JD-800 start niet meer op

Myxx

Ingeburgerd
Hallo,

ik heb net een 2de hands JD-800 aangeschaft en na het vervangen van de batterij starte hij niet meer op. Het enige wat nog aangaat is het schermpje met de melding 'intialize yes/no'.
Zou je denken dat je op yes of no moet drukken maar er gebeurd helemaal niets, alsof buiten het schermpje hij helemaal uitstaat wat waarschijnlijk ook zo is.
is er iemand die mij hiermee zou kunnen helpen?

Alvast bedankt

Ben ik een hele zaterdag aan't zoeken wat er kon schelen, uiteindelijk deze post en nu doet hij het.
Het contact van de yes/no knop is blijkbaar niet zo best meer. Gewoon en zelfs hard duwen werkt niet, door een ronde beweging te maken op de knop is hij terug opgestart. oef*D

Ja het nadeel van de oude synth's, mocht je zelf handig met een soldeerbout zijn:

De knopjes (tactile switches) die gebruikt worden kosten geen drol, worden in veel jaren 80 en 90 synths gebruikt (wavestation,m1 en jd800) wel even de lengte van de shaft op meten die is heel belangrijk (afstand tussen daadwerkelijke knop op print en fysieke toets op de interface). Zo uit mijn hoofd zitten er in de jd800 52 tactile switches waarvan er 6 een andere maat hebben. We praten over knopjes van 25 cent per stuk (meer als 10 stuks 20 cent ;) ). Dan de keuze of je ze allemaal preventief vervangt of alleen de rotte.

https://www.eoo-bv.nl/druk-toets-maak-breek/11421-dts65k.html

dts65k.jpg

Zelf solderen is geen probleem en zou enkel de slechte willen vervangen. Ik bestel er in ieder geval genoeg, ook enkele sliders. Eentje geeft fluctuerende waarde, als ik er even mee op en neer beweeg blijft hij wel stabiel.
Bedankt voor de link naar de webshop, voor die prijs kan je niet sukkelen. 2de hands kosten ze meer :).

Vergeet je niet de lengte van de shaft? Ik heb gelinkt naar 5,7 mm omdat dat de eerste was die ik tegen kwam. Succes!

Back