Goedkope sampler

ano040425

Gedeactiveerd account
Hallo,

Ik wil in mijn band samples gaan gebruiken, denk hierbij aan voice samples of korte effecten. Deze samples kunnen zo een minuut of 5 duren, dus een beetje lange samples moeten wel mogelijk zijn. Ingebouwde effecten en/of andere mogelijkheden om te bewerken zouden leuk zijn, maar zijn niet per se nodig. Tot slot wil ik enigzins snel samples kunnen wisselen en inschakelen. En dit alles zo goedkoop mogelijk!

De Akai S-series leken me we wel wat, nog andere suggesties?

Heb ik al wat over gelezen ja, die lijkt me inderdaad mooi. Is er ook nog iets wat nog goedkoper is, rond de 100 euro ofzo?

De Akai S-series leken me we wel wat

Als je samples van 5 minuten wilt gebruiken valt het gros van S-serie al direct af. Ook voor snel wisselen moet je eigenlijk meer naar een moderne sampler kijken.

De S5000 en S6000 kunnen redelijk lang sampelen en eventueel van disk streamen, maar inladen is behoorlijk langzaam (en ze vallen sowieso buiten je budget). Alle oudere S-serie zou ik niet aan beginnen voor dit soort werk (reken zelf maar uit hoeveel samples je in 32MB krijgt...)

Waarom niet een laptop met een triggerpad/midikeyboard.

Ik weet niet, is dat praktisch om mee te nemen op het podium enzo? En moet ik dan niet allerlei andere dingen aanschaffen, geluidskaart etc. (heb op dit moment geen studio ofzo)

Echt serieus die SP-404 is wat je wilt. Er zijn maar weinig samplers waar je echt lange samples in kan laden, tenzij je voor een laptop gaat natuurlijk... Je moet alleen niet heftig willen sequencen en samples willen slicen en pitchshiften enzo, daar istie niet zo'n ster in.

Leest die SP 404 direct samples van de sd-kaart af? Of moet je eerst de samples inladen in het intern geheugen, zoals bij de akai series. Zo, ja ...hoe groot is het intern geheugen?
Ik kon er niks over vinden op de roland site.

Misschien toch maar even met de band overleggen dan, hoeveel ze allemaal in willen leggen voor die sampler.. Nee ik betaal hem niet zelf ;) althans niet alles.

Leest die SP 404 direct samples van de sd-kaart af? Of moet je eerst de samples inladen in het intern geheugen, zoals bij de akai series. Zo, ja ...hoe groot is het intern geheugen?
Ik kon er niks over vinden op de roland site.

Ja, hij speelt ze direct af van sd-kaart. Je hoeft ze niet eerst in te laden... Het interne geheugen is erg beperkt van de SP-404. Maar dat hoeft dus geen probleem te zijn. Je hebt aparte banken die direct van de sd-kaart kunnen afspelen.

IEMAND in jullie band heeft toch wel een laptop?

Ja d'r is inderdaad wel een laptop. Maar wat ik dus al eerder vroeg, wat voor spul moet ik daar nog bij hebben (geluidskaart, weet ik veel wat)? Of is alleen een laptopje genoeg?

Ja, hij speelt ze direct af van sd-kaart. Je hoeft ze niet eerst in te laden... Het interne geheugen is erg beperkt van de SP-404. Maar dat hoeft dus geen probleem te zijn. Je hebt aparte banken die direct van de sd-kaart kunnen afspelen.

Aahh.. Dat is wel handig.:okdan: Weet je zo de maximale sample lengte die je kunt afspelen, of zit daar geen restrictie aan? Afhankelijk van de sd-kaart.

Is inderdaad afhankelijk van je kaartje, volgens mij (even uit me hoofd gezegt) kan er een sd-kaartje van max. 2 gig in. Je hebt ook nog keuzes uit samplekwaliteit. In de manual staat hoeveel seconden je kan samplen in welke kwaliteit. Maar ik ben nu even te lui om de manual te pakken (zit met biertje en laptop op de bank... dus sorry) maar je moet flink samplen voordat je hem vol krijgt...

Ja d'r is inderdaad wel een laptop. Maar wat ik dus al eerder vroeg, wat voor spul moet ik daar nog bij hebben (geluidskaart, weet ik veel wat)? Of is alleen een laptopje genoeg?

In feite is een laptop genoeg, evt met software om je samples in de zetten en af te spelen. iets als ableton misschien?
eventueel een externe geluidskaart (weet niet of het voor de lokale schoolband is of wat serieuzer)....maar in feite ben je met een wat snellere laptop al op de helft.

In feite is een laptop genoeg, evt met software om je samples in de zetten en af te spelen. iets als ableton misschien?
eventueel een externe geluidskaart (weet niet of het voor de lokale schoolband is of wat serieuzer)....maar in feite ben je met een wat snellere laptop al op de helft.

Aan Ableton Live Intro heb ik hiervoor ook wel genoeg neem ik aan?
De laptop is niet bijzonder snel, gewoon effe proberen of het werkt misschien... Het is wel iets meer dan de lokale schoolband, erin investeren is op zich niet zo'n probleem (doen we de laatste tijd ook wel).

Wat kan Live eigenlijk wat Intro niet kan?

Is inderdaad afhankelijk van je kaartje, volgens mij (even uit me hoofd gezegt) kan er een sd-kaartje van max. 2 gig in. Je hebt ook nog keuzes uit samplekwaliteit. In de manual staat hoeveel seconden je kan samplen in welke kwaliteit. Maar ik ben nu even te lui om de manual te pakken (zit met biertje en laptop op de bank... dus sorry) maar je moet flink samplen voordat je hem vol krijgt...

ik ben ook van plan een sampler aan te schaffen en zat aan de SP404sx te denken, had gelezen dat er max 120 samples opkonden maar aangezien het rechtstreeks van de sd kaart gelezen wordt zou ik vb. van kaart kunnen wisselen, dus als ik 480 samples wil gewoon 4 kaarten hebben met elks 120 samples op.
had percies ergens gelezen dat je maar 1 loop tegelijk kon afspelen?? klopt dit? dat lijkt me erg onpraktisch.
heb de manual an gedownload maar daar is vanalles mis mee, afbeeldingen zijn zwarte vlakken en de index zijn rare tekens

Back