Beste forumleden,
Omdat ik vaak met het produceren van Trance bezig ben, heb ik (net als in ieder ander genre) met toonhoogtes te maken. Als ik mijn basslijn en de Main Synth Lead samen af laad spelen heb ik soms wel eens dat het echt gewoon vals klinkt
. Ik weet niet goed in welke toonhoogte ik de basslijn moet zetten, om hem mooi en vloeiend te laten klinken met de lead.
Stel je voor ik heb een melodietje: C, E, C, F, F, G, D, E, C (ff als voorbeeld he of het klinkt weet ik niet). Hoe kan ik dan maken dat mijn basslijn er "lekker" bij klinkt, welke mogelijkheden heb ik zegmaar.
Iets van, Mixed in Key voor produceren ofzo?!
Ow ja, dit geld eigenlijk niet alleen voor de basslijn & Leads, maar ook voor Chords, sweeps e.d.
Ik hoop dat iemand hier raad mee weet!
Appleman
Omdat ik vaak met het produceren van Trance bezig ben, heb ik (net als in ieder ander genre) met toonhoogtes te maken. Als ik mijn basslijn en de Main Synth Lead samen af laad spelen heb ik soms wel eens dat het echt gewoon vals klinkt
. Ik weet niet goed in welke toonhoogte ik de basslijn moet zetten, om hem mooi en vloeiend te laten klinken met de lead. Stel je voor ik heb een melodietje: C, E, C, F, F, G, D, E, C (ff als voorbeeld he of het klinkt weet ik niet). Hoe kan ik dan maken dat mijn basslijn er "lekker" bij klinkt, welke mogelijkheden heb ik zegmaar.
Iets van, Mixed in Key voor produceren ofzo?!

Ow ja, dit geld eigenlijk niet alleen voor de basslijn & Leads, maar ook voor Chords, sweeps e.d.
Ik hoop dat iemand hier raad mee weet!

Appleman