New kid on the block

Denniz

Nieuwkomer
Hoi, Ik ben Dennis, speel af en toe wat toetsen en zoek ook nog een nieuwe (voor mij nieuwe) synth! :okdan:

ik ben toetsenist bij Lords of the backstage, een Marillion Tribute band.
zie www.lordsofthebackstage.nl

Hopelijk kunnen jullie mij een beetje begeleiden in het kiezen van een instrument. Eisen?
- heel erg veel presets moeten er zijn :) vooral leads en strings en god mag weten wat.
- die presets het liefst weer een beetje te verbouwen zijn (geen echt must)
- een user bank waar ik deze op mijn gewenste volgorde onder een andere naam kan opslaan.
- redelijk podium-proof, kortom best wel sterk.
- toeters en bellen als sequencers zijn eigenlijk niet eens nodig...
- een wens, geen must is een key-split waar ik echt onafhankelijk partijen op verschillende klankkleuren en hoogtes kan spelen.

Ik dacht eigenlijk eerst aan een Yamaha MO6 of 8....
Waar denken jullie aan?

(ik heb nog getwijfeld om een softsynth te kopen, maar ben daar nu vanaf.)

Als je live over (veel) kwalitatieve presets wenst te beschikken, waarbij je niet echt veel gaat aan veranderen, ben je inderdaad het beste af met de motifreeks van yamaha.
Maar ze zijn wel prijzig zoals je waarschijnlijk wel weet.

... en welkom hier !

Windows-XP-welcome-screen.gif

Welkom!! :)

Het ligt een beetje aan je eigen smaak en budget, maar behalve Yamaha, heeft Roland, Korg of Kurzweil ook een aantal interessante workstation(-achtige) synthesizers die misschien aan je eisen voldoen. Bij Roland zit je wel snel aan een aantal uitbreidingsborden als je goede patches en klanken wilt, maar misschien is het een optie.

het is niet zo heel simpel zie ik al. Mijn budget ligt tussen de 500 en 1500 euro. Voor velen hier wellicht niet zo hoog, bij mij moeten er ook luiers gekocht worden :) Ik heb een Triton, maar ben niet super tevreden over de een aantal categorieen sounds. Ook heb ik de 1080 van Roland, uitgebreid met 4 boards. Daar ben ik eerlijk gezegd meer tevreden over. Veel keus, voor mij goed bruikbare sounds, zoek vooral op het lead-gebied en strings een flinke upgrade. Wat ik al eerder beschreef hoef ik echt niet iedere sound helemaal aan te passen. (helemaal geen tijd en zin in :doei:)

Zo dacht ik aan de Yahama Mo6 (ivm optreden ook niet zo heel erg groot)...
Ik ben een beetje huiverig tov. Korg ivm. de tegenvallende sounds van de Triton. Welke Roland of Kurzweil bedoel(en) je (jullie)?

gr. Dennis

Back