Verschil, ervaringen Waldorf Microwave en Waldorf Xt

Harry Turtle

Gecanceld en verketterd
Hoi,
In hoeverre is het klank verschil anders van de microwave tov de xt?
Ervaringen iemand?

Microwave 1 heeft een analoog filter. Maar wat zijn eigenlijk de nadelen van deze bak tov Microwave 2? behalve dat hij niet hands on is...

Ik kan hem voor een laag bedrag over nemen en het lijkt me een enorme aanvulling als rack in mijn studio.

Dank alvast.

Ik heb met zowel de XT als de MW1 gespeeld (revision A). Beiden hebben de Waldorf wavetable sound, maar ze klinken toch ook weer heel verschillend. De MW1 is naar mijn mening beter in het laag en klinkt iets rauwer, 'dreckiger'. De XT is genuanceerder en klinischer en heeft filters die de MW1 niet heeft. Persoonlijk vind ik de MW karakteristieker, maar de XT programmeert veel fijner en is complexer. Het mooist lijkt me de XT door een analoog filter te sturen of een buizenamp. Als je voor een leuke prijs een MW1 kan bemachtigen, zou ik dat zeker doen!

Verschil in sound MW1 en XT (XT is MW2 met knoppen):

Er is ook trouwens ook een klein verschil tussen de MW1 rev A en MW1 rev B:

http://faq.waldorfian.info/mw1-inside.html

Als je de MW1 met een computer editor wilt programmeren (zeker aan te bevelen); check even of de OS dat toelaat (je moet dan OS2 hebben).

top man. had dit filmpje al ontdekt.
het is de b revision die ik koop voor 250 euro.
nah dat is een mooie aanvulling. :D

idd de editor van de xt is super vet. maar ik ga voor klank denk ik.
even een goede editor vinden. hopelijk is die er voor de mac.
vast wel.

iig bedankt.

Programmeren is best goed te doen, zolang je weet waar je de parameters kunt vinden. Probeer SoundDiver er bij te vinden, dat vond ik de vetste wavetable editor.

250 is echt niet veel geld.

Back