WIE GEBRUIKT ER HIER MAXFORLIVE?

Ik denk niet dat er een duidelijke focus komt op een bepaalde controller. Aangezien iedereen een andere controller heeft is dit niet te doen. Ik kan wel tips en advies geven over bepaalde controllers zoals de APC40, LauchPad of Monome.

Het is van belang dat je eerst weet hoe max werkt en hoe dit in relatie staat tot Ableton voordat je bv een APC40 kunt aansturen/integreren. Daar zal dan ook de focus van de workshop liggen.

Ik ben wellicht wat praktisch hierin, heb M4L gekocht omdat ik de APC-aansturing moet wijzigen en dit enkel kan in M4L. Mijn voornaamste doel is dus het bouwen van een nieuwe preset en het begrijpen van de basis hiervan zodat ik kan troubleshooten. Uiteraard wil ik ook van de hoed en de rand weten wat de rest van M4L aangaat, maar dat is voor mij professioneel gezien even van een ondergeschikt belang...

Klopt. Ideaal lijkt me echter een combi van lessen met een goed deel over de APC wat toch Ableton's native controller is. Maar ik ga er even over dubben, qua lessen(en googlen voor een app, maar volgens mij ben ik de enige "traditionele" dj met ableton en ga ik daar weinig voor vinden...)

Volgens mij zijn er diverse apps die je in staat stelt om de data van de APC40 te routen naar andere functies. Het probleem is dat deze vaak javascript gebaseert zijn...ook de versies in M4L dus kun je er weinig aan editen. Of je kunt natuurlijk in javascript duiken maar persoonlijk vind ik dat musikant onvriendelijk. Maw je bouwt niet even snel een sequencer of synthje in JS.

BTW er zijn veel monome apps die je kunt ombouwen voor je APC40. Heb je daar al naar gekeken?

Wat ik wil is wellicht te specifiek, maar niet heel omslachtig. Ik gebruik geen track control dus ik wil twee device controls. De rest moet volledig default blijven. De track en device-control zijn qua knoppenopbouw identiek dus de hardware is al 100% ok.

Oh, ik ben geloof ik de thread aan het kapen. Excuus, en mn punt is helder zo :D

Wat ik wil is wellicht te specifiek, maar niet heel omslachtig. Ik gebruik geen track control dus ik wil twee device controls. De rest moet volledig default blijven. De track en device-control zijn qua knoppenopbouw identiek dus de hardware is al 100% ok.

vanaf 6.30 min gaat het over de vc1 preset misschien dat het wat is!!!!

Ik gebruik M4L om controllers te maken voor m'n hardware synths. Ik ben op zich niet erg geïnteresseerd in een workshop omdat ik de bijgeleverde documentatie wel begrijpbaar vind en M4L niet gebruik om dingen van scratch te bouwen.
Tegen de tijd dat ik echt tegen onoplosbare problemen aan ga lopen zou een specifieke 'advanced' workshop misschien wel interessant zijn.

ik zou graag een spectrum analyzer met meerdere inputs maken....echter M4l staat het niet toe dat een audio signaal van de ene patch naar de andere wordt gestuurd....iemand misschien een idee voor een workaround?

ik zou graag een spectrum analyzer met meerdere inputs maken....echter M4l staat het niet toe dat een audio signaal van de ene patch naar de andere wordt gestuurd....iemand misschien een idee voor een workaround?
dat is voor mij ook een zware beperking. ik ben gewend van meer-kanaals projecten te doen met max en in m4l wordt dit beperkt door de kanaal structuur van live. heb volgens mij ergens gelezen dat ze vrije audio routing willen toevoegen aan een latere update maar dat het geen eenvoudige technische issue is.

Oorspronkelijk geplaatst door L56 Bekijk bericht
ikke niet. Om het feit dat je M4L patches niet kunt delen met niet M4L gebruikers. Lame! Maar dat is een andere discussie.

Het zou best eens kunnen dat daar in de toekomst iets aan gaat veranderen.

wat weet jij wat wij niet weten? :)

het zou mooi zijn als we een max voor steinberg/sonar/pro-tools krijgen... maar ik denk eigenlijk dat het voorlopig een verkooppunt van ableton is (en ze het dus niet toe zullen staan dat er andere versies komen, anders hadden ze de vst niet van de markt gehaald)

Dat was er wel tot voor kort, namelijk....Pluggo!!!!! Veel mensen hebben het links laten liggen maar het was en is een krachtige bundel waar je mbv max/msp zelf ook plugins voor kon maken. Kan overigens nog steeds maar het wordt niet meer verder ontwikkeld.

Cycling '74 heeft aangegeven dat ze het te veel werk vonden om alle platformen te ondersteunen. Echt jammer maar ben blij dat het nu geintegreerd zit in Ableton. Echt een stap voorwaards in de elektronische muziek en een vorm van een standaard.

dat bedoel ik ook... dat het te veel werk is lijkt me een verkoop praatje. vst is vst, ongeacht de host (op misschien een bug in een enkele host na). ze hebben gewoon een deal gesloten met ableton.

als vst kon het niet met reaktor concureren en nu is het opeens hot en cool :) met het verkoop apparaat van ableton erachter.

en ableton hebben een feature die niemand anders heeft "out of the box"... win win in principe.

Pluggo is/was een vst bundel en die zou nog makkelijk op meerdere platform kunnen draaien alleen max 4 live is denk ik moeilijker te realiseren voor meerdere platforms.

Live 8 zit op dit moment nog steeds vol met bugs en dat heeft volgens mij te maken met max 4 live integratie.(net 8.1.3 geïnstalleerd tot nu toe nog geen crashes)

Ontopic: Ik wil mij wel opgeven voor de cursus
(als de prijs niet veel duurder wordt en de datum mij uitkomt)

Back