Depeche Mode liefhebbers?

Echt he.. heb er zin in!!! Zaterdag is het eindelijk zo ver.

Wel balen dat het voorprogramma niet echt spetterend is (Bandje genaamd Big Deal)

Veel plezier op zaterdag! Ik ben namelijk benieuwd naar wat je van de akoestiek van de Ziggo Dome vindt, meningen zijn verdeeld...

Ik had liever een Nitzer Ebb of Goldfrapp weer in het voorprogramma gezien...

Ik heb er zin aan, gaat een leuke dag worden Zaterdag! :)

Ziggodome, ohja daar zouden ze ook nog staan. Köln was iig wederom vet. Betrekkelijk kleine arena, ik kon het podium en de heren van DM zelf daadwerkelijk zien deze keer. En echt, dat concert is gewoon goed. Weer een heel andere setlist, Shake the Disease van Gore geeft je kippenvel zeg ik je... Die gast kan echt goed zingen.

Ik denk dat je met 21.00-23.15 aardig in de buurt komt.

Op youtube staan enkele volledige sets van hun.. en deze duren allemaal een uur of twee.

p.s. mocht je met de trein willen gaan.. let op, veel hinder op t spoor dit weekend.

Voorlopig tijdschema
18.30u Deuren open
19.45u Big Deal
21.00u Depeche Mode

LET OP: In het weekend van 7 en 8 december is er beperkt tot geen treinverkeer mogelijk van en naar Schiphol.

Door spoorwerkzaamheden bij knooppunt Riekerpolder is er in het weekend van 7 en 8 december beperkt tot geen treinverkeer van en naar Schiphol.

Vrijdagnacht vanaf 2.00 uur tot maandagochtend 5.00 uur is geen treinverkeer mogelijk tussen

Schiphol – Amsterdam Sloterdijk

Schiphol- Amsterdam Bijlmer ArenA en

Schiphol – Diemen Zuid

NS zet bussen in.

Vanuit de richting Den Haag is Schiphol wel bereikbaar (4 x per uur rechtstreeks) en vanaf Rotterdam 1 x per uur rechtstreeks met Fyra.

23.15 uur zou mooi zijn, dan kan ik nog de bus nemen naar mijn slaapplek.

Ja, maar op tijd weg morgen. De NS geeft momenteel geen vertraging aan vanaf Grunn, maar het is de NS dus er zal wel weer wat aan de hand zijn...

Ik ben heel benieuwd naar het concert. 8~ Ik heb DM al twee keer moeten missen terwijl ik wel kaartjes had gekocht. Driemaal is scheepsrecht!

Prima concert! Goed geluid, en erg goed zicht op het podium. Zoals gewoonlijk werden de oudere nummers als Behind The Wheel, Enjoy The Silence en Just Can't Get Enough als beste ontvangen. De nieuwe nummers kwamen toch ook wel aardig uit de verf, ook door de uitstekende achtergrondschermen, met name bij Should Be Higher.

Hoewel bij concerten in Frankrijk en Duitsland de ontvangst toch nog net iets fanatieker is, viel dat ook hier niet tegen. Dat kwam misschien ook doordat er ook flink wat buitenlanders waren. Maar in plaats van de verwachte Duitsers waren dat vooral veel Italianen. 8)

En wat ook wel opviel was de leeftijd van het publiek. Veel 40-ers en 50-ers. En zelfs een enkele opa. Weinig twintigers, laat staan tieners. Ook dat is in het buitenland iets anders. In Nederland wordt DM helaas toch vooral als iets uit de jaren 80 gezien...

Beter dan hun laatste paar concerten in Ahoy.

Heerlijke set list, wel met de bekende hitjes(Just cant get enough pas er echt niet meer tussen), maar die moeten ze wel spelen voor de niet-fans. En het publiek was lekker gemixt; jong en oud(waar ik stond). Ik heb als fan deze tour niet zo gevolgd via youtube, dus de setlist en aankleding was een leuke verassing(But not Tonight(!), Shake the disease, Black Celebration etc.) met ook veel nummers van het nieuwe album.

Wat vooral top was, was de sfeer op het podium tussen de heren. Het was veel meer een eenheid dit keer, leuk om te zien! Dave maakte er echt een feest van. Fletch werd praktisch genegeerd, maar die doet ook echt niets behalve wat vage moves en mee klappen. Hulde voor Dave, Martin, Peter(dit keer ook op gitaar!) en Christian!

Minpunt was het drukken bij de rij toen de deuren werden geopend, dat heb ik ook nog nooit zo erg meegemaakt.

Anton Corbijn was er ook nog om een paar fotos te maken.

Depeche Mode in Amsterdam video en foto's

Depeche Mode in Amsterdam video en foto's

Hier een paar foto's en een compilatiefilmpje van gisteravond.

http://youtu.be/J_JXwTGALWA

Attachments

• Depeche Mode - David Gahan - Amsterdam december 2013.jpg
    Depeche Mode - David Gahan - Amsterdam december 2013.jpg
    26,5 KB · Bekeken: 93
  • Depeche Mode - Martin Gore - Amsterdam december 2013.jpg
    Depeche Mode - Martin Gore - Amsterdam december 2013.jpg
    21,2 KB · Bekeken: 95
  • Depeche Mode 01 - Amsterdam december 2013.jpg
    Depeche Mode 01 - Amsterdam december 2013.jpg
    58 KB · Bekeken: 90
  • Depeche Mode 03 - Amsterdam december 2013.jpg
    Depeche Mode 03 - Amsterdam december 2013.jpg
    25,1 KB · Bekeken: 98
  • Depeche Mode 02 - Amsterdam december 2013.jpg
    Depeche Mode 02 - Amsterdam december 2013.jpg
    68,6 KB · Bekeken: 95
Wat een ontzettend gaaf concert was het.

Eerst het parkeren. Alles was vol in de naaste omgeving. Gelukkig wist ik nog een plekje @ P11 te vinden (uiteindelijk voor 10,- klaar)

Voorprogramma: Zoals verwacht...prima rockbandje.. maar niks dat mij weet te raken. Maar t stoorde me ook totaal niet.

Locatie: Groter dan ik had verwacht.. toch wel een behoorlijke zaal zeg. Echt een grote kubus.

Dan het concert:
Ik had staanplaatsen... en dit viel me een beetje tegen. Ze hadden het podium gewoon 1 meter hoger moeten maken, dan was er niks aan de hand. Ik stond net voor het midden en moet toch heel veel moeite doen om boven, en tussen de mensen door, te kijken. Gelukkig waren er heel veel visuals (heel mooi trouwens) en live camerabeelden die op de schermen voorbij kwamen.
Ik overweeg om de volgende keer zitplaatsen te nemen (vooraan, onderste ring).. want na een half uurtje ging daar iedereen staan en beetje meedansen.. daar was het in de zaal eigenlijk te vol voor.

Dave en Martin waren beide erg goed bij stem vond ik. Ze hadden er ook echt zin in. Sfeer was zeer goed, vooral nadat het ijs gebroken was na een nummertje of 2 a 3.

Christian Eigner drumde weer de sterren van de hemel. Mijn god wat een beest achter de drums.

De rol van Andy fletcher wordt steeds dubieuzer.. wat is nu echt feitelijk zijn bijdrage binnen DM? Is het puur her en der een baslijntje of geluidseffect eruit poepen ofzo? Achter de schermen (studio/producties) heeft hij ook amper een rol dacht ik.

hoe dan ook.. ik heb een meer dan uitstekende avond gehad. Leuke mensen (idd, vooral de iets ouderen.. ik voelde me met mijn 31 jaar 1 van de jongste daar)

Ik had overigens gedacht en gehoopt dat Stripped en No good ook langs zouden komen... (maar de setlist was weer aangepast). Ook Goodbye als afsluiter zat er niet in.

Gore met Shake the disease was geweldig. Ook leuk dat hij Slow deed.

Wat een ontzettend gaaf concert was het.

Eerst het parkeren. Alles was vol in de naaste omgeving. Gelukkig wist ik nog een plekje @ P11 te vinden (uiteindelijk voor 10,- klaar)

Voorprogramma: Zoals verwacht...prima rockbandje.. maar niks dat mij weet te raken. Maar t stoorde me ook totaal niet.

Locatie: Groter dan ik had verwacht.. toch wel een behoorlijke zaal zeg. Echt een grote kubus.

Dan het concert:
Ik had staanplaatsen... en dit viel me een beetje tegen. Ze hadden het podium gewoon 1 meter hoger moeten maken, dan was er niks aan de hand. Ik stond net voor het midden en moet toch heel veel moeite doen om boven, en tussen de mensen door, te kijken. Gelukkig waren er heel veel visuals (heel mooi trouwens) en live camerabeelden die op de schermen voorbij kwamen.
Ik overweeg om de volgende keer zitplaatsen te nemen (vooraan, onderste ring).. want na een half uurtje ging daar iedereen staan en beetje meedansen.. daar was het in de zaal eigenlijk te vol voor.

Dave en Martin waren beide erg goed bij stem vond ik. Ze hadden er ook echt zin in. Sfeer was zeer goed, vooral nadat het ijs gebroken was na een nummertje of 2 a 3.

Christian Eigner drumde weer de sterren van de hemel. Mijn god wat een beest achter de drums.

De rol van Andy fletcher wordt steeds dubieuzer.. wat is nu echt feitelijk zijn bijdrage binnen DM? Is het puur her en der een baslijntje of geluidseffect eruit poepen ofzo? Achter de schermen (studio/producties) heeft hij ook amper een rol dacht ik.

hoe dan ook.. ik heb een meer dan uitstekende avond gehad. Leuke mensen (idd, vooral de iets ouderen.. ik voelde me met mijn 31 jaar 1 van de jongste daar)

Ik had overigens gedacht en gehoopt dat Stripped en No good ook langs zouden komen... (maar de setlist was weer aangepast). Ook Goodbye als afsluiter zat er niet in.

Gore met Shake the disease was geweldig. Ook leuk dat hij Slow deed.

Mooie recensie! Leuk dat je daar van genoten hebt.

Ik was in Parijs en had zitplaatsen (uiteraard onderste ring, etc) en het publiek daar was van alles nog wat, jong en oud, oma's, etc; een familieshow whahahaha....

Wat mij betreft het beste optreden ooit, dit overtreeft de Devotional (en die was dik). Op naar de volgende!

In 1993 voor het laatst staanplaatsen gehad. Zitplaatsen bevalt een stuk beter. In Ahoy had ik nog wel een keer de pech te ver van het podium te zitten, maar bij de Ziggo Dome heb je op de 1e ring overal prima zicht.

Er stond eens een lijstje in een Engels tijdschrift over de "luckiest men in showbiz" en daar stond Andy Fletcher ook bij. :) Hij heeft vooral geluk gehad dat hij beste vrienden is met Martin Gore. Muzikaal draagt hij weinig bij, geeft hij ook zelf toe. Maar hij is er wel miljonair mee geworden. Dit is ook een van de redenen waarom destijds Alan Wilder uit de groep is gestapt. Die vond het, waarschijnlijk terecht, dat Andy onevenredig goed beloond werd, terwijl hij zelf bijna al het werk moest doen.

Ik was er ook bij zaterdag, vond het helemaal top! Parkeren was een makkie want we waren redelijk vroeg, en hebben de borden genegeerd en de auto gewoon tussen het voetbalpubliek gezet om de hoek van de Ziggo Dome in P3. Dubbel voordeel; er was plek zat en na afloop van het concert was de garage vrijwel leeg omdat alle voetbalfans al lang en breed vertrokken waren. Beter dan in het verleden bij Arena concerten aan moeten sluiten in een enorme file.

Om 17.45 zijn we aangesloten in de rij zodat we na opening van de zaal een prima plek helemaal voorin hadden. Behalve een delegatie hardcore Duitse fans op rij 1 stond er verder niemand tussen ons en het podium dus alles was perfect te volgen, met Dave en Martin meerdere malen vrijwel op aanraakafstand. Wat een verschil met Dusseldorf een paar jaar geleden toen we in het tweede veldvak stonden en vooral de schermen hebben gevolgd!

Voorprogramma vond ik vrij waardeloos, ik snap niet dat een band van zo'n kaliber niet wat zorgvuldiger iets passends uitzoekt. Bij beide concerten van Hurts die ik heb bezocht ben ik na afloop met de muziek van het voorprogramma naar huis gegaan omdat ze bands kozen die een beetje in dezelfde hoek zaten als zij en dus ook muziek maakten die me aansprak, maar Big Deal kon mij niet bekoren. Flauwe liedjes, geen enkele podiumpresence en slecht geluid. Ik ben helemaal voor het presenteren van onbekende bands om ze een boost te geven, maar dit... zou ik niet eens op een schoolfeest uitnodigen.

Depeche Mode zelf was weergaloos. Goede mix van oud en nieuw, en zo vooraan bij het podium ging het dak er goed af. Als ik achterom keek zag ik ook regelmatig een zee van klappende een zwaaiende handen dus volgens mij zat de sfeer er overal wel goed in. Geluid was verder ook prima. Dat ze afsloten met mijn favoriete nummer (Never Let me Down Again) was ook een mooi kadootje, en het lievelingsnummer van mijn vrouw (Personal Jesus) kwam ook nog langs dus na afloop tevreden weer naar huis.

Super avond gehad dus!

Back