Kom ik dit tegen :-S

Danny

DAW-less puzzelaar °1967
Een collega van me wees me erop dat mijn muziek blijkbaar in Japan verkocht wordt. Last-FM bevat twee entries van Guy-Lian, Jewel of the Land en Jewel of the Savannah. Dit zijn inderdaad mijn creaties. Ik ken jammer genoeg geen Japans dus weet ik ook niet wat er op de site staat, maar ik zie wel bv een winkelwagentje. M.a.w. iemand zit er dus geld aan te verdienen.

Ik vind het trouwens wel straf dat blijkbaar nog niet eens de moeite wordt gedaan om een andere artiestennaam en tracktitel te kiezen.

Heeft iemand nog zulke ervaringen gehad, is er iets aan te doen (waarschijnlijk niet)?

:doei:

Attachments

• GL1.JPG
    GL1.JPG
    119,1 KB · Bekeken: 134
  • gl2.JPG
    gl2.JPG
    130,2 KB · Bekeken: 104
Wat voor mij heel goed werkte was matige tot slechte muziek maken.

Maar serieus, indien je zelf bij SABAM aangesloten bent kan je hen misschien inschakelen? Of de eigenaars van de dienst waarlangs je officieel je muziek verkoopt?

Ik heb even wat japans door een translator gehaald :

再生 30 回 (8 リスナー)
マイライブラリ(再生0回)

一言コメント0 件

0 30 times of reproduction (8 listeners) my library (0 times of reproduction) word comment

一言コメント0 件

0 word comment

このアーティストにはまだ解説がありません。書いてみませんか?

This artist doesn't yet have a commentary. Don't you write it?

ベストトラック

The best truck

もっと見る

I look more

一言ボックス

A word box

コメントを残す Last.fm にログインする か今すぐ登録(無料)。

Last. which leaves commentLog in to fm; or Register Now (free).

全 一言コメントを見る

I read all words comment

Deze pagina : http://www.lastfm.jp/music/Guy-Lian

vertaald met :

http://translation.babylon.com/Japanese/to-English/

Ik sta volgens mij ook met een aantal tracks ergens op last fm, maar meer dan een loze vermelding van tracknaam is het niet (in mijn geval)

Iig, succes met uitzoeken!

Heb je een werkend linkje naar die site ?
Anders haal die site eens door babelfish [ook mijn japans is een beetje roestig de laatste tijd].
Misschien valt het allemaal nog mee, en is het gewoon een link of wat embedded.
Dit zie je vaak bij youtube clips , die vind je ook overal op de wereld embedded terug.

[demian is mij al voor geweest] :)

Wat voor mij heel goed werkte was matige tot slechte muziek maken.

:D

Je zal zien dat je matige toch slechte muziek over een jaar of 30 helemaal de bom is. 8o

Maar misschien is dit wel een goed moment om je befaamde windows-piano-stab-foutmelding weer in je online muziek te introduceren Danny?

Dat is wel cool als je ineens populair bent in Japan.

Misschien wordt je wel de nieuwe Gerard Joling!

Ik ga sowieso eens bij SABAM horen wat zij te zeggen hebben, maar normaal is dat enkel maar binnen België dacht ik.

Voor zij die de link vroegen: http://www.lastfm.jp/music/Guy-Lian

Misschien dat die bliepkes inderdaad er opnieuw in moeten.

Blijkbaar is het in ieder geval niet zo erg, dat is waar. Maar het gaat ergens wel om het principe. Het is en blijven mijn hersenspinsels en dan is het ook niet meer dan logisch dat ik op z'n minst gecontacteerd wordt door iemand die dit wil publiceren.

Enfin, ik verwacht niet onmiddellijk dat ik over een paar jaar ineens een nominatie van "mijn soundtrack" genomineerd zie voor de oscars :dubbel: . Maar het is en blijft niet correct ... maar tja ... dat is nu eenmaal de wereld van het internet, zekerst?

Trouwens: ook bedankt voor het vertalen. Ik was er zelf nooit op gekomen om dit op zulke manier te vertalen ... weer iets bijgeleerd :eureka: .

:doei:

Ach ja je een beetje inlezen in zoiets als Last.fm is ook al teveel werk schijnbaar? Last.fm is een van de betere initatieven van de laatste 5 jaar, dat jij een winkelwagentje ziet wil nog niet zeggen dat je ook daadwerkelijk muziek verkoopt. Dit is mijn pagina op Last.fm probeer maar eens een leidje van mij te kopen, lukt je niet. http://www.last.fm/music/Ex+893

Wat hier gebeurt is dat iemand van het forum, waaronder ik, naar nummers van jou heeft geluistert via zn mp3player op zn pc, last.fm maakt voor iedere nieuwe artiest een nieuwe pagina aan, dat is dus ook emt jou gebeurt, dat jij toevallig tegen de japanse versie aanloopt is puur toeval, je kan je eigen pagina ook in het engels vinden. Je kan zelfs aangeven dat jij die artiest bent en dan zul jij royalties ontvangen voor het aantal plays op last.fm.

Ach ja, eerst maar hard schreeuwen en roepen of niet?

Dat hier voor de rest niemand Last.fm kent vind ik ook best wel euh ja... 1999?

Ik vind het wel een beetje de omgekeerde wereld, tenzij ik het concept van last.fm niet goed begrijp.

Ik bedoel: ik maak een nummer en bied dat ergens te koop aan. Jij koopt het en luistert ernaar, waardoor het op last.fm terechtkomt en daar dus gratis te beluisteren valt. Wil je daar dan royalties mee verdienen, moet je eerst zelf zeggen dat het jouw muziek is. Maar die eerste stap, het gratis aanbieden van jouw muziek, gebeurt dus ongevraagd.

Of begrijp ik het verkeerd?

ehmm..dit type sites wordt gewoon automatisch gegenereerd om hits te genereren. Heet ook wel click farming. Het zou mij heeeeeel erg verbazen als iemand werkelijk iets kan kopen op die site.

JULLIE VERGETEN DAT ER HELEMAAL NIKS DUBBEL NIKS VERKOCHT KAN WORDEN ZONDER JOU SPECIFIEKE TOESTEMMING.

en ja dat moest in caps

WORD LID REGEL EEN BEETJE LEUKE PAGE VOOR JEZELF EN JE ZULT ZIEN DAT DIT 100X LEUKER EN INTERESANTER IS DAN ALS MYSPACE, SOUNDCLOUD OF WAT DAN OOK.

en ja dat moest ook in caps.

Ik vind het wel een beetje de omgekeerde wereld, tenzij ik het concept van last.fm niet goed begrijp.

Ik bedoel: ik maak een nummer en bied dat ergens te koop aan. Jij koopt het en luistert ernaar, waardoor het op last.fm terechtkomt en daar dus gratis te beluisteren valt. Wil je daar dan royalties mee verdienen, moet je eerst zelf zeggen dat het jouw muziek is. Maar die eerste stap, het gratis aanbieden van jouw muziek, gebeurt dus ongevraagd.

Of begrijp ik het verkeerd?

Als genoeg mensen via de player naar jouw muziek luisteren zal Last.fm op die manier wel snippets van jou kunnen laten horen maar daar snap ik het probleem ook niet mee, gratis reclame.

Maar het is dus niet zo dat mensen op last.fm zonder jouw toestemming je volledige nummer kunnen beluisteren? Of wel?

Wanneer je je aanmeld als artiest bij last fm gaan ze alle tunes na die onder die naam beluisterd/verkocht kunnen worden en zal je daar royalties over ontvangen.
Nu ik deze topic zie dacht ik 'ik kijk ook weer even' inmiddels ruim 22000 plays maar nog steeds niet genoeg verdiend om uitbetaald te worden. Dus verwacht niet dat je voor die 8 plays iets gaat krijgen.

Maar die 8 plays, dat zijn dus 8 mensen die zijn volledige track konden beluisteren zonder dat de componist daar toestemming voor gegeven had? (laat staan royalties voor kreeg)

Alleen beluisteren idd. Volgens mij op max 128k. Zoals gezegd je kan wanneer je lid wordt aanspraak erop maken en desgewenst ook laten verwijderen. Ik zou me meer druk maken over al die !#$%@! russisch sites die er wel grof aan verdienen. Zodra er van mij een release op de markt is verschijnt het op die sites waar ik geen cent van zie. Russiche maffia biz en is niets aan te doen.

Ach ja als je verwacht duizenden euros te maken wat kan jou die 8 plays schelen als componist, zoals Dubcreator zegt ik zou me meer druk maken over p2p netwerken en torrentsites. Last.fm probeert juist daartussen te staan, het is een site gemaakt door en voor muziekliefhebbers, de meeste ontdekkingen voor mijzelf van de afgelopen 5jaar komen via Last.fm en de recomendantions die je daar krijgt als je gewoon een luisteraccount hebt. Het is jammer dat je tegenwoordig 3euro (ook niks eigenlijk) moet betalen om van de radio service gebruik te maken. Gelukkig houd het nog steeds mijn beluisterde nummers en statistieken bij voor noppes en zodoende ontdek ik dagelijks nieuwe muziek via Last.fm.... hoeveel vergeten jazz artiesten ik wel niet heb herontdekt via die site.

Edit: het leukste als 'artiest' op last.fm vind ik dat je heel snel direct contact hebt met mensen die jouw muziek luisteren en koel vinden. Het is een site die uitnodigt tot ontdekken en nieuwe contacten leggen. Ik stuur altijd een berichtje naar iemand als ik zie dat ze veel naar mijn beats luisteren bv.

Back