Trigger (accent) naar CV

Kneelz

Reuzebonk
ik heb een vraagje en ik denk ik zet hem mooi hiertussen...

ik heb dus een yamaha cs10 met cv/trigger en een MFOS minisynth met cv/trigger (of gate wat kan het verekken)

beide kan ik ze mooi triggeren met mijn korg kpr77 maar ik wil de CV's ook graag gebruiken. Nou kan ik ze natuurlijk aan elkaar hangen maar dan moet ik nog via met toetsen werken en dan vindt ik niet echt zo interessant.

Nou dacht ik misschien kan ik een van de twee triggers gebruiken om bijv. mijn cs10 te triggeren en de andere trigger gebruiken op de CV. Met accent kan ik dan twee voltage verschillen maken om 2 toonhoogtes te maken. (in Reason had ik het namelijk even uitgeprobeerd en daarin lukte het wel)

A)
Is dat mogelijk?

B)
Zo niet, is er een andere low (of no) budget manier om in mijn situatie de CV 'electronisch' te veranderen?

Verder heb ik nog een tr505 die als master dient om een novation drumstation aan te sturen, die de korg synct...ennuhh...een korg poly61 maar die doet dus niet mee (kan wel arp triggeren maar die heeft niks met cv te doen) en misschien de sherman FB2 die ik zojuist heb gekocht...dat die iets kan.

C)
Of kan ik hiervoor het beste een stepseq. halen? midi -> CV werkt denk ik niet echt want ik heb alleen op de tr505 midi en dan kan ik dus niet kiezen hoe ik de CV laat lopen omdat ik die al gebruik voor me drums.

Alvast bedankt!

en

:okdan:TE GEK

Laatst gewijzigd:
D)
Zat ik ook nog te denken om een audiosignaal te gebruiken (is dat mogelijk?) bijvoorbeeld uit de korg kpr77 output en naar CV of is dat voltage niet goed?

Ik kies voor optie C.

EN voor optie B, want als je die Minisynth in elkaar hebt gekregen wordt het tijd dat je een sequencertje gaat bouwen. Ze zijn goedkoop en makkelijk te doen. MFOS heeft een leuke en kijk eens naar de Baby10

gewoon een leuk goedkoop cv gate doosje kopen voor 50 eu hebje zal

wordtje blijvan

:okdan:

ofsoon cv gate mfb doosje tsjekken

zo'n midi to cv/gate had ik al naar zitten kijken maar ik vraag me af of dit handig is want dat gebruik ik de TR505 voor drums te midi-jun en dan loopt die cv altijd gelijk met me keuze voor me drums...en ik kon ze niet ZO goedkoop vinden, welke merken zijn haalbaar voor 50 euro denk je?

Stepseq. wil ik ook nog gaan maken voor me MFOS lijkt me gwn leuk om te doen en vooral ook het gevoel dat je het zelf hebt gefabriceerd dusja...voor de toekomst

Buiten dat...ik ben broke as f.ck door wat overbodige aankopen dus ik wilde eigenlijk een low (1 euro) tot no budget oplossing vandaar dat ik met dat idee van accent triggers kwam...

Ik ga het vanavond gewoon uitproberen...gooi ook meteen wat audiosignaal erin, kijken wat het daarmee doet (kan toch geen kwaad?)
Helaas kan ik me PC niet syncen met me hardware want anders kun je best gemakkelijk een soort van CV toch (je hoeft toch alleen een voltage (0-5V?) verschil te creeren?

waveterminal 192L
dus geen coupled DC output DENK ik

was sowieso een slimme aankoop die waveterminal, 3x stereo out en 1 in
had het liever andersom gezien achteraf...
maar die kaart kocht ik zo bij me computer en deed toen alleen nog maar met DAW...

heb niks aan al die outputs.

edit. net ff me korg kpr erop aangesloten, werkt wel als ik hem trigger via de tom en dan de mix gebruik als CV, de toms en snare klinken dan het meest zuiver (die kan ik ook pitchen nog) maar echt niet zuiver genoeg helaas...als ik nou iets heb met meer zuivere tonen die ik kan pitchen/decayen en syncen dan moet het eigenlijk WEL lukken verwacht ik. Maar goed

Laatst gewijzigd:
Vet!

sherman nu 2 dagen in huis en ik denk dat ik morge toch maar eens aan de handleiding begin...

maar met die ADSR uitgang is echt wel even een verademing in doe zoektocht naar een CV mogelijkheid... Leuke mogelijkheden nu!

Ga gewoon lekker pluggen en freaken, komen meestal de leukste dingen uit..

En dan wat audio hier dumpen zodat we kunnen horen wat je kan doen met minimale middelen:ja:

Back