Casiotone nieuw in doos

Wphi

Analoog
Zojuist op de rommelmarkt een Casiotone 403 gevonden uit 1981 (?), nieuw in de doos :kroon: Hij zat zelfs nog in het plastic. Erg leuk om zo'n groot houten apparaat uit te pakken en tot de conclusie te komen dat het lijkt alsof-ie net uit de fabriek is komen rollen.

Voor wie 'm niet kent: het schijnt ongeveer de fullsize-keys variant van de MT60 te zijn met de looks van een 401: mooie houten bak, kilootje of 10, mooi afgewerkt, warme sound en diepe ritmebox die eerder aan oude orgels doet denken dan aan latere (ook mooie) casio-bleebbleebritmes (zoals SK-1 e.d.). Vooral de accordionsound is erg mooi. Beetje ouwe scifi-sound.

Nu nog een Arpje of een Moogje, nieuw in de doos, bijvoorbeeld op de vlooienmarkt in 's Heer Hendrikskinderen of een ander gat 8~

Toch leuk die ouwe Casiootjes. Iemand nog ideeën voor ander leuke Casio-modellen of aanverwanten? Ik heb nu de MT 400V, SK-1 (circuit bended), VL-1, SA-1 en nu dus de 403.

Zo'n 403 heb ik ook een tijdje geleden op Marktplaats gekocht. Zat niet meer in de originele doos maar is wel zo goed als nieuw; geen krasje te bekennen. Hoewel ik niet veel met keyboards heb vind ik deze toch wel leuk en ik ben blij dat ik hem heb. Er zitten bruikbare klanken in die weliswaar niet te editten zijn, maar hij is volledig polyfoon en analoog.....zo slecht is het dus niet! Zeker niet met wat fijne effecten er overheen natuurlijk. Ritmebox is inderdaad ook erg okee. Uiteraard geen MIDI of CV/gate, maar dat is niet zo gek voor zo'n ouwe bak dat ook nog eens een simpel home keyboardje is.

Grappig is overigens dat deze volgens mij in minstens 2 verschillende uitvoeringen is verschenen destijds; iets met het houtwerk dat anders is. Heb je een foto van jouw exemplaar? Als ik thuis ben zal ik van die van mij ook even een foto maken.

Vorige week overigens nog een Casio SK-1 gekocht op de markt, maar deze is kaduuk :( Kijken, of er nog wat aan te doen valt!

leuke rommelmarkt vondst, zou het ook niet kunnen laten
beginnen ze daar nu al mee in nederland?

in elk geval alweer benieuwd wat het "rommelmarkt" seizoen hier zal opleveren
Vorig jaar heb ik toch ook een keyboard of 3 bijgekocht (Concertmate 200 en wat squarewave keyboardjes)

Toch leuk die ouwe Casiootjes. Iemand nog ideeën voor ander leuke Casio-modellen of aanverwanten? Ik heb nu de MT 400V, SK-1 (circuit bended), VL-1, SA-1 en nu dus de 403.

mt400v is een te gek keyboard, zeker als je m gaat modden :P
VA10 is ook een aanrader (zit ook een soort 1 kanaals vocoder in)
is me nog niet gelukt om te benden trouwens ;{
verder de cz serie natuurlijk, en de VZ1 vind ik zelf de top van casio,
echt een kwaliteits instrument in alle opzichten

@Unic: zou leuk zijn, maar gaat helaas voorlopig niet. Te druk. Eerst meer weer eens toekomen aan muziek maken.

Die heb ik gehad in 1983 en 1984, de CT403 tesamen met de Casio MT30 en de Casio VL1. Daarmee heb ik mijn eerste muziek gemaakt onder de naam LYRA. Helaas heb ik de cassettebandjes niet meer met de muziek. De CT403 was een heel leuk apparaat met 25 geluiden en 16 ritmes, een vier octaafs klavier (niet aanslaggevoelig), met sustain en vibrato-schakelaars.

Phochos

Zojuist op de rommelmarkt een Casiotone 403 gevonden uit 1981 (?), nieuw in de doos :kroon: Hij zat zelfs nog in het plastic. Erg leuk om zo'n groot houten apparaat uit te pakken en tot de conclusie te komen dat het lijkt alsof-ie net uit de fabriek is komen rollen.

Voor wie 'm niet kent: het schijnt ongeveer de fullsize-keys variant van de MT60 te zijn met de looks van een 401: mooie houten bak, kilootje of 10, mooi afgewerkt, warme sound en diepe ritmebox die eerder aan oude orgels doet denken dan aan latere (ook mooie) casio-bleebbleebritmes (zoals SK-1 e.d.). Vooral de accordionsound is erg mooi. Beetje ouwe scifi-sound.

Nu nog een Arpje of een Moogje, nieuw in de doos, bijvoorbeeld op de vlooienmarkt in 's Heer Hendrikskinderen of een ander gat 8~

Aha, maak gewoon een fotootje en post een mp3tje, al die tekst is weinig interessant ;)

Heheh, heb ik ook nog liggen :)

Er zit zelfs een soort sequencer in toch? Die is wel te modden zodat ie te triggeren is door de 808 ofzo.. bem er wel eens aan begonnen, maar nooit afgemaakt.

afgelopen zaterdag een Casiotone 403 opgehaald . Zeer grappig ding zowel in de looks als in het geluid.
En omdat ik minder moest betalen dan wat ikzelf had geboden , heb ik beloofd er een liedje mee te maken voor de verkopers.

http://soundcloud.com/zerotens/bedankt-voor-de-casio

:P

(alle geluiden dus Casiotone 403 . zit wel een heel klein ukeleletje overheen)

Mijn dag is alvast goed! :okdan::D

Back