Nord Stage 88 start niet meer op!!

nordstage

Nieuwkomer
Hallo,

Na het opstarten van mijn nord, klonk de piano heel raar, met hoge piepjes erin. Ik dacht, zal wel aan de kabel liggen, of de PA.
Na alles geprobeerd en veranderd te hebben, nog steeds hetzelfde. Heb ik de piano uitgezet, en synt aangedaan.. Die deed het vervolgens gewoon prima tot mijn verbazing.
Weer piano sectie aangezet, weer dat rare piepje.
Laatste optie: nord stage uitzetten, en weer opnieuw aan.

Dat laatste ging niet meer!!:frons:
Het scherpje gaat alleen nog aan, met de tekst:
Nord Stage 88
HW 1.4-06

Is er iemand die dit probleem herkent!?

Ik hoop dat iemand me kan helpen.. Heb verdorie lang voor dat ding gespaard!

Groeten

Misschien heb je dit ook al geprobeerd:

De Nord Stage isoleren: dus geen MIDI-kabels aangesloten, enkel de stroomkabel en hoofdtelefoon/hoofduitgang.
(ook eventuele USB-sticks of andere geheugenkaarten verwijderen - weet ff niet of dit ook op de Nord Stage van toepassing is)

Vervolgens (trachten) de Nord Stage in te schakelen.

Vaak is er ook een Factory Reset die je kan uitvoeren (staat meestal vermeld in de handleiding hoe je dit moet doen)

Verder heb ik zelf geen praktische kennis van de Nord Stage maar hopelijk krijg je jouw exemplaar weer aan de praat.

Bedankt voor de informatie!
Het probleem is dat ik geen enkele knop kan bedienen. Alleen het 'scherpje' brand.

Ik ga de handleiding nog eens goed doornemen.

Zijn er mensen die eventueel weten waar je je nord stage kan laten repareren?

Alle kabels er uit werkt dus ook niet en dan opnieuw aanzetten?

Forumlid Wout Blommers kan je zeker verder helpen. Hij is mijn inziens de "Nord-man" op het Forum. Je kunt hem een PB sturen.

... Forumlid Wout Blommers kan je zeker verder helpen. Hij is mijn inziens de "Nord-man" op het Forum. Je kunt hem een PB sturen.
Je kan de synth vrij gemakkelijk openmaken door de zwarte 'grote' schroefjes er uit te halen en de vier schroeven in de houten zijkanten (doe die maar eerst). Daarna kan je alle interne platte verbindingskabels los klikken en weer vast. Nog geen positief resultaat, dan M-Works in Rotterdam bellen. Die repareren niet, maar vervangen hele boards. Kost niets als er nog garantie is. Heb je het instrument tweede hands in het buitenland gekocht, dan dien je de distributeur van dat land te benaderen, want aan de hand van het serienummer wordt bepaald wie de garantie moet leveren.
Heb je geen garantie, dan hangt er een kostenplaatje aan, waarover M-Works je meer kan vertellen.
Duur van de reparatie zonder garantie is het opzenden van jouw board en het terugzenden van de vervanging en dat laatste gaat meestal samen met het uitleveren van nieuw materiaal, dus soms heel snel, maar soms ook een tijdje...

Back