en zacht erin komen. Misschien die snare uit de gezamelijke compressie halen?

Voor de rest klinkt het allemaal erg lekker. Deze track moet je ook lekker hard horen, dan komt die het beste tot zijn recht. En nee, dat vind ik niet bij ieder nummer. :okdan:

Toevoeging: Bij 2:00 tot en met 2:06 vind ik de accoorden een beetje gevaarlijk dichtbij de grens van valsklinken komen.

Tnxxx AOR, mijn dag is al goed. had maar een goede pc en daardoor goede software om mijn ideeen op een betere manier in elkaar te mixen en af te tunen. Maar goed...:)

dat vals klinken klopt. Ging gewoon fout. OOpsssss

maar had geen zin meer om het WEEERRR opnieuw in te gaan spelen. Je zou hier moeten kijken hoe ik dit maak. Je plast in je broek van het lachen.

Zo'n idee had ik al, dus daarom vind ik het wel harstikke goed. Jij speelt al die dingen om de beurt in, zonder na te kunnen bewerken? überhaupt met een quantisize erover heen? Gaaf hoor.

Ik vond die "Relaxation knutseltrackie & Independence" vond ik ook erg muzikaal klinken.

Jeps ik speel alles om de beurt in. kan helaas (ggrrrrrr) niks na bewerken

grote probleem is. Hoe vaker je een geluid erbij speelt. des te meer onzuiverheid komt er in. Ik houdt van veel geluiden:) en is moeilijk om dan de geluiden mooi te scheiden.
Ik vergate er nog bij te zeggen dat er nog een giga bas in moet eigenlijk. Maar als ik dat doe, dan begint ie over te sturen. ga het vanmiddag nog even proberen. Maar ik denk dat ik aan de limiet zit.

gruBennnnn

Misschien een idee om een (gratis) meersporen programma te gaan gebruiken. Cooledit of zo?

inderdaad, gewoon met Cooledit werken. Ken wel mensen die net als jij werken, maar uiteindelijk toch een klein beetje hulp van software nemen, in de vorm van Cooledit.

Hij wordt gedownload. cool edit pro MET registratie code. Hoop dat mijn pentium 1 het houd:)

Ik zal volgende week eens een vern**** iets laten horen. Idee is wel grappig maar als er iemand de fouten kan tellen is ie echt goed. lol

Hehehe, ik heb de discussie proberen te volgen, de manier waarop je werkt dus. Maar moet zeggen petje af! Zitten enkele hele goede elementen in vind ik. Klinkt best goed qua track. Alleen klonk hij erg veel in het hoge (treble) en een grote bak met ruis vooral hoorbaar in het begin. Maar, .... uhm, .... vooral doorgaan!

Eric

ok-e track...maar ik vind wel dat het qua mastering in het hoog beter kan....is een beetje harsh, geen mooi superhoog

weinig middelen, max resultaat!
goed werk knaap!

ik sta er versteld van.. wat gebruik je zoal?

Origineel geplaatst door mw3003
weinig middelen, max resultaat!
goed werk knaap!

ik sta er versteld van.. wat gebruik je zoal?

dank dank:)

Ik had het in de eesrte post al neergezet.
Voor plaatjes van mij atributen zie: atribs
Ik gebruik rebirth voor drum en de techno geluidjes, dit neem ik op via goldwave door op record te drukken en dan met de handen via het toestenbord de knoppen te bedienen:)
Dan ga ik geluid voor geluid erbij op spelen (soms twee geluidjes tegelijk) door de oude wav aan te zetten en een nieuwe op te nemen. Met wat vingervlugheid druk je en schuif je de juiste knoppen in op je orgel en of synthesizer. Dit natuurlijk met wat droog oefenen. Meestal na ongeveer 100X (haha) klopt het en gaan we weer verder. De grote grap is dat ik van te voren nooit weet wat het wordt omdat ik het meestal pas verzin als ik het vorige heb gemaakt. beetje frutselen met geluiden en daar gaat ie weer....

de roland d70 heeft geen uitleg nodig denk ik en de yamaha is een orgel uit de jaren 80 met leuke dingen erop:)

GruBennnn

Heel erg knap.

Sommige overgangen komen iets geforceerd over maar het gebruik van geluiden is echt heel knap. En over het inspelen. Vroegah zijn heel veel produkties op deze manier gemaakt. Luister maar eens naar een Kraftwerk LP of zo. Die deden ook alles met de hand en dan opnemen op tape. En dan kun je zeggen dat het gewoon 'old skool stylee' is. En dat past ook wel bij de stijl muziek hoor.
De snare (roffeltjes) vind ik zelf minder maar de mix is wel ok hoor. Het komt gewoon lekker over en is vrolijk. :)

Back