WIE GEBRUIKT ER HIER MAXFORLIVE?

Is een soort plugin voor Ableton Live waarmee je in staat bent om zelf je plugins (FX, Synths, Samplers, Midi FX, Controllers, Sequencers) kunt bouwen in Ableton. Het vergroot de functionaliteit van Ableton enorm. Het is gebaseerd op MaxMSP van Cycling '74.

Meer info:

http://www.ableton.com/maxforlive

Is een soort plugin voor Ableton Live waarmee je in staat bent om zelf je plugins (FX, Synths, Samplers, Midi FX, Controllers, Sequencers) kunt bouwen in Ableton. Het vergroot de functionaliteit van Ableton enorm. Het is gebaseerd op MaxMSP van Cycling '74.
sterker nog: het IS max verpakt in een live device, en met toegang tot de live API.

ik werkte al jaren met max en live in parallel (midi en audio over en weer sturen). deze integratie is een waar godsgeschenk voor mij!

Ik heb m4l en ben een beginner...dit zou wel eens interessant kunnen zijn, kun je mischien iets meer vertellen over wat er dan zoal behandeld zou worden?

ikke niet. Om het feit dat je M4L patches niet kunt delen met niet M4L gebruikers. Lame! Maar dat is een andere discussie.

Ik heb m4l en ben een beginner...dit zou wel eens interessant kunnen zijn, kun je mischien iets meer vertellen over wat er dan zoal behandeld zou worden?

De bedoeling is om in 4 dagen tijd je de kennis en knowhow te geven die nodig is om een m4l plugin te bouwen. Instruments, FX, MIDI e.d. passeren de revue. Je krijgt tips hoe je op een handige manier kleine apps kunt bouwen zodat je deze in meerdere apps kunt gebruiken. Te veel om op te noemen. Daarnaast kun je alles vragen op het gebied van MaxMSP wat je niet begrijpt.

Je kijgt van mij ook een berg tutorials en hulp apps die je kunt gebruiken om snel een plugin te bouwen. Nogmaals...te veel om op te noemen.

Hier is enkel interesse als de APC op het programma staat. Nog niet definitief overigens, qua tijd, geld etc moet het wel passen uiteraard.

Back