'iMac-audio' vs 'externe audio-interface'

'iMac-audio' vs 'externe audio-interface'

• 'iMac's audio'

Stemmen: 2 10,5%
  • Firewire of USB audio interfaces

Stemmen: 13 68,4%
  • Anders namelijk....

Stemmen: 4 21,1%

• Totaal aantal stemmers
    19

Norphe

Ingeburgerd
Wat is beter?

De nieuwe iMac heeft een goede soundcard. Het geluid dat ik er op op neem is goed. Ik hoor geen ruis. Afspelen is ook goed. En bovenal: Het werkt altijd probleemloos van 44,100 tot 96,000Khz.

Waarom zou een audio interface beter zijn?
Ik heb er nu een paar geprobeerd en heb veel problemen ondervonden met die dingen op zowel pc en mac, dan wordt de firewire verbinding weer niet herkend wegens incompatibiliteit, dan is het weer een aardlus probleem, dan is het alleen mono monitorring, dan krijg ik de latency weer niet goed, tis altijd wat met die dingen.

Is het gek om gewoon met de on board geluidskaart van een nieuwe iMac te gaan werken en een analoog mixertje i.p.v. met een audio interface?

Ik ben benieuwd naar de meningen.

overview_hero1_20091020.png

het kan wel, echter m'n geluidskaart ( rme) klinkt beter, heeft meer in en uitgangen en een lagere latency

Is het gek om gewoon met de on board geluidskaart van een nieuwe iMac te gaan werken en een analoog mixertje i.p.v. met een audio interface?

Dat ligt helemaal aan je wensenpakket!
Als je begint en lage verwachtingen hebt is alles prima,..
Naarmate je meer wilt loop je steeds vaker tegen de lamp!

Ik heb de Playback Latency in Native instruments/Maschine even getest op mijn iMac. Die kan ik op 32 samples zetten. (input-2ms processing0.7ms output1.8ms overall4.5ms) `;

Ik heb allleen wel heel zacht rare geluidjes als ik mijn muis scroll ( ook bij geen programma's draaien) ( bluetooth muis)

da's weinig.
zou zeggen gebruik het gewoon , mocht je behoefte hebben aan een nog beter geluid en/of meer in/uitgangen kan je altijd "upgraden"

images
images
images

Deze heb ik tot nu toe gehad... allemaal niks. Misschien is de tc-konnect wel geschikt voor deze imac maar die had ik toen nog niet. Multiple channel input ga ik zeker wel missen . Maar ik ga het proberen. Dan maar 1 voor 1 opnemen. Ben het geklooi met audio interfaces zat. Meer aan het proberen en klooien met setting geweest afgelopen jaar dan productief bezig geweest.

wat was het probleem?
heb zelf emu 0202 gebruikt, beter geluid dan van de imac, latency niet echt heel bijzonder, en nu heb ik ff400 ,echt toch een klasse beter qua geluid en prima latency.
beiden waren qua instalatie en draaien zonder noemenswaardige problemen

wat was het probleem?
tc-konnect live: incompatible firewirechipset met de hp pavilion laptop
digidesign m-box: niet standalone te gebruiken, direct monitoring alleen in mono
m-audio nrv10: aardlus probleem (high pitch noise) met iMac

ik ben momenteel op zoek naar een vervanger voor de nrv.
ik zoek iets wat ook standalone is te gebruiken, eq is leuk, efx ook handig, +-8 ch.. multiple in naar DAW.

Laatst gewijzigd:
Ik verkies de interne van een iMac boven een hele reeks low-budget, en zelfs medium-budget kaarten hoor. Waar ik zelf goede ervaringen mee heb aan Macs zijn MOTU interfaces. Ik wil geen discussie verder hahaha want over iedere kaart hebben verschillende mensen net zoveel voor's als tegens maar dit is mijn ervaring. Ligt ook een beetje aan wat je ermee doet en wat je vraagt van en zoekt in een interface.

apogeeduet2.jpg

Al eens over een apogee duet gedacht?:)

Al eens over een apogee duet gedacht?

De Ensemble zou dat in dit geval worden en ik ben er erg blij mee. De Duet draait nu bij mijn vriendin aan haar Macbookje, ook probleemloos van installatie tot aan gebruik en software.

ik ben momenteel op zoek naar een vervanger voor de nrv.
ik zoek iets wat ook standalone is te gebruiken, eq is leuk, efx ook handig, +-8 ch.. multiple in naar DAW.

Sorry man, had niet goed gelezen nog vandaar mijn post. Maar in dit geval check zeker ff een MOTU als de 828mk3 of 896mk3 of Traveler-mk3. Een bewezen combi ook als je kijkt naar de grote systemen die meereizen met veel tours en bands, en in mijn nederige rackje hahaha

Ik wil geen discussie verder hahaha want over iedere kaart hebben verschillende mensen net zoveel voor's als tegens maar dit is mijn ervaring. Ligt ook een beetje aan wat je ermee doet en wat je vraagt van en zoekt in een interface.

Inderdaad. Ik vind het een beetje een onzin-verhaal, want hoe kun je nou zeggen "allemaal nix" over geluidskaarten die voor velen de perfecte oplossing zijn, zoals die Mbox voor mij. Waarmee ik niet wil zeggen dat de onboard kaart van de iMac niet goed is, die Applekaartjes zijn prima (zelfs die in mijn oude MacBook al).

want hoe kun je nou zeggen "allemaal nix"
Ik bedoel dit was voor mij allemaal nix alhoewel de m-audio gewoon een gaar ding lijkt te zijn kwa voeding en firewire als ik het zo op het support forum lees van m-audio. (of moet ik dat niet zeggen:-P ik heb ' m net op sf-marktplaats gezetmaarre voor de mensen die dit nog lezen..en toevallig op nrv10 zoeken... op een laptop doet ie het wel goed, het ligt echt aan de aarding die heb je op een laptop niet en dit verhelpt het aardlus probleem)

dit lijkt me wel wat:
Moto-Ultralite-MK3-Hybrid.jpg

de ensemble ook wel maar deze motu is een stuk goedkoper.
Al ben ik nog steeds bang voor een aardlus probleem met dit ding, net als de NRV... zie voeding motu=ongeaard.

Laatst gewijzigd:
Duet !
Gisteren op de musikmesse bij verschillende stands gehoord dat Apogee de beste geluidskaarten heeft. Desnoods iets meer uitgeven dan de motu :)

Duet !
Gisteren op de musikmesse bij verschillende stands gehoord dat Apogee de beste geluidskaarten heeft. Desnoods iets meer uitgeven dan de motu :)

Ik geloof best dat die Apogee goede kaarten zijn, maar een goede kaart is pas een goede kaart voor mij als ik er zelf goede ervaring mee heb. En dan zou de hele Messe hem mogen afkraken.

Gisteren op de musikmesse bij verschillende stands gehoord dat Apogee de beste geluidskaarten heeft. Desnoods iets meer uitgeven dan de motu

Is dat je verteld op verschillende stands, of heb je hem getest op verschillende stands ;-)

ikzelf heb een macbook en Native Instruments Audio 8 en ik moet zeggen dat als je gewoon stereo wil afluisteren de interne geluidskaart voldoende is. Ook de latency doet niet (veel) onder voor de externe geluidskaarten die ik al geprobeerd heb.
Ik kom van Windows laptops waar de ingebouwde kaarten gewoon plain onbruikbaar zijn als je met VST's werkt, dus wat dat betreft vind ik zo'n Mac toch wel een ferme stap vooruit, ik kan best met énkel mn Mac op mn schoot wat muziek maken zonder nog via USB of Fireware een kaart te moéten aansluiten.

Back