[soundscapes] meditatie op NR.

Naton.Rozenburg

Ouwe rot
eigenlijk nog wel de beste soundscape muziek die ik paar jaar geleden maakte; 'Meditatie op de cactusvoeten van Naton R.'. Te genieten met lichten uit en een glas wijn. 't is wel 21 Mb: Maar dan krijg je wel iets dat nog niet in de concertzaal in premiere is gegaan. ik wilde het nog veel langer maken dan het nu is, wellicht komt het er nog van, als de wereld niet intussen vergaat.
YEP I AGREE [wanneer de lycos server in de lucht is]

ik zit al aan bijna 7 min. en ik vind hem wel best te pruimen tot nu toe.
alleen is het jammer dat hij zo koud klinkt, denk dat hij daarom niet echt
geschikt is om bij te mediteren.
wat ik me af vraag is hoe je nu aan zoiets begint?. ik bedoel zet je je aan je
laptop en zeg je tegen je jezelf "ok nu gaan we eens lekker freaken" en
maak je doel bewust zulke muziek of werkt gewoon je brein op die manier
en laat je het allemaal natuurlijk op je af komen?
(zit aan 10 min. die valse piano klinkt lekker) ik begin me de laaste tijd de
oprechtheid van experimentele muziek in vraag te stellen (inclusief mijn eigen muziek).
daarom dat ik je dit vraag. bij mij is het gevoel van een track het sterkst als hij af is.
tijdens het maken van een track ervaar ik verschillende gevoelens en het gevoel dat
het sterktste is is het gevoel waarop ik verder bouw. ik kan ook heel duistere en
ontoegankelijke muziek maken, maar als die niet oprecht is kan ik er zelf niet naar luisteren.
dus hoe zit dat nu bij jou?
(je track is ten einde vond hem al bij al interessant om naar te luisteren, alleen
zou ik heel vage ritmes willen, zoals bij die valse piano die er rond de 10 min. in kwam)

greets isnieZot

Laatst gewijzigd:
mijn werkwijze is altijd: ik probeer zo goed mogelijk te verklanken wat ik hoor. Als daar een vorm uitkomt, leuk. Als het originele , verrassende geluidscombinaties oplevert, mooier. Als het iets volledig nieuws oplevert, dan pas ben ik echt blij.Toch zitten er vele verborgen lagen en vormstructuren ook in dit nr. Het is meer iets dat je ervaren moet helemaal in je eentje . 'k zou zeggen, luister 'm nog eens en dan openbaart het zich hopelijk..:)

n.b. @isniezot.. zou het kunnen dat je teveel nadenkt over wat je maakt.. verstand is slechts een hulpmiddel.

Dit is grappig. Een soort wazige versie van Brian Eno of zo. Dit zal wel erg veel tijd gekost hebben. Meestal heb ik niet zo'n geduld om zo lang met een nummer bezig te zijn.
Het is erg knap gemaakt en als ik iets zou moeten aanstippen voor verbetering dan zou het de manier zijn waarmee je met de mix speelt. Die zou best wel wat extremer mogen zijn en de muziek meer ondersteunen zodat je iets meer definities krijgt. Maar dan ook weer niet te technisch zodat het op een afstudeeropdracht van de HKU gaat lijken. ;)

Ik kan hem zeker waarderen. :)

Zoooooow Naton, dit duurt een stuk langer dan m'n Monotrack, niet? :D
Heel gaaf en heeft me geen seconde verveeld.

Back