Hoe in Sylenth 1 Side Chainen

Leez

Stamgast
Met welke functie kan ik in sylenth 1 een pad/string/lead een side chain geven ?
Met de peak controller werken vind ik zo oud bollig.. weet niet of het uberhaupt kan direct in sylenth 1

TY:okdan:

Side chain doe je met compressor :)
Overigens ben ik wel benieuwd hoe je een compressor met side chain toe kan wijzen.
Als ik gewoonweg side chain inschakel hoor ik niets veranderen qua sound.
Ik doe het ook met peak control momenteel en ben benieuwd hoe dit met compressor klinkt.
Dusja, ik sluit me aan bij jou vraag.

Sidechainen kan ook bv met een filter of een gate. Welke DAW gebruik je? Misschien is het daar wel een stuk makkelijker

Fl studio, mja ok dan maar met een compressor :), als vanouds..

Dit is met side chain en compressor >

Heey Leez en Ronaldoz!

Probeer de gratis plugin Sidekick v3 eens!
Hiermee kun je elke bron aan elke andere bron sidechainen.

Mocht je er niet uitkomen dan laat maar weten!

Wat je ook kunt proberen is met de attack van je volume envelop stoeien, kun je sidechain achtige geluiden nabootsen.

Edit: Kijk eens aan, ik had hem nog in een backup staan, als-jullie-blieft 8)

Attachments

• SideKickv3.zip
    241,7 KB · Bekeken: 128
Laatst gewijzigd:
De peak controller is één manier om het te doen.

Met de recentere versies van FL Studio heb je een side-chain feature in de mixer.

Tutorial:

De peak controller is één manier om het te doen.

Met de recentere versies van FL Studio heb je een side-chain feature in de mixer.

Tutorial:
YouTube- FL Studio 9 Side Chaining

Da's een mooie manier zeg! Vooral aan het eind hoe je de volume reductie van het gitaar kanaal terugziet in die witte lijn. Weet iemand of zoiets ook mogelijk is in Cubase 5? Niet sidechainen met de standaard comp, maar dat je het zo visueel maakt als in het getoonde filmpje?

Bedankt voor de file maar blijf lekker bij de compressor peak controller en de oldschool manier :P

Zo, ik was deze even zoek.
Bedankt voor de hulp.
Heb een aantal manieren uitgeprobeerd en moet zeggen dat datgene wat Leez aangeeft nog steeds favo is.
Al snap ik nog steeds niet hoe ik een compressor als side chain kan gebruiken, als daar een functie speciaal voor is met de compressor.
Want ik kan niet opmerken dat er een bron aangegeven kan worden, of wordt alles wat er binnenkomt via routing dan ge side chained?

Oke, nieuwe post.
Ik denk dat je op deze manier, ook kunt side chainen. Door je tracks te routen.
Je route gewoon elk kanaal naar bv. insert 20 en daar zet je dus een compressor op.
Net als op de master, tenminste ik doe dat wel.
Wat er gebeurd, is dat al je audio sowieso bij de master uitkomt, maar ook nog eens bij insert 20.

Edit: Trouwens, je kunt denk ik zo Sylenth direct naar de insert van de kick routen.
Bv. track van de kick wordt naar instert 1 gestuurd en de track van Sylenth naar insert 3.
Vervolgens route je insert 3 naar insert 1.
Maar goed, ik zou eens flink experimenteren daarmee.

Laatst gewijzigd:
Bedankt voor de file maar blijf lekker bij de compressor peak controller en de oldschool manier :P

Ik word nu toch wel benieuwd naar wat je nou eigenlijk voor manier had geaccepteerd naast de peak controller manier.

Een knopje in Sylenth zelf? Het audiopad volgend naar compressor...hoe zou dat moeten gaan werken?

:?

Back