Depeche Mode liefhebbers?

Voorlopig niet, zal de volgende tour wel zijn tenzij ze deze zomer ergens een festival doen ofzo. Gemiddeld komen ze eens in de 2-3 jaar langs geloof ik.

Het nadeel van een festival is dat als ze dan onverwacht niet kunnen wegens ziekte, je wordt opgezadeld met een vervangende band. Oftewel op Pinkpop stond Krezip in plaats van Depeche Mode. :stupid

Het concert zaterdag was echt super. Heel fijn om een paar klassiekers te horen, waaronder het vaak verguisde maar o zo leuke Just Can't Get Enough 8~

Martin Gore solo met pianobegeleiding vond ik tamelijk suf, drie nummers nota bene, maar de rest van de set was erg gaaf. Mooie zaal ook die Ziggo Dome. En mooie visuals ook, vooral die vuurdansers en ook de honden bij Precious waren aandoenlijk. :W

Ik vind de Martin Gore stukjes juist altijd erg gaaf, mooie rustpunten tussen al dat synthesizer geweld.

En mooie visuals ook, vooral die vuurdansers en ook de honden bij Precious waren aandoenlijk. :W

Absoluut, dat mag nog wel een keer benadrukt worden. Die vuurdansers waren echt adembenemend mooi om te zien. Alsof je elke vonkje kon voelen (bij wijze van he ;) )

Die honden waren zeer aandoenlijk ja.. (was bij Precious). En die raar opgevouwen dames bij enjoy the silence waren ook nogal apart.

Ja, de videowall was erg tof. Stukken beter dan bij de Tour of the Universe. Dat met die honden snapte ik niet zo (ben zelf ook geen hondenmens dus kon ook niet echt ontroerd raken), maar de meeste filmpjes waren mooi gemaakt en de live montage was ook tof gedaan.

Ze gebruiken het analoge spul voor de studio opnamen. Kan me voorstellen dat het op het podium niet echt optimaal is om een 700 unit eurorack modular neer te zetten en Martin tussen de nummers door de patches opnieuw in te laten prikken. Dan heb je toch meer aan een batterij Virussen.

Meer info hier (vooral gericht op de Virus maar d erest is ook te zien) http://www.slicingupeyeballs.com/2013/06/20/depeche-mode-stage-setup-delta-machine-tour/

Absoluut, dat mag nog wel een keer benadrukt worden. Die vuurdansers waren echt adembenemend mooi om te zien. Alsof je elke vonkje kon voelen (bij wijze van he ;) )

Die honden waren zeer aandoenlijk ja.. (was bij Precious). En die raar opgevouwen dames bij enjoy the silence waren ook nogal apart.

Die vuurdansers waren zeker een van de hoogtepunten. Dat was ook het voordeel van de Ziggo Dome. Van de zomer in het Stade de France Parijs kon ik het amper goed zien.

Ik vond de achtergrond bij Enjoy The Silence wel tegenvallen. Dat was in voorgaande jaren wel beter.

Wie stond in keulen in het voorprogramma dan?

Wat late reactie, maar goed:
Wat voor mij in het voorprogramma stond was n uur door Köln rijden met half vaststaand verkeer en geen enkele lege parkeeplaats meer... Gelukkig wel nog eentje gevonden en het concert van DM zelf wel gezien. Voorprogramma hebben we helaas gemist, geen idee wat het was ook...

Shake the Disease met die pianobegeleiding vond ik dan wel weer wat hebben, alleen doodzonde van dat achterlijke geklap inderdaad...

Back