Viscount DB3 power supply

toetsenistje

resonerend lid
Ik heb voor weinig een Viscount DB3 op de kop getikt, leuk orgeltje (met een goede leslie simulator of echte leslie erbij is ie top denk ik), er zit een 10,5V AC adapter bij die een beetje brak is, weet iemand of deze los te koop zijn (ik heb niet zo veel zin om te gaan lopen solderen etc.), origineel is het mooist. Met wat googlen lukte het niet, mailtje naar Viscount wordt vooralsnog niet beantwoord, ook bij grotere internetstores (Thomann achtigen) kan ik hem niet vinden.

Ook nog een technisch vraagje: zit er een transpose functie op dit orgel of is hier via midi iets te rommelen met een apart keyboard of zo, ik kan nl. niets vinden over transponeren in de handleiding.

Leuk orgeltje overigens....
Ik denk dat je een 9 of een 12 volts voeding ook wel kunt gebruiken daarvoor.
Het is namelijk wisselspanning [AC] en dat word toch al vaak intern weer verwerkt tot een gelijkspanning.
Waar je denk ik wel mee komt te zitten is het vermogen wat het orgel gaat trekken.
Kijk dus eens goed hoeveel Ampere die kan leveren .
En kijk natuurlijk naar de stekker die er aan hangt...dit kan wel eens merk specifiek wezen.

Ik had hetzelfde probleem met de 10,5V AV van mijn Viscount OB3#2, ik heb deze inderdaad vervangen door een 9V DC, met een vermogen van 2A*.

Gekocht bij Radio Ster in Den Haag, zo'n winkeltje wat al sinds de prehistorie bestaat en waar de mensen actually weten waar ze het over hebben. :kimono:

Transpose verwacht ik niet dat erop zit, met de drawbars kom je natuurlijk een eind.

Edit: mmh, ik geloof zelfs 5A, kan ik helaas niet meer nakijken. Kijk even in de specs wat hij nodig heeft, voor de zekerheid.

Back