JX-10 eprom update

electrodancer

Ouwe rot
Hallo allemaal

ik heb een jx 10 gekocht die niet werkt
de vorige eigenaar heeft verteld dat hij de colin fraser
update heeft gedaan
maar daarna werkte de jx niet meer
zover ik kan zien op de site hoef je maar 1 eprom opnieuw te bakken
ik had de jx net open en zag op alle 3 de eproms een nieuwe sticker zitten
dus ik denk dat ze de update niet goed gedaan hebben

wie kan me hier mee helpen ?
en proms wissen/bakken/branden

bedankt voor je reactie

ik kreeg net een mail van de vorige eigenaar
de oude software is niet gebakkupped....
als ik de orginele proms heb kun je die dan ook uitlezen ?
kopieren en dan in de nieuwe zetten

Bij deze een handje klap voor ROLAND !!!
ze hebben voor mij de eproms opnieuw voorzien van software
toen werkte den synth helaas nog niet
ik heb aan de TD gevraagd om een set nieuwe eproms te maken
en deze hebben ze me kosteloos opgestuurd !!!

deze erin gezet en met een m-64c de patches weer ingeladen

en hoppa EDje heeft weer een geslaagde reparatie op zijn naam staan !!!

mmmmz
de update werk niet
bij renepela ook al niet

orginele terug gezet alle patches waren weg
maar heb ze weer terug gezet

synth werkt wel weer maar de update niet

Klopt, bij mij werkte het inderdaad ook niet. Ik dacht dat het zou liggen aan de combinatie van de roms. In mijn geval zou dat 2.0 op de module boards zijn en het Colin Fraser 2.3 rom op het assinger board.
Maar Electrodancer heeft versie 2.1 op zijn module boards en volgens de Colin Fraser site zou die combinatie toch moeten werken.

Bij mij gingen er heel veel ledjes knipperen op de JX-10 en starte hij niet meer op.
Nadat ik de oude 2.1 Colin Fraser rom er weer in had gezet starte hij weer op, maar waren alle patches compleet over de zeik.
Die heb ik via sysex weer terug gezet en nu werkt ie weer.

Dus of het Colin Fraser 2.3 rom is niet in orde, of ze zijn niet goed gebrand. (sorry Jeroen).

ik denk dat er iets niet met de 2.3 versie niet klopt.
niet goed gebrande eproms is bijna onmogelijk.
zelfs als ik het zou willen.
ik download de file, brandt de eprom en verifieer enkele malen.
is van alle honderden eproms die ik tot nu toe heb gemaakt nog geen een keer fout gegaan.
maar, niets is onmogelijk.
dus stuur de eprom terug, dan doe ik het kunstje gewoon nog een keer.
:koffie:

Klopt, bij mij werkte het inderdaad ook niet. Ik dacht dat het zou liggen aan de combinatie van de roms. In mijn geval zou dat 2.0 op de module boards zijn en het Colin Fraser 2.3 rom op het assinger board.
Maar Electrodancer heeft versie 2.1 op zijn module boards en volgens de Colin Fraser site zou die combinatie toch moeten werken.

Bij mij gingen er heel veel ledjes knipperen op de JX-10 en starte hij niet meer op.
Nadat ik de oude 2.1 Colin Fraser rom er weer in had gezet starte hij weer op, maar waren alle patches compleet over de zeik.
Die heb ik via sysex weer terug gezet en nu werkt ie weer.

Dus of het Colin Fraser 2.3 rom is niet in orde, of ze zijn niet goed gebrand. (sorry Jeroen).

'k zal voor ik hem terug stuur eerst nog even contact opnemen met Colin. Hij kan er misschien wat meer over vertellen. Ik neem toch aan dat hij hem getest heeft en je hebt inderdaad gelijk dat verkeerd branden eigenlijk onmogelijk is.
't Is ook wel erg toevallig dat zowel die van mij als die van Electrodancer het niet doet.

ik kwam deze zin tegen op de site van collin fraser.

Contrary to information from Roland, the voice board ROMs for the JX did not change for version 2.1 or 2.3 of the assigner code, so the sysex modified ROM should be usable with any version of JX.

misschien bij sommige JX10 synths, maar niet bij alle.
dit zou wel eens de reden kunnen zijn.

ik heb een JX10 gehad, en er zat wat hardwire werk in. ( vanuit de fabriek dus)
ik denk dat ze niet allemaal hetzelfde zijn.

:mega:

Gefeliciteerd. Mooie bak toch die JX10.

ik kwam deze zin tegen op de site van collin fraser.

Contrary to information from Roland, the voice board ROMs for the JX did not change for version 2.1 or 2.3 of the assigner code, so the sysex modified ROM should be usable with any version of JX.

misschien bij sommige JX10 synths, maar niet bij alle.
dit zou wel eens de reden kunnen zijn.

ik heb een JX10 gehad, en er zat wat hardwire werk in. ( vanuit de fabriek dus)
ik denk dat ze niet allemaal hetzelfde zijn.

Misschien, maar het vreemde is dat ik nu het Colin Fraser 2.1 rom in mijn JX-10 heb zitten en die werkt wel gewoon. Het is echt alleen bij dat 2.3 rom waarbij het gigantisch fout gaat.
Ik heb Coling gemaild. Ik hoop dat ie antwoord geeft.

ja, daar heb je gelijk in, dat is ook wel vreemd.
ik ga van de week de file nog een keer downloaden en vergelijken met de file die in mijn eprommer staat.
je weet maar nooit.

ik heb even de checksums tussen de file in de programmer en een vers gedownloade vergeleken.
die zijn hetzelfde, dus goed.
als je de eprom terugstuurd, dan kan ik ook nog even de checksum van de eprom vergelijken.

daar gaan we weer.
vandaag een eprom teruggekregen, uitgelezen, en vergeleken met de downloads (2 stuks, voor de zekerheid)
100% zeker dat de inhoud van de eprom hetzelfde is als de collin fraser file op internet.
dus de reden dat het niet werkt zal ergens anders gezocht moeten worden.
al nieuws van Collin?

Ik heb twee dingen lopen. Allereerst stuurt Roland mij de laatste rom versie op, zodat ik ook de roms op mijn module borden kan vervangen door de nieuwste versie.

Colin zelf stuurt mij ook een eprom op. Als die het ook niet doet, dan werkt dat rom van Colin gewoon niet op de JX-10 van electrodancer en mij en is het jammer van de gemaakte kosten, maar dan weten we in ieder geval meer. Die eproms kan ik misschien ooit nog wel eens voor iets anders gebruiken.
Het 2.0 rom van Colin werkt vreemd genoeg wel uitstekend in mijn JX-10. Ik kan dan altijd nog vragen of Colin die 2.0 file ook nog op internet kan zetten, zodat electrodancer dat rom ook kan gaan gebruiken in zijn jx-10.

Back