303 clones

Je hebt het dus specifiek over hardware clonen, ik heb er nooit een gehad maar ik denk dat de xoxbox het dichtst in de buurt komt. Er is ergens een site waar je ze allemaal kunt vergelijken d.m.v. audio samples.

voor mij (ook al werkt hij nu niet) de syntecno TeeBee...

Future Retro Revolution.......

Dat is niet echt een 303 clone vind ik, en die kan ook meer dan alleen 303 clonen. Ik vind het meer een instrument op zich.

+ 1

Ik heb al aardig wat clones in mijn bezit gehad....TBS303, Will Systems MAB303, MAM MB33 MKII, Future Retro Revolution....De laatste 2 heb ik nog in mijn bezit...ik moet zeggen dat de x0x het er het dichste bijkomt qua sound....de FFR trouwens ook....de MAM en MAB doen een poging. Van de Syntecno weet ik het niet staat nog op een verlanglijstje maar niet boven aan.
Maar onthoud: nix klinkt als de echte TB behalve de TB zelf. :geslaagd:

Dat is niet echt een 303 clone vind ik, en die kan ook meer dan alleen 303 clonen. Ik vind het meer een instrument op zich.

Kan zijn maar klinkt wel verdomde lekker hoor! Kan beter schreeuwen dan bv de MAB of MAM....TBS kon ook aardig bliepen.

ik heb een braintech transistorbass III
erg appart kloontje die ook een stuk meer kan dan aleen 303's clonen maar wel een erg leuke synth met een apparte sound

ik heb een braintech transistorbass III
erg appart kloontje die ook een stuk meer kan dan aleen 303's clonen maar wel een erg leuke synth met een apparte sound

Ken ik niet....wat meer info's aub..misschien plaatje? 8~

MAM voordat het internationaal ging

http://www.cykong.com/Synths/Braintec Transistorbass3/BraintecTransistorbass3.htm

Transistorbass3-Drawout-Front.gif

jups 2 vco en wat nog leuker is is dat hij intern 2 lfos hebt die je via midi kan patchen naar filter, osc,s en envelopes (daar zijn die 2 modulation knoppen voor) en de osc2 kan functioneren als subosc om je osc1 en filter te moduleren.

ik geloof dat er <1000 van zijn gemaakt de mam mb en de freebass303 zijn op de transistorbass gebaseerd aleen dan vereenvoudigd.
en van de 2 gasten achter MAM heeft hem ontworpen

Maar onthoud: nix klinkt als de echte TB behalve de TB zelf. :geslaagd:

IDD ik dacht altijd...jajajaja...wat een ophef maar toen ik er een had was ik zwaar onder de indruk van de sound die er in zat.

de x0xbox kan exact hetzelfde klinken als een tb. Daarvoor moet je wel opzoek naar de juiste transistors. Deze heb ik niet.
De Syntechno 1 (zwarte) heeft ook de juiste transistors en klinkt ook ok. Deze heb ik wel.
Verder heb ik nog een Acidlab Bombass, die heeft 2 vco's en een lfo. Klinkt niet als een tb, maar is wel een ok synthje.
En ik heb 2 echte tb's, want 1 is zoo saai.

Back