Virus Ti opstartprobleem

bassdealer

Nieuwkomer
Hoi, ben al een tijd niet meer op het forum geweest, maar doe het nu toch omdat ik tegen een groot probleem aanloop.

Ik heb namelijk een tweedehands virus Ti gekocht. Ik heb vervolgens de nieuwste software gedownload van de acces site. Vervolgens ga ik alles instaleren, maar halverwege de installatie geeft hij 'error code 303' aan. Vervolgens heb ik een eerdere patch gedownload, maar dan geeft hij dezelfde code aan.

Als ik dan vervolgens in cubase naar vst intruments ga, geeft hij wel acces music aan, maar vervolgens geeft hij als diagnose dat hij geen virus ti kan vinden

Weet iemand hier hoe dat komt, of heeft iemand het al eens meegemaakt? graag hoor ik ervan, want ik heb dat ding net gekocht en kan er gewoon geen geluid uit krijgen.

HELP

Bij voorbaat dank!!!

Even de stroom 20 sec. van de TI afhalen....en wederom opstarten met de [EXIT] toets ingehouden.

Je zult nu opstarten in de BIOS mode waardoor je wederom kunt proberen de OS correct te installeren via de Virus Control Center.

Thx voor je reactie, maar ik snap niet geheel wat je nu bedoeld....wanneer moet ik de s room eraf halen. Als ik de foutmelding krijg? En je zegt dat ik dan opstart in de biosmode van de virus.Hoe moet ik vandaaruit dan de OS correct instaleren? Bij voorbaat dank

Ik denk dat je eerst moet zorgen dat de software en OS in de Virus zonder problemen wordt geinstalleerd, anders gaat het nooit werken

1. Zorg ervoor dat alle software en drivers vanaf de PC worden gedeinstalleerd
2. Forceer de Virus in update mode (Houdt de exit button ingedrukt tijdens opstarten)
3. Run de software installer (welke versie je maar wilt)
4. Nadat de software is geinstalleerd en de Virus is geupdate, verwijder je de stroomkabel 30 sec.
5. Start de Virus op terwijl je de ARP-edit button ingedrukt houd (Dit reset de Virus)

De methode die Rodmansan heeft beschreven, dus via "virus control center" zou ook moeten werken

Cheers

Laatst gewijzigd:
Hoi, bedankt voor de hulp, alleen, hij doet het nog steeds niet.
Ik heb alle software ervan afgehaald, en begin met de upate te installeren. Vervolgens vraagt hij om de virus, die zet ik aan en druk op exit. Dan geeft hij idd aan dat hij naar de update mode gaat, maar halverwege de installatie geeft hij weer aan dat 303 error - you're virus cannot be updated. en dan geeft hij aan dat de updat klaar is, maar in cubase geeft hij wederom aan dat ie de virus niet kan vinden. Wat doe ik hier fout???

In principe moet de virus aanstaan voordat je gaat installeren en updaten volgens mij, maar goed, hij gaat wel updaten, maar stopt er halverwege mee, dus daar zal het niet aan liggen.

Al geprobeerd via Virus Control Center (te vinden onder je programs en niet te verwarren met Virus Control) te updaten?

Ander zou ik het ook niet weten.

wat ik nog begrijp uit jouw verhaal: als de TI zonder USB connectie wordt gestart, welke melding staat er dan in het display? Gaat de virus direct in update mode? Welke OS is geinstalleerd?

Even voor de duidelijkheid:
Als je naar een nieuwer OS gaat, hoef je de Virus niet (per se) in "update mode" te forceren. Na de installatie van de drivers en software op de PC, zet de " installer" hem zelf in update mode.
Als je van een nieuw naar ouder OS gaat moet je hem wel in update mode forceren.

Ik heb zelf alleen ervaring met een PC. In dit geval zet je eerst de Virus aan en begin je daarna met de installatie. Persoonlijk heb ik hem dan al aan USB hangen. Tijdens de installatie wordt er iets gevraagd om hem aan te sluiten op USB. Ik verwijder dan de USB kabel, wacht even en steek hem er terug in.
Ik heb elke update sinds 2.02 erop gehad en dit altijd zo met succes gedaan

wat ik nog begrijp uit jouw verhaal: als de TI zonder USB connectie wordt gestart, welke melding staat er dan in het display? Gaat de virus direct in update mode? Welke OS is geinstalleerd?

Als je de Virus normaal opstart (met of zonder USB connectie)
zie je de tekst: WELCOME met daarboven de geinstalleerde OS-versie

Als je de virus opstart met EXIT ingedrukt, zie je de tekst:
Virus TI Bios v1.03(in mijn geval) met daaronder
USB UPDATE MODE

Laatst gewijzigd:
He, thx voor alle advies. Ik heb het zelf ook gedaan zoals je hierboven beschreef. Gewoon aan de usb kabel, dan de usb kabel eruittrekken als hij erom vraagt om de virus aan te koppelen, en dan gaat hij idd verder met het installeren.....maar vlak nadat hij aangegeven heeft dat hij de virus heeft gevonden, krijg ik dus die melding '303 error - you're virus cannot be updated - please contact acces'. En ik zie ook niet die laadbalk lopen tijdens de updatmode, dus ik weet dat hij niets veranderd. Dit gebrurt allemaal in de virus TI bios mode. Hij geeft dan idd usb update mode aan. Het ergste is dat ik hem ook niet met de cd kan opstarten. Halverwege de opstart krijg ik dan de melding in de trant van kan C:\program niet vinden. Dan gaat hij verder en geeft dan aan dat hij succesvol is geinstaleerd, maar meteen daarna geeft hij aan dat hij een deel van het programma niet heeft kunnen vinde, en dus heeft hij hem toch niet geinstalleerd. Maar toch bedankt voor alle hulp. Heb nu contact opgenomen met acces.

Back