Zwevende gitaren?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

mario010

kijk diep in mijn ogen
Ok,. Ik weet dat t een synthforum is,.
Maar ik wordt er echt een beetje gek van,..
Dus ik ga t toch vragen!!!!
Hoe hang je gitaren op aan een schuine wand? Heb alleen nog t dak over
en alle gitaren slingeren maar wat rond!
Plaats op de grond in een rek is r niet!
Dus ze moeten cht aan de schuine dakwand!
Bestaat er daar iets voor? Iemand een briljant idee?

En oh ja,.. ze moeten er dus ook weer onbeschadigd af van tijd tot tijd,. dus alle bijdehandjes die me willen vertellen dat ik er 12duimers doorheen moet meppen en dat PUR-schuim lekker plakt,.. Doe maar niet! Die heb ik allemaal al gehoord van mn toffe, aller- allerbeste, immer behulpzame vrienden!

staal draad spannen van de ene balk naar de ander en ze daar tussen doen.

Nee,. geen balken,. gladde gipsplaat!
Maar evengoed bedankt!
Denk vooral nog ff mee,.. :okdan:

:D je gitaar kist aan het plafond schoeven en dan je gitaar kist dicht doen. :dubbel:

Je zou drie haken moeten hebben, 2 voor de body beet te houden en 1 voor de neck. Je zet de gitaar met de onderkant (body) dan eerst in de onderste 2 haken en schuift hem dan onder de laatste (neck) haak. Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.

attachment.php

Attachments

• Haha.jpg
    Haha.jpg
    36,1 KB · Bekeken: 108
Hoewel de getekende gitaar bij mij andere associaties oproept lijkt me RSB's suggestie de beste oplossing voor de schuine wand.

Heb je echt niet niet nog ergens een recht muurtje over? Zag gisteren in een gitaarzaak weer van die wandbeugels waar je een gitaar zo in hangt aan een rechte muur, werkt te gek.

Wat is dat toch vandaag, Als ik aan iemand vraag hoeveel inch hij heeft denkt men meteen vulgaire dingen en nu ook, als ik een gitaar (probeer) te tekenen. Heeft dit iets met Pasen te maken ofzo?

Zo iets als @rsb heb ik ook al ooit eens gedaan.
gewoon met de bekende gamma tuingereedschap haken [voor weinig te koop]
2stuks extra omgeslagen in een bankschroef voor de body en 1 voor de hals extra naar binnen om deze te klemmen.
Geborgd met klittenband voor extra veiligheid.

hanging-guitar-hooks.jpg

Probleem is dat je die niet zo maar in een gipsplaat schroeft en dat het blijft zitten, daarvoor heb je dus hollewand pluggen nodig, daarmee kan je een plankje vastmaken aan een gipsplaat en kan je daar weer wat anders aan vastmaken.

Wat is dat toch vandaag, Als ik aan iemand vraag hoeveel inch hij heeft denkt men meteen vulgaire dingen en nu ook, als ik een gitaar (probeer) te tekenen. Heeft dit iets met Pasen te maken ofzo?

In dit geval was het gewoon de pech dat ik deze draad tegenkwam. Ik ben altijd een puberale ransaap, sorry :)

die van die inches was gewoon een inkopper :P

Nou moet ik eerlijk zeggen,. dat wat jij daar tekent,. dat idee was mn allereerste,.. :okdan:
(Maar dan met een gitaar ipv een buttplug,.. gheheheh):P

Vond alleen dat t ook nog es een soort van ooglijk moest zijn.

Hoewel de getekende gitaar bij mij andere associaties oproept lijkt me RSB's suggestie de beste oplossing voor de schuine wand.

Heb je echt niet niet nog ergens een recht muurtje over? Zag gisteren in een gitaarzaak weer van die wandbeugels waar je een gitaar zo in hangt aan een rechte muur, werkt te gek.

Ik heb 5 van die handige beugels,.. heb er al een paar keer mee in mn handen gestaan,.. Maar,.. Nee geen recht muurtje over,..
Al heb ik wel een kastenwandje,. maar dan moeten steeds de gitaren weg als
er een deurtje open moet.

Vandaag zei iemand,.. haken en snelbinders,.. ook een idee.
Maar dat ziet er toch ook niet uit?!

Niet dat mijn setup nou een toonbeeld is van nette organisatieskills!:D
Maar toch,..

Voor zover ik weet zijn hier gewoon standaard schuinewand beugels voor Mario. De haken hebben dan een hoek die je kan instellen. Tot 20 graden ofso.
Maar ik denk dat je beter wat mooie beugels kan gebruiken die je zelf hebt gefrabriceerd of hebt gekocht dan een spin of snelbinders :D
het oog wil ook wat toch :D

... of een woning van 1000 m3 betrekken ... Zo zijn er nog tal van oplossingen te verzinnen.. :D

... of een woning van 1000 m3 betrekken ... Zo zijn er nog tal van oplossingen te verzinnen.. :D

Ik heb al 850 m3,. maar mijn vrouw heeft me naar de zolder van de schuur verbannen,.. Niets mis mee,.. lekker groot,.. maar dat schuine dak he,.. :stupid

... en je gitaren wegdoen als je ze ophangt om niet echt te gebruiken !

Ze moeten juist daar hangen zodat ik niet t halve huis door hoef om ze te pakken,. want ik gebruik ze nogal regelmatig,..

Misschien moet je je probleem bij de bron aanpakken?

Ja,.. dat zei een andere tofferd ook nog vandaag,.. t schuine dak er af en een flat van mn boerderij maken!

Maar ik denk dat je beter wat mooie beugels kan gebruiken die je zelf hebt gefrabriceerd of hebt gekocht dan een spin of snelbinders :D
het oog wil ook wat toch :D

Ja,.. nee,. dat zegt ik,. gheheh,. het oog,.. nou is min oog minder kieskeurig dan dat van mijn vrouw,.. dus dat vertaalt zich dan weer naar mijn oor,. als je begrijpt wat ik bedoel,. en da's niet wenselijk in je studiootje!!! ;)

Misschien is een soort bak aan je plafond een goed idee:

pak een plankje van ongeveer A-cm x B-cm. (A = lengte van je gitaarbody + 5cm, B= breedte van je gitaarbody + 5 cm)
Zet op de twee A-zijdes en een van de B zijdes opstaande plankjes vn ongeveer 10 cm.
En bevestig het geheel tegen het plafond met de opening naar de nok van je dak gericht.

Zo krijg je een bak waarin je je gitaar schuiven.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back