Roland JD 800

Status
Please reply by conversation.
Roland service

Roland service

Ik heb onlangs mijn JD800 door Roland (België) laten na zien en een aantal herstellingen laten uitvoeren: slechte toetscontacten, aftertouch ... en een nieuwe geheugenbatterij laten plaatsen. Alles bij elkaar heb ik daarvoor 255 euro betaald en ik heb nu terug een kersverse JD800 !!!
Bij deze wil ik een pluim geven voor de service van Roland :okdan:

Ik zag hier onlangs een JD800 te koop staan voor 400 euro ... met een service beurt is dit ongeveer 650 euro voor een pracht synth !!!

Smaken verschillen maar in elk geval zal de mijne NOOIT in de verkoop gaan :halleluja

Ik zie deze nu pas. Heb er een te koop voor €650 incl. strings ensemble kaart. Hij is in zeer goede staat.

Toevallig heb ik afgelopen week nog even met mijn JD-800 gespeeld en het blijft gewoon een heerlijke synth. Hij is vooral erg sterk in pads en strings maar met en beetje programmeerkunst kun je er eigenlijk de gekste dingen uithalen, ook zieke geluiden die helemaal over hun nek gaan e.d. Ik heb er veel kaarten bij en moet ze eigenlijk allemaal weer eens checken; normaal gesproken heb ik standaard de strings card erin zitten. Maar eerlijk gezegd gebruik ik 90% van de tijd alleen de interne waves.... ook al zijn het er niet zoveel, het is eigenlijk meer dan genoeg om er lekker op los te experimenteren en je haalt er zonder cards ook gewoon fantastische strings uit.

Ik vind de effecten tot slot erg goed op de JD. Hoewel ze natuurlijk allang achterhaald zijn klinken ze gewoon erg lekker en ook hiermee heb je volop mogelijkheden tot experimenteren. Je kunt alle effecten als je wil tegelijk gebruiken, de volgorde ervan aanpassen e.d.

Dit is 1 synth die er bij mij in ieder geval nooit meer uitgaat - superfijne bak :halleluja

Het valt me op dat het de laatste tijd lijkt alsof er een steeds groter worden club liefhebbers opstaat voor deze prachtige synthesizer, die indruk gaf Roland me zelf ook een beetje toen de mijne bij hun in reparatie stond ook omdat ik best wel gematst ben door Roland. :okdan:

Status
Please reply by conversation.
Back