Volume regelaar voor active monitors?

Hoi,

Bestaat er een volume regelaar voor actieve monitors?
Ik heb een set KRK Rokit6 staan, direct aangesloten op mijn Echo Audiofire4 en wil graag met een knop/fader het volume regelen zonder dat dit invloed heeft in mijn sequencer (Cubase). De CC121 zou een oplossing zijn maar €400 voor alleen de volumefader is een beetje prijzig 8)
bedankt!

Kijk even naar de SM Pro Audio Nano of MPatch2 volume regelaar. Beide passieve volume knoppen waarbij de tweede de luxe heeft van een aparte koptelefoonversterker, 2 in en outputs, mono schakelaar en een 19" inbouw mogelijkheid. Ik gebruik de laatste en ben er zeer tevreden over.

mmm mij interface (echo audiofire2) heeft alleen jack out dus de level pilot valt helaas af :(

Gebruik dan balanced jack > male XLR kabels, dan kan het wel (heb mijn SM pro M-patch 2 ook als dusdanig aangesloten op de jack outputs van m'n console).

ik gebruik mijn tc electronics konnekt 6 firewire interface als monitorcontroller.
Die heeft oa gebalanceerde outs.

Ook als ik met een andere pc met een andere interface werk zet ik deze ertussen.

Stuk goedkoper dan big knob (verkocht).

Heeft je geluidskaart geen digitale out? Ik heb bij mijn paar BM5a's destijds een BMC2 van TC Electronics gekregen en daar ben ik zeer tevreden van!

Hoi,

Bestaat er een volume regelaar voor actieve monitors?
Ik heb een set KRK Rokit6 staan, direct aangesloten op mijn Echo Audiofire4 en wil graag met een knop/fader het volume regelen zonder dat dit invloed heeft in mijn sequencer (Cubase). De CC121 zou een oplossing zijn maar €400 voor alleen de volumefader is een beetje prijzig 8)
bedankt!

Je hebt bij de Echo AudioFire toch de software console? Die heeft een software volumeregeling, onafhankelijk van Cubase. Daarvoor hoef je toch geen hardware te kopen?

Je kunt een passieve volume knop in het signaal opnemen. Ik heb een tijdje een SPL Volume 2 gebruikt. Ik vond dat erg handig. Inmiddels gebruik ik een andere interface met een eigen volumeknop dus is de SPL niet meer nodig......

Je hebt bij de Echo AudioFire toch de software console? Die heeft een software volumeregeling, onafhankelijk van Cubase. Daarvoor hoef je toch geen hardware te kopen?

dat klopt maar ik vind dat een beetje lastig.. ik wil snel tijdens het afspelen van mijn tracks in Cubase het volume aanpassen zonder dat ik een software paneel moet openen.

Ik heb de nano een tijdje overwogen maar heb uiteindelijk toch de mpatch2 gekocht. ideaal als je even de boel wilt muten tijdens een opname of je mix over een tweede setje monitoren wilt afluisteren. kost een paar centen meer maar absoluut het geld waard.

Back