Depeche Mode liefhebbers?

beetje deze draad gelezen en dan denk ik ... lijkt wel of we perse die oude sound letterlijk willen horen hahaha. Ik vind het wel weer vet wat ze maken. heerlijk die synths. En dan die wand OMG. alleen in de clip zonder noodles haha.
Lijkt me wel cool om dat nummer voor een deel in mn Emulator II en III te stoppen. 4 old time sake.

Setlist
- Intro
- Welcome To My World
- Angel

- Walking In My Shoes
- Precious
- Black Celebration
- Policy Of Truth
- Should Be Higher
- Barrel Of A Gun
- Higher Love (Martin)
- When The Body Speaks (Martin)
- Heaven
- Soothe My Soul

- A Pain That I'm Used To
- A Question Of Time
- Secret To The End
- Enjoy The Silence
- Personal Jesus
- Goodbye

- Home (Martin + piano)
- Halo
- Just Can't Get Enough
- I Feel You
- Never Let Me Down Again

Speelden ze People Are People maar. :P Zeven van de nieuwe cd, maar niet het beste nummer Alone, en maar vijf uit de jaren 80'...

Het zal nog steeds een prima concert zijn, maar ik had liever iets meer onbekendere nummers gehad ipv Just can't Get Enough bijv.

Ik vind het een fijne setlist.. Maar inderdaad.. een nummer als Alone.. komop zeg. Die MOET gewoon gespeeld worden. En ik had stiekem gehoopt op My Little Universe. Maar die is idd wel heel 'apart'.

Erg tof dat ze Black Celebration nog eens doen. En apart dat gore twee nummers achter elkaar doet.

Waarschuwing: voor de mensen die nog moeten en niet de gehele set willen zien gelieve dit niet te kijken :D

Was erg gezellig :kroon:

Fantastisch idd. Maar de lijst is NIET overal hetzelfde; de middensectie van M. L. Gore verandert (in Parijs zeker ten goede!). Het was ongelooflijk goed en een van de beste shows die ik ooit gezien heb.

O juist ja. Ik heb al maanden hun laatste LP naast me liggen. Ongespeeld, in de folie.
Ik koop alles van DM maar eigenlijk vind ik hun laatste albums na herhaald luisteren niet grijpend. Vroeger was alles beter. Enjoy the silence, 101, wat een album was dat zeg...

everything counts in large amounts inderdaad

Tja, Alan Wilder is inmiddels al bijna 20 jaar bij Depeche Mode weg dus het is niet echt zinvol om terug te kijken want die tijd komt toch nooit meer terug. En hij was het schijnbaar zo zat dat het de vraag is of eventuele albums met hem erbij nog steeds die spark zouden hebben.

Ik vind Depeche Mode van alle tijden goed, al is het ene album natuurlijk beter dan het andere. Maar toch, ik draai ze allemaal nog regelmatig en vind zelf juist de wat meer volwassen sound van hun latere albums beter dan het hele vroege werk.

Tja, Alan Wilder is inmiddels al bijna 20 jaar bij Depeche Mode weg dus het is niet echt zinvol om terug te kijken want die tijd komt toch nooit meer terug. En hij was het schijnbaar zo zat dat het de vraag is of eventuele albums met hem erbij nog steeds die spark zouden hebben.

Ik vind Depeche Mode van alle tijden goed, al is het ene album natuurlijk beter dan het andere. Maar toch, ik draai ze allemaal nog regelmatig en vind zelf juist de wat meer volwassen sound van hun latere albums beter dan het hele vroege werk.

:okdan:

Ik deel de mening. Alan Wilder was goed in zijn vak maar ik denk dat hij niet met de problemen van de andere bandleden in de jaren 90 aankon...

Het was een andere tijdperk. Het laatste werk heeft wat mij betreft inderdaad een volwassen sound en het concept is stevig.

Laatst playing the angel weer geluisterd. Sorry maar toch echt hun beste album van de 21st century.

Ik heb ze live gezien (touring the angel) en heb ook de DVDs van Touring the Angel & Touring the Universe. Ik vond de TTU dvd niet zo geweldig persoonlijk - vooral Dave zijn stem klonk matig (lacking power). Zo te lezen valt de nieuwe tour wel in de smaak, dus dat is in elk geval goed nieuws!

Cher visiteur,

Notre site rencontre actuellement quelques problèmes techniques.
Nous mettons tout en œuvre pour les résoudre le plus rapidement possible.
Veuillez nous excuser pour ces désagréments.

L’équipe de Skynet

Beste bezoeker,

Op dit moment kampt onze site met technische problemen.
We proberen deze zo snel mogelijk op te lossen.
We verontschuldigen ons voor dit ongemak.

Nou, dat hopen we dan maar :)

Depeche mode was sowieso in mijn muzikale opvoeding een belangrijke pilaar. De band is verantwoordelijk voor de parameters waarin ik nu denk binnen de pop consensus. Het vertrek van voormalige bandleden heb ik nooit erg gevonden omdat deze 2 heren zelf zeer begiftigde songwriters zijn en we dus kunnen genieten van meerdere projecten die uit "depeche" zijn voort gekomen.
Nu wat mij interesseert is vooral hoe bekom je zo'n songs, ik maak nu mijn eigen interpretatie van dit concept maar ik voel dat het nog niet scherp genoeg is.
Moesten er mensen zijn die tutorials, tips of trick hebben in het maken van pop muziek in deze stijl alle info is welkom. Van het nieuw album blijft "Should be higher" echt wel een favoriet die live versie is echt heel cool.

Cheers

Back