Anyware Instruments Tinysizer

Van Matrixsynth > http://matrixsynth.blogspot.com/2010/03/anyware-instruments-tinysizer.html, die 't weer had via http://www.sequencer.de/syns/anyware/Tinysizer.html (ere wie ere toekomt)

attachment.php

Monofoon, monotimbraal
42 knoppen, 350 patchplaatsen
3 sub-oscillators, de 3e pakt het signaal van de 25% puls van VCO 2
MIDI
CV -> resonantie is mogelijk
Pulsbreedte van de golfvorm instelbaar voor zowel VCO als LFO
2x ADSR
1x Envelope Follower
4x VCA
3x LFO
6 Audio
MIDI
Sample & Hold
White & pink noise
1x Hall DSP (Reverb, Delay) Mono -> Stereo
2x Mix, Distortion, Inverter 1x
Multimode Filter 12dB/Oct – Oberheim Style - alle modi hebben aparte outputs.

Attachments

• tiny_tiny.jpg
    tiny_tiny.jpg
    145,1 KB · Bekeken: 138
Laatst gewijzigd:
Wat een speelgoed zeg...........dat patch veld gaat echt helemaal nergens over.

Zou leuk zijn als dit 400,- ofzo kostte, maar dit slaat nergens op.

of een keuze in t synthje gewoon en een versie met [kut patchoing los erby ...
met een xtra price

1600 is wel best prijzig want erisveel tekoop indie range

t concept meot eerst maars aanslaan ..
voorlopig niet hier ?

Nadeel van dit soort patch principe zijn de draden wie je er voor gebruikt.
Dit is dus standaard stug draad ....en dat kan dus na een paar keer buigen, knappen.
En als er een draadje vast zit in zo'n contact heb je het er niet snel weer uit.
Dit principe van patchen had ik overigens ook al bij mijn k1m mod toegepast.
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=111964&highlight=k1m
Ik had er eigenlijk patent op moeten vragen :(

Van Matrixsynth > http://matrixsynth.blogspot.com/2010/03/anyware-instruments-tinysizer.html, die 't weer had via http://www.sequencer.de/syns/anyware/Tinysizer.html (ere wie ere toekomt)

attachment.php

Monofoon, monotimbraal
42 knoppen, 350 patchplaatsen
3 sub-oscillators, de 3e pakt het signaal van de 25% puls van VCO 2
MIDI
CV -> resonantie is mogelijk
Pulsbreedte van de golfvorm instelbaar voor zowel VCO als LFO
2x ADSR
1x Envelope Follower
4x VCA
3x LFO
6 Audio
MIDI
Sample & Hold
White & pink noise
1x Hall DSP (Reverb, Delay) Mono -> Stereo
2x Mix, Distortion, Inverter 1x
Multimode Filter 12dB/Oct – Oberheim Style - alle modi hebben aparte outputs.

discontinued ..???

Nadeel van dit soort patch principe zijn de draden wie je er voor gebruikt.
Dit is dus standaard stug draad ....en dat kan dus na een paar keer buigen, knappen.
En als er een draadje vast zit in zo'n contact heb je het er niet snel weer uit.
Dit principe van patchen had ik overigens ook al bij mijn k1m mod toegepast.
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=111964&highlight=k1m
Ik had er eigenlijk patent op moeten vragen :(

hehe
leuk voor idd een klein project ..met andere synths samen laten werken niet!!
1299.- stonde proto price poe poe

Ik heb hem nu bijna een maand en hij bevalt me prima. Het patchen is even wennen en wiebelen maar ik weet mijn weg inmiddels te vinden. Klank is erg fijn!

Ziet er uit (en klinkt me in de oren) als een opgevoerde SEMtex. Logisch ook, zelfde bouwer.
Op zich lollig en niets mis mee, en de prijs is niet te gek, maar je moet er wel echt zin in hebben dat gepriegel met die draadjes.
Is natuurlijk ook niet 'echt' modulair maar semi-modulair en wat lastiger te integreren met ander modulair spul mocht je meer willen. D.w.z. Je zit een beetje vast aan de setup die je hier krijgt. Is hier niet slecht of enorm beperkt, maar de lol van modulair is toch vaak gekke / andere modules die wat verder af zitten van het gebruikelijke. Deze synth is toch wel 'n tikje behoudend als het gaat om componenten.
Maar wel leuk om mee te beginnen en dan al genoeg te patchen te hebben, en/of als je het bij 1 kast(je) wil houden.

Een speaker erin en ik was ervoor gegaan

Mja. Kleiner is niet altijd beter.
Een boel plezier van het modulaire zit 'm toch ook in het hands-on verhaal.
En dan te bedenken dat er genoeg mensn zijn die Eurorack al te krap vinden voor prettig gebruik.
Intellijel is er trouwens aardig van terug gekomen, die zat vroeger ook zo nadrukkelijk in het miniatuur kamp...

Naja. Ik begrijp dat de MIDI nog steeds dezelfde ouwe Papareil kit is als bij de Semtex. Redelijk gammel dus, crasht bijzonder snel als je er geen MIDI filter voor zet tegen bijv. sysex strings en grotere hoeveelheden control change messages.

Puur over de Semtex sprekend (zie inderdaad bevestiging dat meerdere componenten zijn gedeeld) vond ik het een leuk ding, maar wel erg 'schel', heel typisch. Ik hoor dat terug in de Tinysizer demo's. Leuk voor SFX, voor muzikaal gebruik moet je er wel op letten.

En sinds wanneer maakt populariteit nou iets uit?
Moet je eerst van andere mensen horen of iets goed is, en dat nu juist van het menigmaal door jou beschimpte publiek hier op het Synthforum? Wat een gotspe :D

Je zou zelf ook kunnen Googlen, het web staat vol ervaringen met deze synth.
Greatsynthesizers, Muff's, Gearslutz (oh nee, daar mocht je al niet meer komen...) etc.

Koop anders gewoon een Volca. Heel populair. Genoeg mensen die er hier over praten.
Niks voor jou dat modular, dan moet je je eigen mening kunnen vormen en je over angsten en vooroordelen kunnen heenzetten. Niemand die je hand gaat vasthouden, in ieder geval.
Succes met je beslissing! :okdan:

gearslutz mag ik wel komen maar kies ervoor er niet meer te komen.

ik bedoel dat meestal populair toch een aanduiding is van kwaliteit of betrouwbaarheid

haha mening vormen kan ik wel (vandaar mijn ban en die had jij niet....) alleen het hoeft niet per se duur te zijn

Ik heb hem verkocht om iets te kunnen kopen wat je niet elke dag tegen komt. Ook met in het achterhoofd dat ik zo weer een nieuwe zou kunnen bestellen mocht ik hem gaan missen. Dat heb ik nog niet gedaan maar soms denk ik er wel aan. Hij klinkt erg goed en is redelijk flexibel. Het minipatchen is echt wel te doen en de fx zijn een leuke en bruikbare toevoeging. Jammer dat hij maar 1 filter heeft (al kun je de slew natuurlijk ook als simpel filter gebruiken) en er mochten nog wel 1 of 2 AD generators bij. Toch wel een cool bakkie!

1200 euro is wel prijzig voor iets kleins idd...
een cwejman of doepfer a100 zal toch wel hetzelfde kunnen?

ik bedoel dat meestal populair toch een aanduiding is van kwaliteit of betrouwbaarheid

Geweldig, dat ik dat nog mag lezen. Die houden we erin! :okdan:

1200 euro is wel prijzig voor iets kleins idd...
een cwejman of doepfer a100 zal toch wel hetzelfde kunnen?

Ja hoor. De SEM sound met wat uitgebreidere config en een paar utilities en extra's, geen probleem.
Niet persé Cwejman (ander klank karakter) maar er is zat in die richting.
Alleen eh... 1200 euro budget? Dan zou ik het maar bij een simpele config houden (niet veel uitgebreider dan deze Tinysizer), en Cwejman uit het hoofd zetten.
Als je zelf al eens de moeite had genomen om een vergelijkbare configuratie bij elkaar te klikken in Modulargrid, had je dat ook al kunnen weten. Al eens opgezocht wat een kast en voeding kosten?

Hiero, ken je lachen... http://www.modulargrid.net/e/racks/view/102454 - de prijs (zonder behuizing) staat er eenvoudigweg al helemaal voor je opgeteld bij.

En dan heb je geen midi, geen echte s/h, 1 lfo minder, geen slew/glide en geen digitale fx..... in vergelijking met Tiny :)

maar die kleine patchpuntjes zijn wel eng klein en breekbaar

Alles ken kapot. Uiteindelijk eindig je zelf ook in kist of urn.
Da's helaas de enige zekerheid die ik je kan bieden.

Doe nou maar die Volca, joh...

Back